Hallo, meiden. Na weer een nacht bij mijn dochter in het bed te hebben door gebracht vraag ik toch maar om raad. Vroeger altijd gezegd ik laat mijn kind later nooit bij me in bed slapen maar met de moeheid komt ook het toegeven haha, zou even me verhaal in het kort vertellen. Ik heb een dochter van 2,5 jaar en ben 34 weken zwanger. Sinds mijn verlof een week terug ben ik hele dagen samen met mijn dochter waar ze voorheen 3 dagen naar opa/oma was. Ik merk dat ze ontzettend aan me 'plak' en doorheb dat er verandering aankom. Afgelopen maandag stond ze ineens 4.00 in de nacht aan mijn bed, voorheen sliep ze van 19.00 uur tot 7.00 uur zonder problemen. Ik wou der terug leggen in de bed maar dit liep uit in gillen en gillen en uit der bed blijven komen. Uiteindelijk ben ik bij der in bed gaan liggen en hebben we zo tot 7.00 uur in de ochtend door gebracht. Maandag middag zijn we een nachtlampje gaan kopen omdat der kamer erg donker is en dit hielp. Ze viel in de avond weer goed in slaap tot de volgende ochtend. 2 nachten later stond ze ineens weer aan mijn bed en weer hetzelfde verhaal, weer bij gelegen omdat we anders allebei niet slapen. Nu is het elke avond en nacht raak. Wie heeft er nog goeie tips? De tip telkens terug in der bed leggen en zelf boven rommelen werkt niet omdat ze niet in der bed blijf en ik op dit moment niet de kracht heb om haar telkens naar de bed te tillen en der in te leggen, ze raakt ook helemaal overstuur en dit lijk mij ook niet de bedoeling. Bedankt alvast!
Ze slaap trouwens in de middag nog wel, ze is anders erg moe aan het eind van de dag. Zou ik het slaapje eraf moeten halen?