Slapen op je rug,en dan gaat het om later in de zwangerschap,kan inderdaad gevaarlijk zijn voor je baby.Maar je wordt er eerst zelf beroerd van,voordat het gevaarlijk is,dus je lichaam waarschuwt je op tijd.
Ik merk sinds kort dat op mijn rug liggen niet fijn meer is, maar ik wordt toch weleens 's nachts op mijn rug wakker. En alleen op linkse liggen vind ik ook echt niet fijn. Ik krijg dan last van mn heup en been waar ik op lig en de voetjes van de baby zitten in mijn linkerzij, dus dan gaat ze trappelen als ik op die kant lig. Dus ik wissel gewoon af.
Goh ik heb hier nooit rekening mee gehouden. Ik val altijd op mijn rug in slaap en word wakker op mijn zij. Tot nu toe gaat dat prima dus doe lekker wat ik prettig vind.
Ik probeerde er in mijn 2de zwangerschap op te letten dat ik niet op mijn rug sliep. Hoe beroerd ook, ik heb bij de eerste zwangerschap een ecg gehad op mijn rug, en ik hoorde het hartje steeds langzamer kloppen.... De assistente was achter het gordijn met een ander aan het wegen dus ik had nog hoop dat het niets bijzonders was, tot diegen weg was, stond ze gelijk bij mij en kwam ongerust over, en zei dat het niet goed klonk... Ben hier aardig van geschrokken en sliep liever slecht dan goed en het verlies van mijn kindje. Bedenk wel dat iereen persoonlijk eigen ervaring heeft, er worden heel veel ecg op de rug gemaakt waar het wel goed gaat. Een ander zal juist niet op de rechterzij slapen.... Lastig he? Straks ligt jou kindje in de wieg, voelt al een stuk veiliger denk ik...
O ja.... Was ik eindelijk bevallen.... kon ik nog niet op mijn buik slapen omdat mijn borsten in de weg zaten, want tijdens de zwangerschap lijkt het of je alleen uit buik bestaat, ben je net bevallen lijkt het of je lijf alleen uit borsten bestaat...
heb er zelf eigenlijk nog nooit van gehoord over op je rug of rechterzijde dat dat niet goed is.. ik val altijd op rechts in slaap. ik lig dan wel half op mn zij half op mn buik. op de rug slapen heb ik nog nooit echt fijn gevonden. voor mijn eerste zwagerschap sliep ik altijd in foetushouding maar is door de zwangerschap heen steeds meer naar buikslapen gegaan. sindsdien slaap ik dus half buik half zij. door de nacht heen draai ik wel van rechts naar links en links naar rechts.
Heb nu bij tweede zwangerschap zelfde als eerste zwangerschap dat ik regelmatig wakker wordt op m'n rug. Terwijl ik in slaap ben gevallen op m'n zij. Als ik niet zwanger ben, slaap ik echt nooit op m'n rug.. Dus zal wel een soort zwangerschapskwaaltje zijn Maar wordt altijd wakker van een pijnlijke buik als ik op m'n rug lig, dus je lichaam beschermt je daarmee gewoon volgens mij.. Draai vanzelf weer naar m'n zij ivm de pijn.
Als je plat op je rug ligt , kan de baby de grote lichaamsslagader plat drukken. Dit geeft als gevolg dat de moeder minder bloed krijgt en de baby dus ook
Ik slaap zelf ook nog veel op mijn rug, zelfs nu nog met 39 weken. Had het ook aan de verloskundige gevraagd omdat je er zoveel over hoort. Zij vertelde mij dat het idd kan dat je een belangrijke ader afknelt als je op je rug slaapt, maar daar word je dus beroerd van en merk je. Zolang je daar geen last van hebt kun je dus gewoon op je rug slapen zei ze. En dat doe ik dus ook lekker! Heel de nacht op 1 zij slapen krijg ik enorme last van mijn bekken. En ik word regelmatig wakker op mijn rug terwijl ik op mijn zij in slaap viel. Dus ik kan er ook weinig aan doen