Lieve meiden, Ik ben zó trots!! Sommigen van jullie hebben vast al wel eens gelezen dat Nils niet de snelste is op motorisch gebied. Hij heeft nooit gekropen en is een echte billenschuiver. We lopen met hem bij de kinderfysio ivm zijn hypermobiliteit (hele lage spierspanning en daardoor heel lenig) maarrrr..... Afgelopen vrijdagavond is hij dan eindelijk écht gaan lopen!! (de paar losse stapjes tussen ons in en tussen bank en tafel niet meegeteld) Onze man LOOPT!!! Wow.... *trots* Eindelijk!!! 2 maanden voor z'n 2e verjaardag. Beter laat, dan nooit!!! (meteen een hart onder de riem voor de mama's met late lopers!!)
Goed joh! Enneh...bedankt! Mijn dochtertje is nu 15 maanden gaat nu ein-de-lijk staan! Ze is ook vrij flexibel en een moeilijke geboorte gehad........maar er zit nu schot in! Weet dus hoe je je voelt en dan is het super dat het goed komt!
Wat heerlijk!! Geniet ervan! Hier nog een billenschuiver. Beentjes uit elkaar, de handjes ertussen en zo beweegt hij zich voort. Trekt zich nog nergens aan op. Als we hem staand neerzetten - en hij heeft goede zin - dan blijft hij wel even staan (als hij zich ergens aan vast kan houden). Hoe zat dat bij jouw kindje? Trok hij zich wel ergens aan op?
Nils kon pas met 16 maanden zelf gaan zitten en trok zich ook absoluut niet op. Is ook lastig natuurlijk als je plat op je kont zit. Op z'n knietjes zitten heeft hij echt moeten leren bij de fysio. En van daaruit is hij zich ook gaan optrekken. Hebben achteraf spijt dat we niet eerder naar de fysio zijn gegaan. Heeft veel geholpen, ook als geruststelling voor ons Thanxx voor alle lieve reacties, ben supertrots op mijn kanjer!
WOW gefeliciteerd! Wat kun je dan trots zijn he? Echt goed hoor! (onze billenschuifster liep met 21 mnd en weet nog goed hoe trots ik was )
Gefeliciteerd! En fijn om te lezen dat het wel vaker voor komt. Ons zoontje is nu ruim 13 maanden en hij vindt het helemaal prima zo op z'n kont. En alle andere kindjes van de zwangerschapsgym, 12 stuks, die staan/lopen dus al wel en dan ga je zo twijfelen! Maar 9 mei komt de fysio sowieso voor de laatste meting van z'n hoofdje dus wel een goede om dan gelijk al wat tips te vragen.
Gefeliciteerd! Kan me heel goed voorstellen wat een heerlijk gevoel dit moet geven. Lynn is nu 11 maanden en zit ook maar wat. Sinds een aantal weken gaan we naar oefentherapie en daar ben ik heel blij mee. Ze moet echt 'leren' handjes gebruiken om te steunen e.d. het gaat gewoon niet vanzelf, zit niet in haar systeem lijkt wel. Vandaag heeft ze op haar buik met haar handen rond gedraaid... Een heerlijk gevoel wat dat met je doet. Gewoon omdat het blijkbaar niet vanzelfsprekend is. En altijd leuk om te lezen dat er nog hoop is haha.
Haha, echt wel hoop hoor. Ik begon al te denken dat hij nooit zou gaan lopen en kijk nu eens. Fysio was hier echt een goede zet en dat scheelde een hoop frustratie! Bij nils dan he; zijn wereldje werd ineens veel groter. Nogmaals bedankt voor alle lieve reacties! Xx
Heerlijk hè, sinds anderhalve week loopt mijn zoontje ook eindelijk na 21 maanden, en ik merk dat hij nu echt beter in zijn vel zit, want het scheelt een hoop frustraties. De eerste dagen dat hij los begon te lopen waren trouwens wel drama, hij was helemaal in de war en bang .
Jaaa, dat ken ik wel hoor. Soms geen stap durven zetten alsof hij even 'vergeet' dat hij nu kan lopen. Haha! Lees nu ineens toch wel veel herkenning! Fijn dat Nils niet de enige late is
Er zijn best veel late kindjes! Zoals hierboven al beschreven wordt, bij sommige kinderen lijkt het zelf gaan staan/zitten/liggen/optrekken om de een of andere reden niet in het systeem te zitten. Ze moeten dat echt leren, moeten erbij begeleid worden. Maar het komt echt wel goed.... (spreekt ze zichzelf moed in....) Het is altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent!
Onze Tijn (6-1-11) loopt ook nog niet.. Ik merk wel dat de buitenwereld er wel op zit te wachten... Zo van loopt hij nu nog niet??? NEE hij kruipt wel razendsnel!! Ik heb er alle vertrouwen in dat hij dadelijk gewoon gaat lopen.. Hij vind het gewoon wel prima zo! Maar gefeliciteerd met Nils
Super zeg, wat zal jij trots zijn!!!!! Hier ook een hypermobiel kindje met hele zwakke spiertjes. Wij lopen al vanaf 9 maanden bij de fysio. Ze is nu bijna 18 maanden maar kan zich nog niet optrekken of goed staan. Maar krijg zo weer hoop dat ze voor dr 2e verjaardag loopt!! @1985Breezer, 06.01.10 bedoel je hoop ik
Dat is het he, de buitenwereld zegt óf "loopt hij nou nog niet?" of "ieder kind z'n eigen tempo" (om er vervolgens aan toe te voegen dat bijna 2 wel errug laat is ) Het gaat supergoed en ik vind het zó mooi om een klein mannetje hier rond te hebben lopen. Helaas moeten we er nu ook aan wennen dat hij wel eens valt. Dat deed hij nooit, maar hij loopt nu met 2 grote bulten op z'n voorhoofd. AU! Echt super al die herkenning en ook fijn dat anderen er wat aan hebben dat ik ons verhaal deel
Hypermobiliteit is gelukkig iets wat niet echt kwaad kan en ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat het ineens hard kan gaan!!! Maar ook dat pushen totaal zinloos is (herkenbaar?). Nils was gewoon écht bang op z'n wiebelbeentjes en vond alle nieuwe dingen eng. Pushen zorgde er hier dan altijd voor dat hij een week (minstens) pertinent NIKS deed. Oh en optrekken duurde HEEL lang voor hij dat kon. En dan eerst ook nog maar bij bepaalde specifieke dingen (dus niet bij/aan alles). Komt helemaal goed met jullie en ik duim mee dat ze voor d'r 2e verjaardag loopt!!!