Julie haat alles wat op haar hoofd zit qua hoedjes, petjes, bandana's... Ze trekt het er binnen 3 seconden weer vanaf. En mama wil dat ze haar hoedje op houdt... Ze heeft nog echt zo'n babykoppie met niet echt heel veel blonde haartjes. Ik smeer ook maar gewoon zonnebrand op haar hoofdhuid. Maar een hoedje erbij zou toch ook wel fijn zijn 8) Hoe houden jullie de hoedjes op bij jullie kindjes?
met een koordje onder haar kin. En als ze hem eraf wil trekken zeggen we: nee, niet doen. Ookal snapt ze het nog niet, ze ztopt wel met trekken. En dan leiden we haar af met iets. Gaat best aardig al en ze went er snel aan.
Julie heeft ook een koordje (met drukkertjes) onder haar kin, maar daar trekt ze zich niks van aan. Weg ermee!
haha, ik zie het zo voor me... we moeten ook wel erg ons lach inhouden als ze een boos gezichtje trekt en dan voorlangs met koord en al het hoedje aftrekt... koordje houd het ook niet helemaal tegen inderdaad. T is opdoen en meteen afleiden en wat leuks doen... en volhouden....
Antwoord op vraag: NIET.... Maar ik blijf proberen. Bij zoonlief ging het uiteindelijk toch goed. En koordje helpt hier wel enigszins... En inderdaad ook NEE zeggen. Dat helpt ook bij de haarspeldjes (wordt er nog zo één namelijk... ) Succes!
Hier ook gewoon niet. Ze willen het gewoon geen van drie langer dan drie seconde op hebben ! Behalve als ze zelf bedacht hebben dat ze het op willen, dan blijft het langer dan drie seconde op ! En nu moet ik zeggen dat ik ze het niet wil verplichten dus iets van een touwtje vinden wij niks, dan maar geen hoedjes/petjes is onze oplossing.
Hier ook "niet". Het heeft toch geen zin. Onze meid trekt het ook binnen 3 sec van d'r hoofdje af. Dus ja, dan maar niks op het bolletje.
Hier is het me tot nu toe gelukt om steeds consequent het petje (en zonnebril) weer op te zetten. Ookal haalt ie het er 100x af, dan zet ik het 101x terug. Mama's wil is wet in dit geval. Moet wel zeggen dat de strijd steeds minder wordt en hij het echt gaat accepteren (voor zolang het duurt, maar toe maar...). Het werkt dan idd het best om meteen af te leiden met iets anders.
NIET.... zowel zomerhoedjes als wintermutsen is drama. Binnen no time is het van haar hoofd (met of zonder koord) dus ik begin er maar neit meer aan
hier ook niet, ik probeer haar wel af te leiden en dat werkt even maar 5 minuten later ligt ie toch weer ergens in de tuin
Leg een mutsje of hoedje bij haar speelgoed. Met een beetje geluk raakt ze vroeg of laat er in geinteresseerd en probeert het op te doen. Dan is ze heel snel gewend iets op haar hoofd te hebben. Dat werkte hier in elk geval heel goed.