Hoi dames, Ik ben erg benieuwd of er dames zijn die studeren en zwanger zijn? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast bedankt Groetjes, Seker
Hallo Seker, Hier nog eentje. Ik zit nog op de HBO en moet nog een paar dingen afronden. Maar nu dat ik zwanger ben, heb ik gemerkt dat ik gemotiveerder ben dan ooit, alleen kan ik me niet zo goed meer op school concentreren. De zwangerschap neemt toch wel heel veel tijd in beslag. Ik moet mezelf dwingen om elke dag een paar uurtjes aan school te werken, anders komt er niks van. Succes met je studie en je zwangerschap! Hopelijk kan je het allemaal beter combineren dan ik
Ik ook. Ik doe ook HBO en ik ben nu derde/vierde jaars. Ik heb het geluk dat ik deeltijd de lessen mag volgen. Het valt me nu zwaar. Ik maak deze week en volgende week nog wat dingen af( rapporten inleveren, en vakken afronden) en dan stop ik tot september. Ik haal de tentamens volgend jaar wel in. Nu heb ik ook moeite met de concentratie.
Hey dames, bedankt voor jullie antwoorden. Hmm, het is dus niet echt een makkie he? Ik ga namelijk deze maand beginnen met een nieuwe cursus, via werk. Het zal ongeveer een jaartje duren. En het is zeker een pittige opleiding. Ik heb in augustus mijn MBO diploma behaald en ben gaan werken omdat ik niet verder wilde studeren. Ik was heel erg aan het twijfelen of ik het wel of niet moest doen. Maar gelukkig was mijn man erg positief dat hij mij overhaalde om het gewoon te doen. Maar, stel, ik raak binnen een paar maanden zwanger, wat dan? Werk, school, huishouden, zwangerschap. Na maanden lang moet ik opeens weer in de boeken duiken Het lijkt mij toch niet makkelijk. Wil je thuis na je werk lekker relaxen, moet je studeren Gelukkig is het geen voltijd studie. Ik kan alles zelf indelen en bepalen wanneer ik trainingen wil volgen..
Seker, success ermee! Ik ben ook net begonnen met een opleiding. Gisteren eerste les gehad. Het is een avond opleiding (4 uur per week) en duurt tot januari 2008. Rond de bevalling zal ik zeker een paar uurtjes missen maar kan niet anders, ik krijg thuiswerk en hoop ik dat alles goed gaat. In september begin ik nog een cursus die duurt 5 maanden, maar dan ben ik niet meer zwanger
Hallo dames, Ik doe ook HBO derde jaars en heb geluk gehad dat ik in mijn stage zit. Ik heb dus geen colleges meer en heb een stage gevonden vlakbij mijn woonplaats. Dat scheelt anders moest ik 1 en half uur reizen elke dag. Ik ben nu 34 weken en 3 dagen en loop nog twee weken stage. Daarna ga ik met verlof en in de vakantie ga ik de rest van de stage inhalen. Op zich is het wel te doen, maar ben wel moe als ik thuis ben. Het hoort erbij en mijn man helpt veel mee in de huishouding . Dat is ook heel erg fijn. Je moet zo maar denken als je de studie afmaakt of begint, is het alleen maar goed voor de toekomst van je kind. Succes met je keuze, Niro
ik ben nog bezig met mijn opleiding. ik volg de opleiding verzorgende werken en leren. in mei moet mijn scriptie af zijn en dan ben ik klaar en krijg dan een vast contract van 24 uur. dus ben bijna klaar. maar de laaste loodje wegen wel zwaar ik ben zo moe. en kom daardoor niet aan mijn scriptie toe.
Hier ook een HBO er ik ben nu even gestopt, maar je kan het wel makkelijk combineren met je zwangerschap vind ik.
ik heb met mijn eerste het laatste jaar van mbo afgerond, tijdens dt jaar heb ik twee opleidingen gedaan en 2 stages! Na de bevalling ben ik verder HBO gaan doen, met een kindje dus! Heb ik dit jaar afgerond, na vier jaar! Nu zwanger van de tweede! Ik moet zeggen dat ik nu wel bewust gewacht heb met het afmaken van de opleiding!
hier nog 1 die 'studeert' en zwanger is.. doe dan geen HBO opleiding maar een SPW 3 opleiding.. moet zeggen. dat ik voor mijn zwangerschapsverlof zo veel mogelijk heb doorgehaald. en heb gezorgd dat ik zo veel mogelijk klaar heb, en loop op sommige vakken voor... en nu ik in mijn zwangerschapsverlof zit.. doe ik bijna niks.. maar vind het nog behoorlijk goed gaan... en na mijn bevalling wil ik ook weer hard aan de slag.. Succes met je opleiding groetjes
Ik doe ook mee...ik ben derdejaars WO student...en poehe, het valt me behoorlijk zwaar. Mijn concentratievermogen is behoorlijk minder en de dagen duren echt veel te lang...gaap. Hoop dat het binnenkort weer wat beter gaat! Succes ermee!
Nou ik wil je pret niet drukken, maar ik vind het nu te zwaar worden. Ik ben blij dat ik straks nog even snel wat in kan leveren en even rust heb. Ik ga nog wel met 1 project meedoen, tot ongeveer 30 maart. Maar dat kan ik thuis doen, en hoeft ook niet elke dag. Wat ik merk is dat ik gewoon niks meer kan onthouden. Het blijft niet meer hangen. Nou ja, ik lever gewoon zoveel mogelijk in. Tentamens kun je altijd inhalen, of er een vervangende opdracht voor doen.