Ik heb de volgende vraag; Evi is nu bijna 5 maanden. Op zich heeft ze het nachtritme goed te pakken, want ze krijgt om kwart over 7 haar laatste fles, gaat dan naar bed, en komt er pas de volgende ochtend om een uur of 8 uit. Probleem is alleen het volgende; vaak slaapt ze de eerste uren na haar laatste flesje aan een stuk, maar vanaf een uur of 11 komt ze regelmatig voor haar speentje. Als ik dan op haar kamertje kom ligt ze wel met haar oogjes dicht en als ik dan haar speentje geef slaapt ze wel weer verder, alleen meestal maar max. 2/2,5 uur voor ze weer voor haar speentje komt. Als ik haar speentje geef zeg ik verder niks en ga daarna ook weer de kamer uit. Ze heeft dus niet door dat ik er ben volgens mij. Tussen 5 en 6 krijgt ze dan haar flesje weer en dan slaapt ze (ook af en toe weer met haar speentje tussendoor) tot een uur of half 8 / 8 uur. Is dit wel normaal? Doen wij iets verkeerd? Of moet ze nog leren wat dieper te gaan slapen? Groetjes, Danielle
Ik herken het van mijn kleintje en het stomme is dat als ik het er de laatste tijd met diverse mensen het er over heb, dat ze dan zeggen...o, die van mij slaapt ook nog niet door, hoor. (En die zijn rond een jaar! Eentje is er zelfs twee jaar oud! slik...) Ik dacht dat ze allemaal, met hier en daar een uitzonderingetje, met een maand of 3 doorsliepen...maar dat schijnt lang niet altijd zo te zijn. Niet te druk maken, dus..., lijkt me... Het ligt volgens mij niet aan jullie en is normaler dan je zou denken!
Dat klopt wel ja. Je hoort zoooo vaak 'oh, die van ons slaapt al door vanaf 2 weken!' Dat je denkt Wij hebben een kind dat nooooit door gaat slapen....haha Maar ik denk ook dat we dat maar met een korreltje zout moeten nemen... Het zal zeker voorkomen, maar ook vaak genoeg niet. Maar het lijkt wel of dat niet gezegd mag worden ofzo... :
ik denk dat doorslapen door iedereen anders opgevat wordt Sommige mensen vinden van 23 tot 6 al doorslapen, anderen pas van 19 tot 7... Sommigen vinden t doorslapen als ze alleen nog voor een speentje komen, anderen als ze helemaal niet meer wakker worden s nachts. Ik zeg dat Kaylee ging doorslapen toen ze bijna vijf maanden was, toen sliep ze van 23 tot 7.30, met 1 keer tot niet wakker worden s nachts. Heb geduld... het is vervelend, maar het komt vanzelf (en ik hoop voor jullie dat het snel komt )
Ja, iedereen heeft een andere mening over doorslapen. Ik noemde het doorslapen als ze van ongeveer 23.00 tot 6.00/7.00 sliepen zonder wakker te worden - op een kuchje of klein huiltje na. De 2 oudsten sliepen met 8 weken door (dus van 23.00 tot ongeveer 6.00 uur). Maar Thomas doet er wat langer over. Hij heeft geen voeding meer 's nachts maar wordt nog steeds wakker en vraagt om zijn speentje. Ik ga na ongeveer 15 min. pruttelen naar hem toe omdat ik ook wel graag weer verder wil slapen. Thomas slaapt dan ook wel weer verder.......