Hoi ik heb een vraagje. onze zoon is 11 weken te vroeg geboren. Wij gebruiken nog steeds dr brown fles, alleen hij doet er altijd best wel lang over zijn fles 30 min en soms wel 45 min. de wijkverpleegkundige zij dat we nu wel een andere fles konden proberen. en ze had het over een 3 standen speen, nu heb ik een difrax fles gekocht met 3 standen er op. en ik heb stand 1 gebruikt maar het gaat nu echt TE snel. binnen 5 min had hij al bijna de hele fles leeg. en verslikte zich een paar keer. nu ben ik maar op dr brown weer gaan. iemand tips?
Grotere gaatje op de dr Brown fles? Hoe oud is hij nu? Ons zoontje drinkt ook uit de dr Brown fles en heeft 100 ml meestal in ongeveer 10-15 minuten op. Hij is 8 weken en 6 weken te vroeg geboren. Wij gaan dus niet voor een groter speentje!
Gewoon de fase 2-speen van Dr. Brown's eens proberen, inderdaad. Een driestandenspeen gaat veeeel te snel voor die hele kleintjes.
hij is 4 maand en bijna 2 weken. hij drinkt nu 170ml Kan je de speen met een groter gaatje ook kopen van dr brown? ik dacht dat er maar een soort was. Ga ik dat eens proberen
Dr browns heeft ook een prematuur speen. Dus kijk eerst even wat er op zit Ze gaan tot en met 4 en dan ook nog een papspeen. Dus je kan er nog wel even mee door. 3 fase speen liep iedereen mee weg. Zodra ik hem gebruikte toen ze zo klein was verslikte ze zich iedere keer en was ik bang dat ze er in zou blijven.. Hier was het dikke ellende!
Van Difrax het je S, M en L je moet nu echt nog wel de S speen gebruiken hoor geen drie standen die is een stuk groter.
Ik ga morgen even kijken naar stand 2 van dr brown. Hopen dat het beter gaat. Iemand hier ervaring mee?
Hier ook de Difrax met speen S en nutriton door de melk om te verdikken. Gaat goed, hij heeft de fles eigenlijkaltijd binnen 10 minuten op.
Ja hoor; Wij hebben ook Dr. Brown en daar alle verschillende soorten spenen van; 1,2,3 en papspeen. Speen 3 gaat hier nog steeds te hard als ze plat ligt (en dat is hoe ze haar fles krijgt). Dus nog steeds een fase 2 speen erop, dat gaat nog t beste! Onderop de speen staat welke fase het is en op het pakje staat het ook. Wel goed lezen, want er staat ook op dat er 2 spenen in zitten en zo kwam soefman wel eens thuis met nog 2 spenen in n verkeerde maat ! Wij hebben ook wel weer eens de difrax etc. geprobeerd, maar komen voorlopig niet van die Dr. Brown af... Tís zo'n gedoe met afwassen he, dat is het enige nadeel! GRTZ.
Hoi, bij ons duurden ze er alletwee zo lang mee, met stand 1 dr brown fles. Ze verslikten zich bij stand 2, en ook inderdaad bij difrax en bijna alle andere flessen. Als ze zich voortdurend verslikken kunnen ze door negatieve mondstimulatie, stoppen met drinken doordat ze er een afkeer van krijgen. Hier moesten we dus erg voor uitkijken, erg letten op gezichtsuitdrukking (fronzen=slecht) De eerste 2 maanden thuis, moesten we (tweeling, 12,5 week te vroeg geboren, thuisgekomen met 19 weken) 15 flesjes op een dag geven, die duurden bijna 3 kwartier (daarom kreeg ik veel hulp). Op een gegeven moment gingen ze sneller drinken, nu drinkt de een in een kwartier en de ander in 10 minuten de fles leeg. ze zijn bijna 11 maanden oud. Overigens houdt 1 hem nu zelf vast.......heerlijk Volgens mij is een kwestie van tijd, en veeeeeeeeel geduld. zet de tv er maar bij aan Veel succes!
In het ziekenhuis dronk miijn zoontje met een habermanfles ivm verslikken. Deze heb ik de 1e maand thuis ook gebruikt. Daarna gaan zoeken naar andere fles en ben toen uitgekomen bij difrax fles met etos speen. Deze speen is iets langer en veel flexibeler dan de difraxspeen. Etos fles ging ook goed alleen de maatverdeling ging er al na 2 weken vanaf. :x Mijn zoontje krijgt wel omneo en deze voeding is iets dikker staat er op het pak. Hij is nu 13 maanden en we hebben nog steeds deze combi. misschien de moeite waard om het te proberen.
Staat op het randje van de speen, maar je moet wel heel goed turen inderdaad. De tip van Soef is een goeie, kijk goed op het pakje, want het is heel onduidelijk welke fase speen je koopt. Als het met fase 2 voortdurend verslikken is, dan zit er niets anders op dan flink de tijd nemen, wat Kleintje ook al zegt.
Hier ook de Dr. Brown fles! En hier was het hetzelfde probleem, op een gegeven moment duurde het met de fase 1 speen wel een half uur - 3 kwartier. Toen inderdaad overgestapt op de fase 2 en dat gaat me soms al te snel, dus fase 3 laten we nog maar even voor wat het is.. Over het afwassen: Valt wel mee toch? Ik haal het uit elkaar, spoel het om, ragertje door dat lange ding en 1x per dag in de magnetronsterilisator..
Fase 3 zijn we pas net mee begonnen, hoor . En onze kleine is ongecorrigeerd bijna 8 maanden en was 2,5 maand te vroeg.
Oke, maar is dat een papspeen dan oid? Onze dochter krijgt nu al tussen de 900 ml en 1 liter per dag aan drinken, dus ik zie niet in wanneer wij dan die fase 3 speen zouden moeten gebruiken.. Er zal tenslotte niks aan de hoeveelheid veranderen. We doen er ook nutriton doorheen en ook dan krijgt ze het er prima uit met de fase 2 speen.
Nee hoor, het is een gewone fase 3-speen, voor (gecorrigeerd) 6 maanden, aldus de verpakking. Maar het ligt helemaal aan het kind en vooral aan de drinktechniek of je die nodig hebt. Als het met 1 of 2 prima gaat, hoef je de 3 of de 4 natuurlijk niet te gebruiken. Bij ons wordt er beter gedronken met de 3-speen, omdat ze doorgaans niet erg krachtig zuigt (zacht uitgedrukt). Je hebt ook nog een fase 4 én een papspeen. Die laatste heb je nodig voor granenpap, denk ik, want dat blijft in de 1, 2 en in de 3 'hangen'. Respect voor je dochter, trouwens. Wij zijn al heeeeel (lees: krankzinnig) blij als we er 600 in krijgen op een dag.
Wat een gevecht zal dat zijn. Jammer dat het niet gaat! Hoe oud is jullie kleine? Mila heeft 11 weken een sonde gehad, ze wou het maar niet oppakken. Verslikte zich ook heel vaak heftig (lees: telkens helemaal blauw worden want ze deed dan niks meer) en viel bij de helft in slaap als ze een flesje kreeg. Na de laatste bloedtransfusie pakte ze het opeens op, en daarna ging het als een speer.. Verslikken doet ze nog wel, maar gelukkig heeft ze nu die hoestreflex waardoor het niet zo erg meer is..