Baby 6 maanden geregeld 's nachts klaarwakker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roderoosjes, 26 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    #1 Roderoosjes, 26 feb 2018
    Laatst bewerkt: 26 feb 2018
    En op dit tijdstip zit ik weer beneden met een meisje dat klaarwakker is.

Onze jongste dochter van 6 maanden is de laatste tijd steeds vaker 's nachts klaarwakker. Ze komt dan voor een voeding, ik geef borstvoeding, en wil daarna echt niet meer slapen. Ik merk het vaak al als ze bijna klaar is met drinken, dan kijkt ze me lachend aan. Als ik haar dan vervolgens in bed leg begint het. Brullen, gillen, krijsen. Totdat je bij haar komt, dan krijg je een grote lach.
    Uiteindelijk ga ik dan maar naar beneden met haar want het brullen houdt ze zo 20-30 minuten vol. Beneden ligt ze dan gezellig te spelen in de box totdat ze moe is, meestal ongeveer een uur later. Dan voed ik haar nog even en slaapt ze zo.

We kunnen er ook geen pijl op trekken wanneer ze komt. Soms niet, soms begin van de nacht, soms later. Het is niet te voorspellen.

Er is niets veranderd in haar slaapritueel.

Herkent iemand dit?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.007
    113
    Wij hebben dat soort acties maar echt een paar dagen gehad. Hadden alleen het voordeel dat ze de eerste is en gek is op bepaalde knuffeltjes die toen al veilig genoeg waren. Dus nachtlampje aan op dr kast (hema led ding op batterijen in de vorm van een oranje kat die vanzelf uitgaat), bijzonder knuffeltje geven (die lagen niet in dr bedje normaal maar voor nood zoals dit wel bij de hand), veel plezier ukkie ga jij dan maar spelen en nog geen kwartier later was ze vertrokken. Of ik vond dat t nacht was maakte haar niet uit, zij vierde wel feest in dr uppie wij sliepen dus niet maar lagen in een deuk in de kamer ernaast. Alleen weigerde ik haar kamer met dr uit te gaan. Naar bed is naar bed, wanneer t "nacht" is blijft ze in dr kamer. Zowel papa als mama waren van die boefjes dus dat houden we behoorlijk strak maar goed, dat houdt op wanneer er meer dan 1 ukkie is vrees ik.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Dr na de voeding al gelijk bij je houden in bed tot ze echt goed slaapt? Hier een poosje terug ook gehad, kon d'r na een flesje altijd gelijk terug leggen, maar opeens was t brullen. Ben d'r toen na de fles greoog een uurtje bij me gaan houden tot ze weer goed diep sliep en legde d'r dan pas over, dan ging t meestal wel goed. Inmiddels een paar weken verder en slaapt ze opeens zo goed als door.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn zoon word elke nacht wakker.
    Vaak rond een uur of 3/4 en dan is die klaarwakker.
    In bed laten liggen betekent gillen/krijsen/huilen en aangezien die bij zijn zus op de kamer slaapt vind ik dat niet verstandig.
    Ik haal em dan en leg em bij ons. Dan slaapt ie wel verder.
    Misschien dat eens proberen?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik zou haar ook bij je houden tot ze goed slaapt, in ieder geval niet naar beneden gaan. De nacht is om te slapen.

6. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Inderdaad niet mee naar beneden nemen, maar op de kamer, zo donker mogelijk, blijven. Ze komt nu op een leeftijd dat ze oorzaak-gevolg gaat beginnen te snappen. Dus dan is huilen -> lekker naar beneden. Moet je niet willen :)

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je voedt ook in het halfduister of heb je een vrij felle bedlamp aan? Ik voedde altijd in zo donker mogelijk en legde de kinderen daarna weer terug in hun wieg danwel ledikantje.
    Zoals gezegd, niet "gezellig" naar beneden gaan en "gezellig" in de box leggen om te laten spelen.

8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Inderdaad nog de aanvulling, voed je in het donker? Omdat je schrijft, ze kijkt me lachend aan als ze klaar is. Ik doe hier zodra de fles in d'r mond zit alle verlichting uit en ze drinkt dus helemaal in het donker, ik verschoon verder ook niet 's nachts, tenzij ze gepoept heeft natuurlijk en praat ook vrijwel niet. Dus niks geen gezelligheid.

9. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Dank jullie wel voor de berichten.

Ik voed met mijn bed lampje aan. Dat is een klein lampje. Vaak valt ze al aan de borst in slaap. Maar zodra ik haar dan in bed leg is ze weer wakker.

Ik ga haar in ieder geval niet meer naar beneden brengen. Ik ga proberen in haar eigen kamer te blijven. En anders bij ons op de kamer.

Ze is vandaag op het kinderdagverblijf geweest dus ben benieuwd hoe de nacht gaat.

Deel Deze Pagina