Kraamzorg met baby in ziekenhuis

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door WendyB, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Beste dames,

Zoals het er nu naar uit ziet moet mijn kindje in het ziekenhuis blijven na de bevalling waarschijnlijk wel een week of langer.
    Ik mag (of moet) na 48 naar huis of bij een keizersnede na 4 dagen naar huis.

Wat voor soort kraamzorg krijg ik dan? Wat zijn de mogelijkheden? Iemand moet mij controleren, maar ik wil ook naar mijn kindje. Hebben jullie een advies voor mij?

Groetjes,
    Wendy.

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Wat belangrijk is dat je bij je eigen verzekering gaat horen op hoeveel uren kraamzorg je recht heb. Daarnaast krijg je van het kraamburo een indicatie voor een bepaald aantal uren.
    Waar je ook even naar moet vragen is of je recht heb op coeveuse nazorg. Dus extra uren zorg als je kindje thuis komt. Soms is hier een verklaring van de KA voor nodig.

De dagen die je in het ziekenhuis verblijft (elke dag vanaf bevalling) is 1 dag dus die ben je dan aan kraamzorg-uren kwijt. (8 uur per dag)

Als je naar huis gaat wordt je aan een thuisverloskundige doorgebeld als kraambed. Ben je daar niet bekend wordt je als een los kraambed doorgebeld. Dat betekend dat de thuisverloskundige de thuis controles komt doen. Net als bij iedere andere kraamvrouw.
    Zodra je kleine dan naar huis komt schakel je thuis de kraamzorg in.

Dus even goed bij je eigen verzekering uitzoeken waar je recht op hebt.

Succes.

Ilja

3. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Dus als ik het goed begrijp komt er wel een verloskundige (daar liep ik ook tot een week geleden) en geen kraamverzorgster.

Eventueel kan ik nog een kraamverzorgster krijgen als de baby naar huis komt.

Heb ik dat goed begrepen?

Groetjes,
    Wendy.

4. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Je hebt het goed begrepen.

Verloskundige 1e lijn komt thuis. Die krijgt de bevallings gegevens van het ziekenhuis door gebeld.

En check je verzekering of je recht heb op couveuse nazorg.Voor evt kraamhulp thuis als de kleine thuis komt.

Ilja

Deel Deze Pagina