Ons zoontje is nu 2 halve en 2 hele dagen naar het KDV geweest. Op zich gaat dat goed ( al heeft mama er moeite mee ) Maar nu komt hij daar niet goed aan zijn slaap toe. Hij slaapt vaak maar een half uur tot een uur. Terwijl hij thuis soms wel 2 a 2,5 uur achter elkaar slaapt. Nu gaven ze aan dat het vor hem uiteraard ook wennen is. Andere omgeving, meer geluiden enz. Ik vraag me alleen af, hadden jullie kindjes dat ook en hebben ze uiteindelijk geleerd om ook op het KDV goed te slapen? Ben zo bang dat hij anders op deze dagen zo oververmoeid raakt. Ik leg hem net in bed bij thuiskomst en is in 2 min vertrokken. Het is overigens geen aanval naar KDV hoor, zij nog zoekende maar vroeg me gewoon af of iemand het herkent van haar kindje?
Hier slapen ze op KDV ook meestal minder (lang) dan thuis. Hij moet er maar aan wennen dat ie door blijft slapen als er een ander kindje in dezelfde kamer wakker wordt en begint te huilen. Een kindje dat wakker is en niet alleen ligt halen ze hier meestal meteen eruit om de andere niet wakker te maken. Mijn dochters worden nooit wakker van elkaar (slapen bij elkaar op kamer), maar wel van andere kindjes . En hier zijn ze ook best moe als ze thuis komen en gaan meestal eerder naar bed 's avonds dan normaal. Maar soms slapen ze ineens heel veel daar. Oh, en er zijn genoeg kinderen die uren achter elkaar slapen op KDV, het is maar hoe het bevalt.
Roos moest eerst ook best even wennen. Nu slaapt ze op het KDV juist langer dan wanneer ze thuis of bij mijn ouders is. Ik dnek, dat het komt omdat het daar erg druk is en ze dus veel prikkels te verwerken krijgt. Maar ze maft er als een gek. Toen ze kleiner was, viel ze soms in de box in slaap, terwijl er 19 andere kids aan het spelen waren. Dus ja..in haar geval moest ze even wennen en is ze daarna goed afgehard
Hier sliep ze in het begin ook slechter als thuis. Nu is het helemaal omgedraaid. Op het KDV slaapt ze rustig de hele ochtend en moeten ze haar uiteindelijk wakker maken, terwijl ze thuis maar een uurtje slaapt. Wel is ze helemaal op als ze thuis komt. Eten, fles en naar bed.
Gijs slaapt op t kdv ook (veel) minder dan thuis... Vanmorgen zo'n 3 kwartier, terwijl hier thuis t dubbele wel gehaald word.. Vanmiddag heeft ie ruim 2 uur geslapen, thuis.. en na t eten en douchen heb ik hem weer op bed gebracht.. Hij slaapt nu ook al weer een uur.. Als Gijs op t kdv langer dan een uur slaapt noemen ze t daar "veel" hahahaha... voor hen wel ja... ( Gijs is 13 mnd oud en is vanaf febr. gemiddeld 2 ochtenden per week op kdv.)
tja het kan zijn dat hij er nog aan went, maar over het algemeen slapen de meeste kindjes bij ons minder dan thuis. Toch houden ze dat op de 1 of andere manier vol. In het begin komen ze wel vermoeid thuis, maar dat gaat steeds beter is mijn ervaring. Ik heb meer het idee dat ze er niet aan wennen in de zin van, dat ze langer gaan slapen, maar meer in de zin van, ze gaan het beter volhouden met minder slaap. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.
Finn sliep de eerste weken op het kdv helemaal niet..wilde gewoon niet. Nu is hij inmiddels ruim 1 jaar, en slaapt hij 2x 2uur bijna...en dat doet hij thuis echt niet. Hier dus ook eerst erg moeten wennen... Finn gaat vanaf dat hij 2,5 maand was 2 dagen naar het kdv
Justin sliep helemaal niet meer toen hij anderhalf was daar. En thuis sinds kort niet meer. Kun je nagaan.. Ook een oververmoeid kindje thuis, maar je kunt er niks aan doen..
Ja hoor, mijn dochter moest daar ook wennen. Nu slaapt ze eigenlijk altijd wel iets korter dan thuis bji het kdv, maar wel genoeg Ze is wel versleten na 2 dagen kdv, tis ook zo leuk daar
Fleur sliep in het begin ook slechter dan thuis, er was zoveel interessants, dan kan je toch niet gaan slapen??? tegenwoordig slaapt ze er echt goed (al een paar maanden hoor), soms wat minder, soms wat meer dan thuis.