Zilvervisjes iel!!

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Dames,

Wij hebben een huis gekocht (bouwjaar 2001) en wonen hier nu een week.
    Ik zag afentoe zilvervisjes lopen op de trap en heb vanmiddag gif gespoten in de trappenkast en de trap naar boven.

Nu zie ik die krengen OVERAL!:$ ik dacht eerst dat ze alleen beneden waren maar ze lopen nu op alle slaapkamers, de woonkamer, de gang etc.
    Ik ben echt panisch voor insecten en heb nu lokdoosjes gekocht voor boven.

Wat kan ik er nog meer aan doen? Het zijn er echt veel. Heb sinds het gif vanmiddag al ruim 30 zilvervisjes opgezogen. En ze blijven maar overal vandaan komen :(

2. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Bahhh goor he! Wij hadden/ hebben er ook last van. Alle plinten hebben we bespoten met ongedierte bestrijder van hg. Te koop bij gamma enz. Even afkloppen maar heb ze daarna veel minder gezien. Ze schijnen op vochtig af te komen. Dus badkamer en keuken goed drogen.

3. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

6 apr 2011
    527
    0
    0
    Ze komen nu massaal naar buiten omdat je gif hebt gespoten,is alleen maar beter,nu killen die handel.En over een paar weken weer gif spuiten.

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ja hg heb ik gespoten. Wil nu boven spuiten maar dat wil mijn vriend niet hebben omdat ze nu overal wegkruipen en we niet weten eaar ze dan komen. Hij zegt dat we er ook niet vanaf komen omdat het nieuwbouw is en alle huizen er last van hebben nou bah zet zo het te koop bord weer in de tuin brrr

5. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik dacht altijd dat ze ergens een nest hebben en je dat moet zien te vinden en weghalen.
    Maar zelf, gelukkig!!, geen ervaring mee.

6. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    Ik denk dat ze in de muren zitten omdat er op sommige plekken kieren zitten. Die gaan we straks allemaal dicht kitten.

Moedervan6 ik spuit over 3 weken nog een x gif. Heb mijn vriend overgehaald morgen pakken we de bovenverdieping aan. Alleen de plinten beneden wil die niet ivm nieuwe vloer, maar dat doe ik wel als ik vrij ben volgende week en hij aan het werk is:D

7. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha ja gewoon hop het hele huis! Ik heb ook alle plinten gedaan. Zou ik juist wel doen. Anders dood je de boel beneden en gaan ze zich boven gezellig vermenigvuldigen. Jakkes! Echt ranzige beestjes. Ik las dat ze wel 4 jaar kunnen worden en komen inderdaad meer voor in nieuwbouw.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ooh sorry boven ga je ook doen! Maar de plinten zijn ook populair! En van dat gif merk je verder niks aan de plinten.

9. minon

minon Niet meer actief

Zilvervisjes komen op vochtige plekken af. Papiervisjes op boeken kartonnen, stof en andere droge zooi.
    De eerste komen veel voor in nieuwbouwhuizen door het vocht wat nog in het beton enzo zit. Als je gaat behandelen zou ik alles doen en gelijk alle kieren in spouwmuren etc dichtmaken. Daar zitten ze vaak of komen ze binnen.

10. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Als de buren ze ook hebben kan je doen wat je wil maar dan moeten zij t ook doen.
    Bij ons is t stuk minder geworden toen we de verhuisdozen gingen vervangen voor gewone plastic bewaar bakken.
    Ook was op de grond komen ze op af

11. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    ohhh ranzig he.. wij hebben het ook helaas. nu eigenlijk alleen nog boven in de badkamer en wc. .. eerst ook beneden enzo.. Bij ons was het ook erg vochtig wij hebben een ontvochtigingsapparaat gekocht voor beneneden.. als het erg vochtig is gebruiken we die. die trekt soms wel 20 liter per dag uit de lucht, en dat scheelt nog al!...

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Volgens de verdelger die bij onze buren kwam.. Zou je dan al je buren in hetzelfde blok zo ver moetem krijgen dat ze OOK een verdelger inhuren.

Anders vluchten ze naar de buren tot de kust weer veilig is en heb je ze gewoon weer.

13. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Oooh zo ranzig! WIj hebben er ook zo'n last van. Voordat we op vakantie gingen heb ik een natte handdoek in onze wasmand gedaan....toen ik de wasmand na de vakantie omkieperde kwam er een heel gezin uit! Ging zowat over mn nek. Een paar hele grote en allemaal kleintjes. Ik heb de hele dag jeuk gehad.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook last van :( gek word k er van.. hier was overigens loszittend behang t grootste probleem.. dochter dr kamer aangepakt en toen was t paar dagen heeeel erg. toen een stuk minder.. mijn kamer moet nog :( wacht wel tot de winter.. k ben al zo panisch dat als ik naar bed ga ik eerst dochter dr kamer controleer en dan mijn kamer.. verdelger heeft geen zin want idd dan moet het hele blok meedoen.
    Ik woon overigens niet in een nieuwbouwhuis.. dit huis is ongeveer 40 jr oud

15. Dniese

Dniese Bekend lid

22 jun 2014
    786
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij wonen ook in een nieuwbouw huis en het schijnt dat ze daar veel voorkomen. Vreselijk! Ik stofzuig elke dag en spuit regelmatig met badkamer-reiniger de plinten in (vinden ze niet leuk), maar je hoeft maar een fotolijstje te verplaatsen en er schiet er weer eentje weg! Schrik me rot, iedere keer weer! HG werkt helaas maar 6 weken en dan komen ze net zo hard weer terug.

Ongedierte bestrijding heeft hier betere middelen tegen. Alleen mag je, als zij je huis hebben ingespoten, een dag je huis niet in vanwege het gif dat ze gebruiken...:(

Leuk, een nieuwbouwhuis;)

16. DUIFJE

DUIFJE Actief lid

30 okt 2012
    354
    0
    16
    NULL
    NULL
    Heel vies! Wij hebben ze soms in fotolijstjes tussen de foto en het glas! Bah!

17. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dan heb je papiervisjes ipv zilvervisjes :)

Niet dat ze er anders uit zien... Maar ze eten dus papier en verrot hout :)

18. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.150
    3.026
    113
    Nederland
    We zijn dus niet de enige die er last van hebben merk ik wel.
    Morgen gaan we alle kieren/naden dicht kitten en opvullen en dus weer gif spuiten.

Verdelger zat ik idd aan te denken maar ons blok bestaat uit een grote vierkante vorm, het worden ook wel gevangenis huizen genoemd. Denk niet dat iedereen mee wil doen helaas dus ik zal er dan wel niet vanaf komen. :(

Zet morgen iig vochtvreters neer heb alle etenswaren al in plastic bakken gezet. Hoop dat het iig wat beter word dan

19. marjol

marjol Fanatiek lid

14 nov 2009
    1.881
    3
    36
    Gelderland
    Wij hebben er ook last van. In ons vorige huis is het begonnen. We kreen nieuwe buren en die beestjes waren met hen meeverhuisd.
    Vervolgens zijn wij weer verhuisd en toen zijn ze ook weer met ons meeverhuisd. We hebbenook al vanalles gedaan en het is al stukken minder, maar we komen er maar niet van af.

20. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    He jakkes. Balen is dat hoor.
    Weet je al wat het is, papiervisje of zilvervisje?
    Inderdaad moet heel je blok behandeld worden.

Wij hebben er ook heel erg last van.
    Een van de buren zegt er geen last van te hebben, maar de rest wel.
    Dus behandelen heeft helaas geen zin.
    Wel spuit ik regelmatig met dat hgspul en stofzuig heel vaak.
    En we hebben de kartonnen dozen vervangen door afsluitbare plastic bakken en fotoboeken enzo zitten daar nu ook in, want zelfs die waren ze al aan het aanvreten.

Niet fijn, sterkte er mee.

Deel Deze Pagina