Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanbenjamins

susanbenjamins Actief lid

18 jun 2007
    327
    0
    0
    Epe
    Hoi,

3 weken geleden heb ik griep gehad. De verkoudheidsgriep zeg maar. Ik dacht goed uitgeziekt te zijn. En vorige week zondag begon het weer. Weer ontzettend verkouden en ziek. Ook koorts gehad.
    Vanaf donderdag ontzettend misselijk. Dacht in eerste instantie dat het alleen door de zwangerschap kwam. Ben nu 7 weken zwanger. Maar ik bleef de hele dag misselijk. Zaterdag flink overgegeven.
    Normaal ga ik niet gauw op bed liggen. Als ik moe of niet lekker ben ga ik eerder even op de bank. Ik lig nu al vanaf zaterdag op bed. Het lukt me haast niet om langer dan een uurtje van bed te zijn. Dat is toch niet normaal!!! Ik ben echt doodop. Heb een zoontje van 13 maanden. Die brengt mijn man telkens naar de oppas als hij moet werken. Daar voel ik me ook best schuldig om. Het lijkt net alsof ik me aanstel. Want een gewone griep duurt meestal een dag of 3. Niemand weet nog dat ik zwanger ben.
    Verder voel ik me duizelig. En mijn benen voelen aan als lood. Alsof ik een dag ben wezen winkelen. Misselijkheid blijft nog steeds bijna de hele dag aanhouden. Ik eet en drink slecht. Heb nu van de ORS zakjes gekregen. Maar dat houd ik echt niet binnen.
    Ik heb morgen mijn intake bij de vk. Ik weet dat ik dat moet afwachten, maar ben het zo zat. Woensdag moet ik weer werken. Ik hoop dat ik kan werken, maar zie er als een blok tegenop als ik mij weer ziek moet melden. Mijn baas weet trouwens wel dat ik zwanger ben.
    Ik hoop dat dit zo een beetje duidelijk is. Het is een behoorlijk onsamenhangend verhaal geworden geloof ik. Maar misschien herkennen jullie dit?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Susan,

het klinkt echt als een griep die bij een zwangerschap kan horen. Je lichaam reageert door de hormonen (ook nu al) heviger op de griep en kan ook langer aanhouden. De missleijkheid zal wel een combi van de gripe en je zwangerschap zijn. Je kunt via de HA eens kijken of je Emasefene kunt krijgen. DIt is een midel dat vaak helpt bij misselijke zwangere vrouwen, mn in het begin van de zwangerschap. Je stelt je dus niet aan en voel je maar neit schuldig, je hebt gewoon pech dat dit alles even tegelijk valt. De enige remedie om sneller beter te worden is rusten! Dus je doet wat goed is, ook al is dat nu vrij weinig. Maar dan ben je wel eerder weer op de been, ook voor je zoontje!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina