hoi, Mijn dochtertje is in april 14 maanden, ze moet dan de BMR prik krijgen, maar in april gaan wij ook 2x op vakantie eerst naar België en daarna anderhalve week later naar Disneyland Parijs. Wat is verstandig om te doen, de vaccinatie voor de vakantie geven..dit wilde ik in eerste instantie niet omdat ze er ziek van kunnen worden en ik niet met een ziek kind op vakantie wil zitten. Of erna? Maar omdat het nu de mazelen heerst hier en in ander landen is dat ook weer een risico, wat zouden jullie doen?
Laten prikken. Wat je zelf zegt er heerst weer van alles. Hier dochter geprikt met 18 maanden maar dat komt. Omdat ze met 14 de waterpokken en koorts had een oorontsteking. Als de gezond is laten prikken. Ze kunnen ook ziek worden op vakantie zonder dat ze de bmr. Gehad hebben.
Ik zou erna prikken! Ons ventje is echt wel heel ziek geweest van de prikken (week hoge koorts, toen opeens 35.1 en als klap op de vuurpijl de mazelen)!
Ik zou ook erna prikken. Mijn dochter heeft er gelukkig totaal geen last van gehad (terwijl ze op alle andere prikken wel behoorlijk reageerde), maar ik zou het risico niet willen lopen.
Ik ben misschien nogal een angsthaas, maar ik zou het voor de vakantie doen. Zeker in Disneyland kan je kindje makkelijk in aanraking komen met virussen uit allerlei landen en nu dus ook met mazelen. Ik zou dat risico niet willen nemen als je kindje toch al 14 maanden is en dus gewoon de vaccinatie mag. Je kindje hoeft helemaal niet ziek te worden van de BMR en zelfs als het wel ziek zou worden, zou ik toch liever dat hebben dan een kans op mazelen . Bij mn oudste hebben we nooit wat gemerkt van de prik. Ik overweeg zelf zelfs om mn kindje al met 8 maanden te laten vaccineren ivm reizen, maar helaas geldt dan dat er een kleine kans is dat het vaccin op latere leeftijd nét iets minder goed werkt dan wanneer je het voor het eerst krijgt met 14 mnd. Bij jou is dat echter geen issue, dus ik zou het zeker doen!
Ik zou ook voor de vakantie doen. Liefst een week (of een dag of 4) voor vertrek. Kan je dat niet regelen?
of inderdaad heel ruim voor de vakantie of daarna. Ondanks dat ze allemaal zeggen bij het cb dat de meeste kindjes niet ziek worden, werd onze dochter het 6 dagen na de prik ziek en heeft er een week last van gehad. Ze had wat koorts, was verkouden en heeft echt enorm lopen hoesten.
Misschien is het idd een beter optie om het dan ruim voor die tijd te doen... Maar de meeste kids krijgen er pas last van 7-12 dagen na de prik (als ze er last van krijgen), dus ik zou wel minstens 2 weken aanhouden.
Ik zou toch ervoor doen, omdat ik bang zou zijn dat mijn kindje het virus oppikt. Helaas heeft mijn zoontje erg veel last gehad van de prikken terwijl hij van de rest nooit last had. Maar liever een ziek kindje tijdens de vakantie dan dat hij de mazelen krijgt.
Een ziek kindje op vakantie? Echt niet hoor. Zou de prik echt uit stellen. De prik wil helemaal niet zeggen dat ze de ziektes niet kunnen krijgen. Het wil ook helemaal niet zeggen dat de ziektes minder erg zullen verlopen als je ingeënt bent. De kans dat het precies een van de bmr zal oplopen is klein. Een ander virus alleen maar des te groter. Ik zou echt na de vakanties doen of minstens een maand van te voren. Want niet allen 6 dagen na de prik kunnen ze rot gaan voelen. Ook andere klachten kunnen later optreden. Succes met je keuze.
Ruim voor de vakantie, en dan niet een paar dagen, maar liever meer dan 2 weken ervoor. BMR staat erom bekend om pas na 1 week reactie te kunnen geven. Of erna, zodat je kindje niet ziek is tijdens de vakantie door de inentingen.