Ik ga het direct proberen. Slaap zelden met sokken aan, heel soms als ik het echt koud heb even in het begin. Maar dan gaan ze al snel daarna uit. Maar mijn zoon wordt elke nacht wakker en komt dan bij ons in bed. Hij slaapt met sokken. Ik ga ze hem meteen uit doen, zien of hij dan doorslaapt. Om eerlijk te zijn lijkt het mij sterk dat dit invloed op nachtmerries heeft. Maar het zou toch wat zijn als de oplossing zo simpel is...
Je voeten zijn het lichaamsdeel dat het meeste opneemt, het is niet voor niets dat wanneer je het koud hebt je moet zorgen dat je voeten warm worden en andersom. Je voeten en de huid erom zijn dus gevoelig voor temperatuur e.d. Dat altijd opsluiten lijkt mij niet gezond. Hetzelfde met 24/7 een muts dragen.
Bedankt voor je toelichting. Ik begrijp het, maar het is als ik je goed begrijp is het niet echt duidelijk wat de mogelijke schadelijke gevolgen zijn voor je gezondheid? Misschien dat je er afhankelijk van wordt? Geen idee, maar ik kan inderdaad niet zonder sokken in bed. Ik kan namelijk niet slapen met ijskoude voeten en mijn ijsklompjes warmen zichzelf niet op.
Toen ik als kind bij mijn oma sliep in de winter wel, slecht geisoleerde woning met enkel glas en alleen verwarming in de woonkamer. Nu nooit eigenlijk, slaapt veel lekkerder zonder.
Bacteriën en schimmels houden van donkere, vochtige plekjes. Dus hoe meer licht en lucht (nou is het onder je dekbed toch wel donker, dus licht gaat in dit geval niet op ) hoe minder kans zij hebben. Het is niet voor niks dat vaginale en voetschimmels de meest voorkomende zijn. Dat zijn plekjes die vaak bedekt zijn en wat vochtig (door afscheiding cq zweet) Nou is het natuurlijk niet zo dat iedereen die 's nachts sokken draagt voetschimmel krijgt (en vice versa) maar veel luchten kan de kans wel verkleinen
Is het niet een idee om een groter bed te kopen? Wij slapen op 200x215 en als we slapen raken we elkaar NOOIT. Hebben ook 2 1persoons dekbedden erbij. Weet je ook meteen hoe laat het is als hij zijn sokken wel aanhoudt
Absoluut altijd zonder. Ik heb echt ijzige voeten als ik in bed kruip, maar die warmen vanzelf op (als ik slaap). Ik kan niet in slaap komen met hele warme voeten. Mijn voeten werken namelijk volgens mij op twee standen. Stand één is zonder sokken bevriezen ze en stand twee is met sokken staan ze in de brand. En dan heb ik dus liever dat ze 's nachts opwarmen zodat ik 's ochtends met een lekkere temperatuur qua voeten wakker word. Soms probeer ik nog wel eens mijn voeten tegen mijn vriend aan te leggen (tegen zijn been ofzo), maar dat vind hij toch niet zo geweldig als ik dat doe. Beetje jammer weer...
Dat klinkt wel plausibel. Even afkloppen, maar ik heb nog nooit een schimmelinfectie gehad. Ik heb mazzel.
Meestal zonder sokken. Maar in de winter als ik echt koude voeten heb, trek ik wel eens sokken aan in bed.
Zonder sokken. En als ik een keer in slaap gevallen ben met sokken dan word ik wel wakker midden in de nacht omdat ik nog steeds mijn sokken aan heb.
Het moet wel heel warm zijn wil ik zonder sokken gaan slapen. Ik heb dan hele koude voeten en constant kramp, dus dan liever sokken aan. Deze tijd van het jaar, als het niet meer zo koud is buiten gaan ze halverwege de nacht wel uit omdat ik het dan erg warm krijg en ik door de warmte nachtmerries krijg. In de zomer draag ik geen sokken.
Ik slaap in principe zonder sokken, behalve als mijn dochter een onrustige avond/nacht heeft. De grond voelt zo koud aan met blote voeten
Ik slaap niet met sokken maar heb wel hele fijne sokken die ik aanhield tot mijn voeten warm waren. Nu ligt er een bedverwarmer (electrische kruik) in mijn bed wanneer het koud is. Dat ding heeft maar 6 min nodig om warm te worden en blijft ruim 7 uur warm echt heerlijk, slaap ook gelijk een stuk beter.
Maar mensen die met sokken slapen hebben natuurlijk niet automatisch altijd sokken aan. Ik slaap soms met sokken, maar overdag loop ik ook regelmatig op blote voeten of slippers door het huis.
Ik slaap zonder sokken. met vind ik erg vervelend liggen. Met erg koude voeten dan wil ik nog weleens een kruik klaar maken..