vechten tegen de slaap

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lijn, 16 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    hoi!
    mijn zoon is elke avond rond 19.30 - 20.00 uur erg moe: gapen, in oogjes wrijven, wat huilerig, maar wil niet slapen! we hebben al van alles geprobeerd, hij blijft tegen de slaap vechten. nu laten we hem maar wat en na zijn laatste voeding (tegen 22.00 uur) valt hij in slaap. we zitten nu dus zo'n 2 uur met hem om te toveren. op zich niet zo'n punt natuurlijk maar dit is nog het laatste stukje voordat we hem helemaal "op regel" hebben :D
    hebben jullie wellicht nog ideeen/tips?
    groet, Lijn

2. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ja de 10 min. regel.
    Na een vast ritueel leg je hem in bed,geef hem een kus en je gaat weg.
    Als hij blijft huilen ga je pas na 10 min. kijken. Je geeft ene aai over zijn bol en een kus en je gaat weer weg (hou het kort).
    Als hij blijft huilen weer pas na 10 min. terugkomen, kort ene kus aai over de bol, desnoods zeg je mama is er, maar kort dezelfde handeling. Zo ga je door.

Geloof mij het is echt heeeeel moeilijk. Lars heeft het een uur volgehouden. Maar na 3 dagen was het wegleggen en hij sliep.

Succes.

3. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    idd zo hebben wij het met caitlin ook gedaan

na 3 dagen was het ook over :)

ging ze lief slapen

succes

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Toevallig las ik vandaag een artikel dat het verstandig is je kindje op bed te leggen vóór het uitgeteld is. Dus als je weet wanneer hij altijd moe wordt, eerder in bed leggen. Geen idee of het werkt hoor.

5. Carmen

Carmen Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Bekend verhaal! Die tienminuten-regel doe ik dan met 5 minuten en tja... het werkt best! Alhoewel het soms ook niet werkt, dan blijf ik naast haar bedje zitten en slaapt ze langzaam in.

6. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties! dat gaan we dan maar proberen. en heel veel geduld hebben en niet te snel willen.
    dag, Lijn

7. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik leg haar in bed als ik zie dat ze moe wordt en dan ga ik ook om de 5 min kijken bij haar. Meestal slaapt ze wel binnen het kwartier.

Nu, na 3 weken, kan ik haar soms ook opbed leggen en huilt ze niet meer. Dan hoor ik alleen maar een gebrabbel uit haar kamer komen en na een poosje slaapt ze.

8. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    waren jullie kindjes dan ook helemaal overstuur? we zijn het nu aan het proberen. ben al 1 keertje bij hem geweest. muziekdoosje weer aan. even een aai en wegwezen. nu krijst hij het hele huis bij elkaar. ik ga zo dus weer hetzelfde doen. begrijpen jullie dat ik er niet veel vertrouwen in heb. vind het idd erg moeilijk en ben bang dat hij zo overstuur raakt en helemaal niet meer wil slapen. waarom doet hij dit he vraag ik me af. helaas is hij nog te klein om me dat te vertellen...... :D
    dag, Lijn

9. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Tot enkele weken terug stak ik Serjenka rond 19uur in haar bedje, dat ging samen met veel getier en gekrijs. Sinds 14 dagen stop ik haar tussen 20u30 en 21uur in bedje en dat gaat perfect. Meestal huilt ze niet en ligt ze al vlug in slaap.
    Probeer jonathan anders eens een half uurtje later in z'n bedje te doen ofzo.

10. Aman

Aman Actief lid

13 mei 2006
    335
    0
    0
    Ik was meestal al te laat met Jill in bed leggen.
    Als ze begint te wrijven enz moet ik maken dat ik met haar boven kwam, liefst al eerder.

Ik laat haar ook 10 min huilen en ga dan de speen brengen of een knuffel. Hoeft gelukkig niet vaker dan 2x heen en dan slaapt ze.

Succes!

11. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Bij de 2de gaap is mijn motto, dat heeft hier altijd goed gewerkt. Ook heb ik de kleintjes altijd ingebakerd in de eerste maanden, als ze erg onrustig zijn voor het slapen is dat iets wat je zou kunnen overwegen. Maar let iig op de signalen die hij afgeeft voor hij moe wordt, dus oogjes wrijven en vooral gapen, dat werkt al erg goed.

Hou ook een vast ritueel aan dat is erg belangrijk. Dus elke keer op dezelfde volgorde, pyjama aan, slaapliedje ed, wat vaak ook helpt is als je ze voor het naar bed gaan in bad doen, maar dan op een ontspannen manier zonder spel en met een zachtgeurende badolie oid, ik gebruikte het babybad van weleda is speciaal voor ontspanning voor het slapen gaan.

Succes

12. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    nou het is goed gegaan hoor gisteravond. ik ben er een half uur mee bezig geweest en toen sliep hij! jeetje wat kan die krijsen zeg. allemaal tranen over zijn wangen en maar brullen. maar het helpt wel! vanavond weer op die manier. om de 10 minuten naar hem toe, aaien en zijn muziekje weer aan. ben benieuwd of hij net als jullie kindjes na een dag of 3 het door heeft en dan direct lekker gaat slapen.
    groet, Lijn

13. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    he wat goed, en een half uur dat valt nog mee (op dat moment waarschijnlijk niet haha)

Knap hoor, nu volhouden!

14. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    en vanavond binnen het kwartier! jeee had niet verwacht dat het echt zou helpen. bedankt voor de tips nogmaals. Jonathan slaapt heerlijk.
    dag dag Lijn

15. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    nou lekker hoor!

Dan zal het snel inslapen ook wel zo komen.

16. Lijn

Lijn Lid

29 mrt 2006
    88
    0
    0
    het gaat goed met inslapen. soms gaan we nog 1 keertje (na 10 minuten) kijken. bedankt! vooral ook namens mijn man.
    dag dag Lijn

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Nou super hoor, begin maar vast te wennen aan je "vrije" avonden.

En nu niet schrikken als hij straks ineens een hele nacht gaat doorslapen, dat kan ook opeens nu gebeuren.

Geniet ervan en veel succes.

Groet van Kiki

18. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Meid, heerlijk dat het goed gaat.

Deel Deze Pagina