Slapen of beter gezegd niet slapen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 2011, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb hier al heel lang niks meer geplaatst. Maar zit nu toch met een vraag waarvan ik hoop dat iemand me kan helpen. Onze dochter is inmiddels 22 maanden en we hebben sinds 3 weken een tweede kindje. Nu zitten we met hetvolgende. Onze dochter wordt sinds een anderhalve weekje weer regelmatig rond vijf uur wakker. Ze valt dan niet meer in slaap. We hebben al vanalles geprobeerd, troosten, muziekje aanzetten, laten huilen, maar niks helpt. Is dit een fase, is dit afzetten tegen het nieuwe (de baby) of iets anders? Misschien is ze wel toe aan een peuterbedje? Ze heeft wel vaker van dit soort fases gehad maar nog nooit zo vroeg en ook niet dt ze echt niet meer wilde slapen..
    Dus als iemand tips of trucs heeft, dan hoor ik ze graag!!

2. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Hoeveel slaapt ze overdag en hoe laat gaat ze naar bed? Een tweede is natuurlijk een hele aanpassing maar heel veel kindjes hebben rond 2 jaar een fase waarbij ze (veel te) vroeg wakker worden, meestal is dat wel van voorbijgaande aard.

3. 2011

2011 Actief lid

16 feb 2011
    141
    0
    0
    Ze slaapt overdag een uur tot twee uur en s'avonds gaat ze rond zeven uur, half acht naar bed. Wordt dat veel later lijkt het alsof ze ook veel vroeger wakker wordt. Overdag gaat ze na de lunch rond half een naar bed en dan is ze ook echt moe en vraagt vaak om naar bed te gaan, dus denk wel dat ze het nog nodig heeft..
    Maar al goed te horen dat het een fase is..

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    "s middags na een uurtje wakker maken?
    Hier hadden wij met zoontje hetzelfde. Ben hem toen overdag na een uurtje wakker gaan maken en dat werkt. Inmiddels (hij is ook 22 maanden) slaapt hij sinds een week of 2/3 helemaal niet meer overdag helaas

Deel Deze Pagina