Ondergewicht!! Door allergien?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blaak, 29 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Mijn zoontje heeft dus koemelkallergie (niet bewezen). Hij groeide niet goed vanaf maand 3 en meost hij een week in het ziekenhuis liggen voor onderzoeken (toen was hij ongeveer 8 maanden. Daar werd hij op een dieet gezet, speciale flesvoeding enz. En ging het beter en groeide hij meer.

Thuis kreeg hij af en toe weer eczeem (dat had hij daarvoor heel erg over zn ehele lichaam enzo). Terwijl we gewoon die dieet volgen.

Toen hij ontslagen werd uit het ziekenhuis woog hij 7400 gram en de laatste anderhalve maand lijkt hij te hangen op een gewicht van 7900 gram. Dat is toch veeeels te weinig? Hij is net 1 jaar geworden (3 april). Af en toe ook beetje last van eczeem op het gezichtje en holtes (knie, elleboog).

Nu maak ik mij dus zorgen... heeft hij nog meer allergien? ik heb expres geen kippenei gebruikt. Heeft hij gluten allergie? of van de fruit potjes?
    Of is dit normaal?

Wie heeft ervaring??

Mijn dochtertje van 3 jaar is ook een kleintje hoor, geen allergieen, ze is net 3 jaar (5 april) en lengte 0,95 en gewicht 12 kilo. Ook ondergewicht dus, terwijl ze ja wel normaal eet (ok, peuter pubertijd, niet willen eten ook maargoed).

Ik en vader zijn 166 cm ongeveer en slank van postuur (niet dik kunnen worden zeg maar). Zou dat er mee te maken kunnen hebben?

Ik vind het zo raar dat al die kindjes van dezelfde leeftijd lekker normaal gewicht hebben en soms lekker flink zijn, en die mijne zo dun en wegen weinig, lijkt net of ik iets fouts doe???!

Wie herkent dit?

Alvast bedankt,

Mandy

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als jullie zelf zo klein zijn, dan is het vrij normaal dat jullie kinderen ook onderin de curves zitten.

Maar ze kunnen inderdaad ook slechter groeien door een allergie. En die exceem is natuurlijk ook typisch. Misschien nog eens terug naar de Kinderarts om wat dingen na te lopen?

En misschien zelf eens kijken naar wat hij krijgt, en eventueel eens nieuwe dingen weer uit het menu te halen. Misschien zit er toch ergens iets tussen dat niet goed gaat.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

wat betreft het gewicht zou ik het vooral wel bekijken in verhouding tot de lengte. Je kindjes zijn kleiner dan andere kindjes en dan is het dus ook wel zo normaal dat ze minder wegen... Zou wat zijn als ze wel even zwaar waren als andere kindjes, ;)
    En als jullie beiden klein zijn, is dat gewoon erfelijk bepaald lijkt me.

Wat betreft die uitslag, dat kan idd wel eens een allergie zijn. Zou ik toch eens even weer aankaarten op CB of bij huisarts...

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat zeggen de artsen dan? Hoe lang is ie?

5. Blaak

Blaak Niet meer actief

Artsen zeggen niet veel, beetje zalfjes (hormoon) geven... En zeggen koemelk vermijden. En een dieetiste aan ons aansmeren (waar ik geen zin in heb, want die zegt gewoon dingen om te proberen) Uiteindelijk kan je zelf ook proberen waar hij tegen kan of niet tegen kan.

Beetje lastig, maar hopelijk groeit hij er snel overheen.

Dani is ongeveer 74 cm lang en weegt dus nu ongeveer 7900 gram. En lijkt of hij al een paar weken zo blijft hangen op dat gewicht. Beetje vreemd.. Of is dat normaal dat ze even blijven hangen?

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat gewicht blijft hangen is niet zo gek. Gaat vaak in sprongen, opeens eten ze even een heleboel, en knappen ze uit hun kleren.
    Maar dat is natuurlijk minder zorgwekkend als je kindje al hoog in de curves zit..

Hebben jullie hem de laatste tijd nieuwe dingen aangeboden, nieuwe 12+maanden potjes ofzo?

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

ja , hij krijgt nog potjes, meerendeels. Lekker makkelijk ook, maar ik let altijd op als er "koemelkvrij" staat op de achterkant. Meestal ook glutenvrij, maar dan blijft er weinig over soms. Beetje irritant, maar ik denk dat het ook door fruit kan komen (roosvicee) en op zijn speciale oerbrood krijgt hij ook roosvicee jam (fruit). Ik denk dat het ook daar aan ligt misschien. Maar ben nu aan het kijken wat ik anders op zijn brood kan doen...
    Iemand suggesties misschien???

Alvast bedankt!

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Op brood is misschien appelstroop een optie? Toch zou ik eens naar een dietiste gaan hoor. Ze gaan echt niet zomaar dingen uitproberen en ze weten vaak precies wat waar in zit.

Deel Deze Pagina