hoi, Mila is nu net begonnen met kruipen, dus zullen nu heel snel veiligheids spul gaan kopen! het probleem is dat wij in een tijdelijke woning zitten die niet van ons is, en we dus niet helemaal kunnen gaan verbouwen. dus naast de stopcontacten, wat zijn echt de belangrijke kleine dingen die we wel tijdelijk kunnen doen? Mila zit alleen op de grond als een van ons er bij is, en als wij in een andere kamer zijn gaat ze de box in, dus moeten we dat nu eigenlijk al wel doen?
Traphekje en de stopcontacten idd, maar wij hebben verder tot nu toe ook nog niks veranderd hoor. Schoonmaakspullen enzo staan hier wel "achter slot en grendel".
Ik heb eigenlijk niks veranderd in mijn huis. DE stopcontacten daar kun je van die dopjes indoen. Schoonmaakmiddelen buiten bereik zetten, net als alles wat ze kapot kan maken (stereo, tv, glaswerk etc). Maar goed, dat staat allemaal toch niet op de grond. Pas als ze gaan lopen, worden ze echt gevaarlijk, haha. Maar ook dan hoef je niet je hele huis te verbouwen. Kwestie van opvoeden en heel heel heel vaak herhalen dat iets niet mag. Ik heb altijd gewoon alles laten staan en hoewel er af en toe een glas sap over de vloer gaat of een plant omvalt, valt het verder best mee. Als je echt een hardleers kind hebt, of kastjes waar gevaarlijke dingen onder handbereik staan, kun je van die deurtegenhouders kopen (weet niet hoe ze echt heten). Het werkt niet echt geweldig, maar tegen babykracht zijn ze wel bestand en dan kunnen ze de deurtjes of laadjes niet openmaken.
Ik zou er niet zoveel aan doen hoor, wat je zegt veiligheidsdopjes voor de stopcontacten en misschien van die "stoot"plasticjes voor aan de hoeken van de tafel. Wat betreft lades en kastjes, Jamila mag hier gewoon niet in de keuken zodra ze daar heen gaat zeggen we dat het niet mag en zetten we haar terug in de woonkamer. Na ongeveer 40x terug zetten heeft ze het opgegeven en gaat ze er niet meer heen . En traphekjes ja als je kleine bij de trap kan komen wel, bij ons zit er een deur voor de trap en die is dicht dus daar kan ze niet bij komen. Boven kruipt ze ook nooit door de gang dus ook daar is het nog niet nodig, straks als ze gaat lopen dan komen er natuurlijk wel traphekjes.
Wij hebben ook weinig aangepast. Ja, dopjes op de stopcontacten en sinds kort ook een beveiliging op het kastje met schoonmaakmiddelen, zodat ze ook alleen in de keuken kan spelen. Wij hebben beneden geen traphekje. Eva kan heel goed de trap zelf op, maar ze weet dat het niet mag en doet het dus ook niet. Sinds ze de trap zelf op kan (vanaf 9 maanden) heeft ze het 2 keer geprobeerd en boos dat we werden! Nu probeert ze het echt niet meer. Al durf ik haar niet te lang alleen beneden te laten zonder toezicht, maar goed, dat doe je sowieso toch niet. Boven hebben we wel een traphekje op de gang, zodat ze lekker kan spelen als ik bv. aan het douchen ben. Zo kan ze de trap niet af en de zoldertrap niet op.