Slapen op de ouderkamer

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Carmen, Jul 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Carmen

Carmen Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Djurra slaapt nog steeds bij ons op de slaapkamer en ik vind het heerlijk! Mijn man echter vind het inmiddels wel welletjes en vind dat e naar haar eigen kamer moet. Nu laat ik haar af en toe "oefenen" op haar eigen kamer en dat gaat redelijk. De ene keer slaapt ze direct in, de andere keer wordt ze soms wakker en schrikt dan op. Overdag slaapt ze op haar eigen kamer en dat gaat goed. Wel merk ik dat ze 's ochtends uitgeruster is als ze wakker wordt, wanneer ze bij ons op de kamer slaapt en vaster slaapt. Nu wil ik haar dus totdat ze een maand of 6 is, bij ons op de kamer houden en mijn hubby wil haar zo ongeveer nu op haar eigen kamertje leggen (met afbouwen erbij natuurlijk zodat ze er aan kan wennen)

Wat vinden jullie en hoelang/of hebben jullie de kleintjes op de ouderkamer gehad??

2. Shade

Shade Actief lid

Sep 1, 2005
    286
    0
    0
    Weert
    ik heb na de geboorte van Esosa nog 9 week bij mijn ouders gewoond en dus sliep Esosa bij mij op de kamer.
    Maar vanaf het moment dat ik verhuist ben slaapt hij op zijn eigen kamer en sliep gelijk veel beter.
    En ik merk ook dat ik ook veel beter slaap.

3. carry

carry Fanatiek lid

Jul 30, 2005
    1,397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Ik heb Lynn ook nog bij ons op de kamer en dat wil ik in ieder geval zo houden tot ik geen bv meer geef!! Sterker nog; Lynn heeft nog steeds geen eigen kamer. Wij hebben gezegd wij gaan na de zomervakantie met haar kamertje aan de gang en zien wel wanneer we er aan toe zijn, gelukkig vind mijn vriend het ook prima zoals het is, hij vind het totaal geen bezwaar dat Lynn bij ons slaapt.
    Voor sommige dingen zou ik het prettiger vinden dat ze haar eigen kamertje had ;) maar over het algemeen vind ik het heerlijk dat ze bij ons ligt. Mike heeft bijna 2 jaar bij mij op de kamer gelegen. Eigelijk wilde ik hem met 1 jaar naar zijn eigen kamer hebben maar hij werd toen behoorlijk ziek en daar door wilde ik hem nog bij me houden!! Ik heb met beide kids dat ze niet bij ons in bed slapen, maar wel altijd in hun eigen bedje!
    De overgang van mijn slaapkamer naar zijn eigen kamer was geen enkel probleem trouwens zoals veel mensen altijd verwachten, ik verwacht hier met Lynn ook geen probleem door, want zij ligt ook altijd in haar eigen bedje!!

Succes met jullie besluit, hoop dat jij er niet teveel last van hebt!! Groetjes Carry

4. Miekie

Miekie Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,163
    0
    0
    Friesland
    Tijn slaapt ook nog naast ons in een wiegje.
    we merken dat hij meer ruimte nodig heeft, groeit bijna zijn wiegje uit nu. En hebben eigenlijk besloten om hem met 3 maanden op zijn eigen kamertje te laten slapen. Dat is dus volgende week. :cry:

Vind dat ergens wel spannend en jammer. Maar tis beter dat hij ook zijn eigen krijgt en ik hem ook wat meer los kan laten. :(

Ze zeggen dat je dan beter ook meteen kunt overschakelen naar de andere kamer als dat je het gaat opbouwen, want dan weet je kleintje niet meer waar hij nu weer heen gaat en waar hij aan toe is. Maar je moet natuurlijk zelf doen waar je je goed bij voelt!!

Overdag slaapt Tijn lekker in de box beneden!!
    Veel succes!! En doe waar jij je goed bij voelt! :)

5. mouschy

mouschy Fanatiek lid

Aug 30, 2005
    3,709
    0
    0
    kraamverzorgster, nu ben ik gastouder.
    Noord Holland
    We hebben Ewout in zijn eigen kamertje laten slapen toen hij ruim anderhalve maand oud/jong was. Hij kletst nogal in zijn slaap, en daardoor werden wij aldoor wakker... Dus we hebben hem in zijn eigen kamertje laten slapen, eerst in de wieg en toen overgezet in zijn ledikant om te wennen. Nu slaapt hij heerlijk en wij ook ;) Hij slaapt lekker door en word uitgerust wakker :D

Ewout slaapt overdag ook lekker in de box ;)

6. Carmen

Carmen Fanatiek lid

Nov 2, 2005
    1,065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    We wachten het nog even af. Djurra slaapt nog bij ons totdat ze uit haar wieg is gegroeid (en dat duurt niet heel lang meer..) Maar goed, voorlopig slaapt ze nog naast me!

Djurra slaapt op de dag trouwens wel in haar bedjem op haar kamer (dus is ze daar ook wel aan gewend, zo is de overgang straks niet al te groot). In de box gaat ze echt niet meer slapen maar speelt ze gewoon, ook al valt ze om van de slaap! OOk wil ik een "slaapplek" en speelplek voor haar hebben. Nu is dat misschien nog niet zo belangrijk, maar ik wil wel dat ze weet wat ik van haar "verwacht" In bedje ga je slapen, nu mag je in je box spelen etc.

Bedankt voor jullie antwoorden!!

Share This Page