slapen op een grote, zachte kussen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ALeV84, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn dochtertje is nu 5 weken oud. S nachts slaapt ze bij mij in de grote bed, omdat ik haar bv geef en dat is lekker makkelijk, maar ook omdat ze niet in haar bed wil slapen. Overdag en savonds wil ze dit ook niet. Ze kan wel zelf in slaap vallen, maar dat doet ze alleen op een grote kussen op de bank. Dat vind ze zo fijn dat ze de hele dag lekker doorslaapt totdat we rond 23.00 naar bed gaan dus. Ik vraag me echter af of dit wel goed is voor haar rugje. Ze ligt er lekker bij, maar is het niet beter voor haar rug dat ze op een harde matras ligt ipv op zo'n zachte kussen??

2. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Het is niet zo dat een meisje van 5 weken niet WIL. Ze is gewoon graag bij mama. Persoonlijk zou ik haar nooit op een kussen laten slapen ivm wiegendood. En al helemaal niet op de bank. Een rollende beweging en ze vliegt eraf.

3. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Beetje overdreven reactie tompoes..
    Zolang je er zelf bij bent zal het wel meevallen met eraf rollen en wiegendood.

TO ik denk dat het gewoon een fase is van je kindje.
    Mijn kindje sliep de eerste weken vaak op een voedingskussen waar ik een aankleedkussenhoes overheen deed.
    Deed de Kraamzorg vaak bij kleine baby's, liggen ze toch lekker bij je in de buurt.

4. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Mijn zoontje lag veel op een zitzak (wel met riempje), dat vond hij heerlijk. Ze is nog jong, er komt vanzelf een moment dat je ze er aan toe is om in haar eigen bedje/wagen te slapen.
    Let wel op, mijn zoontje kon vrij snel rollen, kan je het kussen ook in de box leggen zodat ze, als ze rolt, er niet af rolt?

Wat betreft het ruggetje, zorg dat ze, als ze wakker is wel zoveel mogelijk plat op haar ruggetje of buik ligt. Dat is goed voor de motorische ontwikkeling. Maar ze is nog zo klein :), geniet er vooral van dat ze nog lekker bij je in de huiskamer slaapt!

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Weet niet wat voor kussen jullie hebben, maar voedingskussen is meestal gevuld met van die korrels die zich helemaal naar je lichaam vormen, prima geschikt lijkt me.

Een matrasje heeft toch ook een zachte toplaag? Als ze er maar niet te veel in weg zakken en te warm krijgen.

Deel Deze Pagina