wie heeft er ervaring met enorm lekkende avent flessen? heeft iemand toevallig zelf ondervonden dat dit door de spenen komt na verloop van tijd (slijtage dus?) bij het schudden lekker ze plotseling enorm, en wat nog irritanter is: tijdens het schudden niet lekken, en zodra mn zoontje gaat drinken heeft ie zo de halve inhoud van de fles op zich zitten, loopt dan bij de fles langs. ik wil wel allemaal nieuwe spenen kopen, de huidige gebruiken we ook al een mooi poosje, maar wil dan wel graag weten dat het ook echt opgelost is, voor ik heel veel nieuwe spenen koop (we houden wel van een voorraadje schone flessen en spenen dus dat zijn er nogal wat)
Ik heb het bij 1 van mijn 2 flesjes, precies hetzelfde. Moet dat flesje, of eigenlijk dus het speentje, heel hard dicht draaien, anders wordt het een zooitje. Ik vergeet altijd welke het is, dus pak altijd de verkeerde (gebruik ze nauwelijks meer).
het probleem is hier een beetje dat bij bijna iedere fles het nu bingo is. alle flessen zijn ongeveer gelijk gekocht, dus nu is de vraag ligt het aan de spenen, aan de flessen of aan allebei?
Ik weet niet hoelan je de spenen al gebruikt. Maar na 6 weken moeten ze vervangen worden omdat ze proreus kunnen worden. Mischien eerst 1 setje spenen kopen ? Als je dan nog lakkeges hebt even contact opnemen van avent. Dan zal je vast nieuwe onderdelen opgestuurd krijgen. Wat hier helpt als ze een keer lekken. Is de dop eerst de andere kant opdraaien voordat ik hem dichtdraai.
Nooit last van en die spenen vervang ik eens in de drie maanden, eigenlijk zie ik dan nog niets van slijtage. Wel last bij die Difraxflessen, daarbij draai ik die dop er nog wel eens niet goed op en dan ga je schudden en zit alles onder.
Ik heb het ook regelmatig, maar dan zit die dop er net niet goed op. De dop iid even terug draaien en dan weer dicht draaien. Wel irri. hoor het lijkt alsof het goed vast zit, maar als Sanne drinkt lekt ie.
Ik heb het soms met Avent, da's op zich ook irritant want tja, waarom soms wel en soms niet? Met de difrax S-fles heb ik het vaker en erger, plus dat die soms toch niet goed lucht trekken en dan zuigt meneer de hele speen dubbel! Nou had ik het met de Avent flessen vooral met de gewone spenen. Sinds Jelte een maand of 8 was doen we alles met een 3 standen speen op standje 3.. die lekken niet bij ons.
Hallo, Ik gebruik de Avent flessen en spenen nooit weer! Die lekten hier ook gigantisch en heb de spenen keurig om de 6 weken verwisseld. Ik ben overgegaan op Difrax en dat gaat super! Ze lekken niet, trekken niet vacuum... Ik gebruik de Difrax opti fles. Voor de normale voedingen gebruik ik nog de S-speen en voor de papflessen gebruik ik de M-speen. Liefs Elly
het trucje van de dop er opnieuw opdraaien ken ik, dat werkte maanden maar zelfs dat werkt nu niet meer. denk dat het dan toch aan de spenen ligt idd. praat me niet van difrax hihi die had ik ook gekocht maar wat een lekkages... de 123spenen lekken idd bij ons ook niet maar dat komt misschien ook wel omdat als hij die speen krijgt hij dus ook een dikker iets krijgt (pap, yoghurt) ik verwissel niet iedere 6 week alle spenen maar deze gaan al wel weer wat maanden mee dus zal idd maar es nieuwe spenen gaan kopen dan
Gek he, want hier werken de Difrax flessen en spenen als een tierelier. Misschien zijn andere merken wat voor jou...Bibi, Dodie of eigen merk flessen. In ieder geval veel succes! Liefs Elly.
Bij mij lekken de Aventflesjes ook regelmatig. Gekke is dat we goede dagen hebben en slechte dagen, zonder dat ik iets verwissel aan de flesjes. Toch is de oplossing het tegendraaien van de dop. Tegendraaien tot je klik hoort of zelfs 2 of 3 klikken, weer vastdraaien en testen door te schudden of te kantelen. Lekt ie nog, dan nog een keer tegendraaien, net zolang tot de fles weer lekvrij is. Maar meestal is het met 1x tegendraaien wel gepiept..Nieuwe spenen helpt echt niet, daar ligt het gewoon niet aan, is alleen maar zonde van je geld..