Hoi meiden, Tot voor kort liet ons meisje altijd haar speentje uit haar mond vallen, wanneer ze wat dieper ging slapen. Helaas is dit sinds kort helemaal veranderd en kan ze de speen zelfs in haar diepste slaap gewoon in haar mondje houden. Nu proberen we de speen vaak uit haar mond te trekken, wanneer ze diep genoeg slaapt, maar bijna altijd wordt ze dan vrij snel daarna wakker en wil niet slapen voor we haar de speen geven . We hebben al geprobeerd om haar op andere manieren te troosten, maar als we niet eerst de speen geven is het volkomen kansloos. We hebben ook al geprobeerd om haar te laten inslapen zonder speen, maar ook dit was hopeloos. Ze is zo gewend aan dat speentje voor het slapen dat ze uiteindelijk gewoon keihard gaat krijsen als ze het niet krijgt. Ik baal hier heel erg van, want de hele nacht die speen in haar mond is natuurlijk gewoon niet goed. Waren we maar nooit met het speentje begonnen, zucht... O ja, overdag krijgt ze de speen bijna niet, alleen als ze ziek is ofzo. De speen is echt haar slapen-ding. Heeft iemand hier nog tips over hoe we dit moeten aanpakken? O ja, we hebben de goede maat speen (die van 6mnd tot 1jr) - dus dat kan het probleem niet zijn.
Als ze zo klein zijn is het toch helemaal niet erg als ze haar speentje lekker de hele nacht heeft? Waarschijnlijk geeft het haar een veilig gevoel. Mijn dochter had dat ook. Pas nu ze ouder is en haar gebitje bijna compleet heeft, bouwen we het af. En dat gaat goed. Mijn dochter heeft een tutpopje waar ze op sabbelt als ze haar speen niet heeft. Dat scheelt.
Maar ik dacht juist dat het niet zo goed was om de hele nacht een speen in je mond te houden. Dit zou de kans vergroten dat haar mondje zich anders ontwikkelt en ze gaat slissen of niet goed door haar neus leert ademen omdat haar mond altijd een stukje open staat. We hebben ook zo'n tutpopje voor haar gekocht in de hoop dat deze haar voldoende een veilig gevoel kan geven en ze de speen minder belangrijk gaat vinden, maar ze doet nauwelijks iets met het popje (soms een beetje spelen als ze wakker is) en wil alleen die speen. Ik ben ook zo bang dat naarmate ze gaat wennen aan die speen de hele nacht in de mond, het straks als ze wat ouder is nog moeilijk wordt om het af te wennen.
ik zou gewoon lekker die speen laten zitten. Blijkbaar kan ze niet zonder en ik zou dat niet erg vinden. Misschien weer even een fase, gaat vanzelf wel weer over.
Ach ik zou er niet zo'n probleem van maken... Gewoon lekker die speen laten houden en als ze wat ouder is en je kunt haar uitleggen dat de speen voor baby'tjes is ofzo dan af laten wennen..
het lijkt me trouwens niet verstandig om die speen af te bouwen op het moment dat ze deze zo hard nodig lijkt te hebben. Inderdaad is het niet de ideale situatie dat ze de hele nacht met speen slaapt, maar misschien is het over een paar weken weer over en heeft ze hem weer alleen nodig bij het inslapen. ik zou het nog even aankijken
Ik zou me er maar niet te druk om maken en haar gewoon lekker met de speen laten slapen. Mijn dochter heeft heel lang met een speen geslapen. Ongeveer 2 maandjes voor haar 2e verjaardag had ze 'm kapot gebeten (los van het schildje, en we hadden toen al zo'n massieve speen van Difrax) en toen zijn we cold turkey met de speen gestopt. Heeft totaal geen problemen opgeleverd.
Ok, nu iedereen zo unaniem pro-speen is , ga ik toch twijfelen. Misschien moeten we het inderdaad maar even aankijken de aankomende weken. Binnenkort gaan we ook op vakantie en in een andere omgeving de speen afwennen lijkt me helemaal niet fijn voor mn meisje. Hopelijk is het inderdaad slechts een fase.
Hahahaha, pro-speen is misschien ook weer iets te veel gezegd, LOL , maar voor in bed heb ik er nooit een probleem mee gehad. Mijn dochter had 'm altijd alleen al in bed en soms als we lang in de auto moesten zitten. Verder overdag nooit.
Ach meid, laat het los. Een tevreden baby lijkt me vele malen belangrijker. Er komt wel weer een tijd dat het anders wordt.
Gewoon lekker laten. Onze zoon heeft alleen speen in bed. Verder niet. Ik vind het geen gezicht wanneer kinderen de hele dag met een speen in de mond rond lopen. Dus vanaf het moment dat hij een speen mocht alleen met slapen. Heb veel gezeur van familie gehad. Want als hij een kikje gaf moest gelijk de speen erin. vind ik zielig een baby mag ook zijn emoties ook laten zien en een speen is niet oplossing. Dat zij zo doen moeten ze zelf weten, maar zo doen wij het niet.