1 dag KDV, ook naar psz?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door oogappel, 18 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,

Vraagje; mijn meisje zit op dit moment 2 dagen in de week op een kdv. Zodra de baby is geboren gaat ze er 1 dag vanaf zodat ze bij papa is samen met haar zusje. Nu ben ik benieuwd of het we verstandig is om haar naar een psz te sturen.

Helaas kan het niet 1 ochtend/middag, het is wel gelijk 2 dagdelen.

Wat zouden jullie doen, heeft ze "genoeg" aan 1 dag kdv of is een psz ook verstandig voor te werken naar school toe?

Effies nieuwsgierig of hier ervaringen mee zijn ;)

2. tulip

tulip Niet meer actief

Ligt heel erg aan je kdv denk. Als je een goed kdv hebt met voor-en vroegschoolse educatie (pyramide, kaleidoscoop, puk en co....) of een 3+ project, dan is het absoluut niet nodig, de psz heeft dan geen meerwaarde. Maar als je kdv dit niet heeft, dan kun je het overwegen.

3. tmnkooijmans

tmnkooijmans Niet meer actief

Ik sluit me bij Tulip aan!

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Mijn dochtertje is eerst een jaar naar het kdv gegaan, toen zat ik een tijdje zonder werk en ging ze naar de psz en sinds een paar maanden zit ze weer op het kdv, omdat ik weer werk.
    Ik ga haar niet ook nog op de psz zetten, want dat wordt me gewoon te druk. Moet wel zeggen dat ze meer leerde en uitdaging had op de psz dan het kdv, beide werken met zo'n pyramidemodel en zijn van dezelfde organisatie. Het maakt mij niet zoveel uit, ik vind het belangrijkste dat ze gewoon lekker kan spelen en gewend is in een groep te zitten, dus ik laat het zo lekker.
    Bij ons viel er ook niets te kiezen, je moest een ochtend en een middag naar de psz, terwijl ik liever 1 of 2 ochtenden had gehad. 's Middags was ze namelijk hartstikke moe, omdat ze dan haar slaapje miste, op het kdv kan ze gewoon even slapen rond die tijd.

5. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    Jill gaat nu 1 dag in de week naar de kdv. maar aangezien ik andere tijden ga werken en de opa en oma meer willen en kunnen gaan oppassen gaat ze van de kdv af en wel straks 2 ochtenden naar de psz. vind kdv en psz wel erg veel voor haar. maar dit ligt denk ik echt aan het kindje, Jill is nogal gevoelig voor drukte en het wennen op het kdv heeft ook mega lang geduurt. dus al met al komt dit wel goed uit zo.

Deel Deze Pagina