Baby, 5 weken, ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 12 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    M'n zoontje van vijf weken is nu drie dagen ziek. Op het moment koorts, 38.6
    Gisteren moesten we ons melden op de hap. Op zich hebben ze daar weinig bijzonders kunnen vinden. Het lijkt gewoon een verkoudsheidsgriepje, zoals win dat binnen het gezin allemaal in meer of mindere mate hebben gehad.
    Maar ondanks dat het m'n derde kindje is, maakt het me toch onrustig.
    De eerste maand was het namelijk een zeer onrustig en actieve baby en nu hoor hem niet meer.
    Hij slaapt de hele dag en komt niet zelf actief voor een voeding. Hij drinkt stukken minder (wel plasluiers nog hoor) en valt na een halve borst weer in slaap. Op zich kijkt hij, als hij wakker is, wel gewoon helder.
    Verder zit bij hoor en zichtbaar vol slijm en snot. Hij ademt soms zeer luidruchtig.
    Iemand nog tips om het hem wat makkelijker te maken (en mij)?

Verder dit topic eigenlijk alleen geopend om even van me af te schrijven.
    Merk zelfs dat ik geregeld even ga kijken of hij nog leeft... Vind hem eigenlijk te klein om zo ziek te zijn...

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hmmmm. Mij is altijd verteld dat kindjes onder de 3 maanden geen koorts mogen hebben tenzij dit gevolg is van een inenting. Toen onze jongste koorts kreeg en minder dan 3 maanden oud is dachten ze (ka) gelijk aan een opname.
    Ook omdat jij je onrustig voelt zou ik vandaag bij nog steeds koorts toch de ha weer bellen.

Kwa verkoudheid kun je een zoutoplossing gebruiken, je hebt ook van die pipetjes die vind ik wat vriendelijker voor die kleintjes.
    En dan natuurlijk het gewoonlijke recept een ui en hoofdeinde omhoog.

3. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Mijn zoontjw van 3 maanden heeft de buikgriep is van het weekend onderzocht door de ka! Als je t niet vertrouwd ha bellen em check up laten doen in t ziekenhuis

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.
    Finley kreeg bij 5 weken ook steeds koorts. In het weekend de HAP gebeld. Moesten gelijk komen en vandaar moesten we direct naar Spoed voor een opname. Terwijl wij dachten dat het allemaal wel mee zou vallen. :) Er werd meteen bloed afgenomen en zijn urine werd gecontroleerd. Bleek dus een ernstige urineweginfectie te zijn.

Kan best zijn dat je kindje gewoon een virus heeft hoor, maar luister altijd naar je moederinstinct. Vertrouw je het niet, dan huisarts weer bellen.

He is het nu? Nog koorts?

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe gaat het nu? Is de koorts al weg?

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Koorts is sinds vandaag weg. Maar hij heeft zoveel moeite met ademen (door snot en slijm) dat het hem ng steeds helemaal uitput. Hij drinkt hierdoor maar een halve borst per keer.
    Hij heeft nog wel plasluiers, maar ik blijf het spannend vinden.
    Niets aan als zo'n klein sprokkeltje ziek is...

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ahh! Altijd lastig zulke kleintjes ziek.. Als je je zorgen maakt anders toch de HA nog bellen hoor. Normaal zou ik dat niet snel zeggen en/of zelf doen, maar bij zulke kleintjes, toch best wel hoge koorts gehad en je eigen ongerustheid.

Hopelijk knapt hij nu heel snel op!

8. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Heb je al xylometazoline baby dosering van de arts? Dat doet ook veel goed. En zoutoplossing van die ampullen waar een paar ml in zit, niet die spray.
    Beterschap voor je mannetje!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier bij koorts onder de drie maanden is het toch direct ziekenhuis, de huisarts doet er niets aan maar stuurt je direct door. Dat is niet om paniek te zaaien maar omdat koorts onder de drie maanden bijna altijd wijst op een infectie aan luchtwegen of darmen.
    Zo'n klein baby'tje hoort geen koorts te maken, of het moet na inentingen zijn.

Ik zou dus opnieuw naar de HAP gaan want zo zwaar ademen en helemaal volzitten klinkt een beetje als het rs-virus en dat kan wel degelijk gevaarlijk zijn voor zo'n kleintje. Je kan maar beter alles uitsluiten, al is het wegblijven van koorts natuurlijk wel een goed begin.

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

Meid vertrouw op je instinct als je het niet vertrouwt he ;)

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Hm mijn kindje had ook koorts (38.5) met 5 weken... Huisarts stuurde ons naar de spoedeisende hulp. Daar werden we super behandeld, alles gecheckt... En toen werd hij opgenomen ter observatie! Ons werd verteld dat dat standaard is bij koorts onder 8 weken...
    Raar dus dat ze jou wegsturen dan...

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zou hij niet het RS virus hebben opgelopen?
    Ik neem moeder instinct altijd heel serieus.

13. Jolina

Jolina Niet meer actief

Vraag me af hoe het is ts...... Als ik het zo lees zou ik zeker naar je ha gaan, die kan je ook doorsturen.

Hier ook eens zo'n fout gemaakt door een arts op de nightcare... Pas daar mee op die kunnen soms zo laks zijn...
    Hier werden we naar huis gestuurd en een paar uur later ben ik teruggegaan en we zijn naar de spoedeisende hulp gegaan en opgenomen....

14. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Werd vanmiddag gebeld door de huisarts. Dat ze graag wilde dat we toch nog even langs kwamen. Zij vindt het besluit van de huisartsenpost, door niets te doen, onbegrijpelijk. Temeer omdat Ties vorige week in aanraking is geweest met iemand die mogelijk kinkhoest heeft. Had ik ook op de huisartsenpost gezegd overigens. Hij zit dus nu aan de antibiotica.
    Ze heeft gelijk telefonisch overleg gehad met een kinderarts.
    Blij met zo'n fijne huisarts!

15. Jolina

Jolina Niet meer actief

Goedzo... Hoop dat het allemaal meevalt... En nu ? Mag ze gewoon thuisblijven?

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ja, dat wel. Koorts is inmiddels gezakt.
    Wel goed in de gaten houden dat hij voldoende blijft plassen. En bij elke twijfel bellen. Ben vorig jaar overgestapt naar een andere huisarts en wat ben ik daar blij om. Voel me echt zeer serieus genomen door deze arts.

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wat slordig van de hap en wat netjes van je ha.

Met zulke jonge babys kun je niet voorzichtig genieg zijn. Hopelijk knapt hij snel volledig op!

18. Jolina

Jolina Niet meer actief

Oh sorry ik zei...zij. Het moet hij zijn :D

Ja een last van je schouders nu zeker he, niks zo erg dan zorgen maken om je kindje :(

Hoe kan het toch iedere keer gebeuren op de hap. Je hoort het zo vaak

Deel Deze Pagina