Herkenbaar? Sinds afgelopen week ein-de-lijk mijn langverwachte verlof waar ik zeer naar uit heb gekeken, en opeens vanaf dag 1 slaap ik slecht. Ik moet er wel 4 of 5 keer uit om te plassen, ben ieder uur wakker... Ik ga vroeg naar bed maar het duurt lang voordat ik slaap, en als ik eindelijk slaap en mijn man komt naar bed word ik daar weer wakker van. En duurt het weer lang voordat ik slaap... En ik was juist zo blij deze zwangerschap dat het slapen tot nu toe zo goed ging! (Bij mijn vorige zwangerschap moest ik er namelijk vanaf het begin al 3 x uit om te plassen en dat werd alleen maar meer natuurlijk naarmate t einde in zicht kwam). Sorry voor t klagen hoor, maar vroeg me af of meerdere dames hier last van hebben
Herkenbaar... vanaf de 26e week gaan de nachten steeds slechter en heb ik niet het gevoel dat ik uitgerust ben in de ochtend. Dit had ik bij mijn eerste zwangerschap ook. Overdag ga ik tegelijkertijd met mijn zoontje liggen zodat mijn lijf rust krijgt. Meestal val ik wel even in slaap... Vanaf volgende week werk ik halve dagen tot aan mijn verlof 30 april zodat ik iedere dag kan rusten en niet meer alleen op vrije dagen.
Hallo Dat herken ik heel erg! Ik slaap heel slecht. Slaap totaal niet meer vast. Het is precies alsof ik altijd net in slaap ben gevallen. In een diepe slaap raak ik niet meer. Ook hier 3 A 4 keer per nacht uit bed om te plassen. De meeste vertellen me gewoon dat dit er echt bij hoort. In 1 of ander info boekje heb ik al eens gelezen dat de natuur je zo voorbereid op de komst van je kindje. Dan ben je s'nachts ook altijd alert en slaap je niet meer zoals voordien... Ik baal er ook van. Want denk dit zijn de laatste weken dat ik nog kan slapen wanneer en hoelang ik wil. Mijn buik werkt ook niet echt mee. Tegen de ochtend heb ik echt last van mijn spieren en rug omdat het gewoon niet meer comfortabel ligt. Dan heeft de vroedvrouw me nog vertelt dat op je rug en rechterzijde slapen niet goed is. (Knelt belangrijke aders). Doordat ik altijd maar in een oppervlakkige slaap ben ben ik me steeds bewust van mijn houding en ga ik niet meer op mijn rug of rechterzijde liggen.... Ik vrees dat lekker slapen er gewoon niet meer inzit. Ik rust elke middag wel een uurtje op de zetel heb de indruk dat ik dan beter slaap als s'nachts. Succes met de laatste loodjes...
hier ook het zelfde, toen ik nog aan het werk was kon ik prima slapen. maar nu... pff ik ben al moe als ik opsta. ik hoef s nachts niet te plassen maar van elk geluidje word ik wakker. en dan duurt het inderdaad behoorlijk lang voordat ik weer terug in slaap ben. het lijkt dan ook wel alsof ik dan een stuk wakkerder ben dan als ik s morgens opsta. blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft
Hier precies hetzelfde! Vanaf m'n eerste verlofdag slaap ik beroerd Daarvoor meest 1 keer per nacht even naar het toilet, maar nu meest wel 3, 4, 5 keer wakker per nacht !
Pfff echt vervelend he, fijn te horen dat ik niet de enige ben! Iedereen succes met slapen iig Hopelijk krijgen we nog wat rust voordat de baby komt!
Ik had het ook. Maar heb het nooit echt vervelend gevonden. Gewoon eruit gaan. Thee drinken. Wat lezen of haken ofzo. Het nachtforum bekijken. En dan na een uurtje weer slapen. Vond ik beter dan gefrustreerd wakker liggen.
Ja ik slaap ook weer slecht. Lig soms wel 2,5 uur wakker midden in de nacht. Jammer ook dat ZL niet altijd meer een middagtukje doen, want ik ga graag even mee liggen. Maar wat ook irritant is, is dat ik nu vreselijk snurk. Soms word ik er zelf wakker van ML gaat regelmatig op zolder liggen, omdat ik snurk, krab (jeuk!), draai en woel..