steeds weer oorontsteking

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door panda86, 14 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panda86

panda86 Fanatiek lid

24 aug 2011
    1.456
    246
    63
    Mijn zoontje is 14,5 maand oud. Sinds juni heeft hij om de haverklap oorontsteking in beide oren. Eerste keer moest het uit zich zelf over gaan met zetpil. Helaas ging dat niet over dus kreeg hij ab is heel ff weg geweest maar was ook snel weer terug. Zijn toen door verwezen naar de kno arts en daar zijn we half augustus geweest. Op dat moment was alles goed dus moest in januari weer komen. Inmiddels zijn we al weer een aantal oorontstekingen verder en ab-kuren. Afgelopen donderdag weer bij de ha geweest en die begon ook gelijk weer over de kno arts dus heb maar gelijk gebeld. Ook vroeg hij of er naar zijn neusamandelen was gekeken. Hij denkt dat dat een oorzaak kan zijn.

Het slapen is op moment drama hij word helemaal overstuur wakker. Hij komt totaal niet aan de rust toe die hij nodig heeft, ook heb ik het idee dat de ab die hij nu heeft niet werkt. Heeft niet echt koorts maar wel geregeld in de avond verhoging. Ben hem nu steeds aan het vol stoppen met zetpillen, ab en neusspray wat mij ook niet gezond lijkt. Op moment zijn zijn darmen ook van streek door de ab.

Nu vraag ik me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben? Hoe ging het bij jullie? Moet ik dinsdag gewoon door drukken bij de kno dat ze iets moeten doen (amandelen en/of buisjes)? Ik ben bang dat er word gezegd hij is te jong. Hij lijkt mij ook te jong om steeds ab te hebben en vol gestopt worden met zetpillen.

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    AB blijft vaak niet eeuwig werken helaas. Kan zijn dat hij door de vele anti-bioticakuren er intussen voor een stuk resistent aan is geworden.

Ik zou er dus wel serieus naar laten kijken, want continu oorontstekingen en medicatie is totaal niet gezond. Dan nog eerder inderdaad eventueel buisjes proberen.

Kan ook best zijn dat hij door de pijn van zijn oren zo vaak wakker wordt.

Niks belet je overigens om een tweede mening te vragen bij een andere KNO-arts als de huidige komende week weer totaal niks doet.

3. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Bekend probleem, hier vanaf de 1e verjaardag van mn zoontje ook steeds aan het kwakkelen met zn oortjes.
    Doorverwezen naar de KNO arts en hij liet me in eerste instantie de keus wat te doen, nog even aankijken of buisjes en zn neus amandelen eruit. Eerst nog even aangekeken maar de eerstvolgende ontsteking is toch alles in gang gezet voor de operatie.

Afgelopen mei was de operatie, ging allemaal heel goed. Hij heeft sindsdien echter nog wel een paar keer oorontstekingen gehad, 2 of 3 keer (altijd nadat we gezwommen hebben). Ga straks weer bellen met de KNO arts omdat hij nu bijna een week van de laatste AB kuur af is maar hij nog niet echt is opgeknapt. Ze hebben al geconstateerd dat 1 buisje er voor de helft uit is.

Sterkte in elk geval, ik weet hoe slopend dit is! De operatie heeft in ons geval in elk geval een grote verbetering opgeleverd!

4. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Die van ons heeft vanaf 9 maanden tig keer oorontstekingen gehad. Heb wel iets van 9 kuren gehad en op het laatst een soort onderhoudskuur.
    Vlak na haar eerste verjaardag zijn er buisjes geplaatst en sindsdien geen antibiotica meer aangeraakt. Amandelen waren destijds iets vergroot maar daar willen ze pas naar kijken als ze 2 is. Onder de 2 jaar vinden ze dat wat lastig om te doen mits het echt nodig is.

Deel Deze Pagina