Slapen op rechter zij

Discussion in 'Zwangerschap' started by miepens, Jan 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik lees overal dat ze adviseren om op je linker zij te slapen. Nu heb ik dat tot nu toe zoveel mogelijk gedaan, maar nu merk ik sinds dit weekend dat ik 's nachts veel maagzuur heb op linkerzij. Bovendien hev ik heel veel last van kiespijn / kaakpijn wss door stress en ontsteking (ik ga morgen ook naar huisarts) en dan ligt linker zij ook niet lekker.
    Zou het kwaad kunnen om ee hele nacht op rechterzij te liggen? Ik heb hoofdeinde iets omhoog staan ivm maagzuur.

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Ik wis dit niet eens:(
    Mij nooit verteld ik zelf slaap altijd op mijn rechterzij maakt volgens mij niks uit hoor om een nachtje op je andere zij te slapen ik heb het 9 maanden gedaan:p

3. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    nee kan ni echt kwaad ze adviseren links omwille vd doorbloeding

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan echt geen kwaad hoor. Links is de ideale kant ivm de doorbloeding en alles, maar rechts kan echt geen kwaad! Het is alleen met jou termijn af te raden heel de nacht plat op je rug te liggen omdat je zware baarmoeder dan je aorta zou kunnen verdrukken.

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hier ook alleen maar op de rechterzij geslapen hoor!:)

Links ligt echt niet lekker:)

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Hier ook een rechtse slaper, terwijl ik normaal meer op links lig.. De kleine heeft er geen last van gehad..

7. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    welnee kan echt geen kwaad!
    doorbloeding schijnt beter te zijn, maar als je doorbloeding niet goed is voel je dat echt wel en wil je echt wel anders liggen
    want dan word je vanzelf wakker met een slapend been (heb ik heeeeel soms dan is mn doorbloeding die nacht iets slechter en slaapt mn been vanaf mn heup tot mn teen hihi!)

je lchaam zorgt er wel voor dat de doorbloeding goed verloopt dus je drait je om in je slaap of je word wakker dus het kan echt wel!! lekker rechts slapen!!

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,548
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier een fervent rechtsslaper hoor... nog nooit last mee gehad. Twee gezonde kindjes gekeregen.

9. marike

marike Bekend lid

May 21, 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik slaap ook op rechts, omdat die kleine rechts ligt in mn buik en het niet lekker ligt op links...ik maak me meer zorgen als ik op mn rug wakker word. Dat schijnt ook niet goed te zijn...

weet iemand dat? Heb wel eens gehoord dat je dan ook iets kan afknellen...

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Op je rug kan de bloedtoevoer naar beneden minderen (je benen en ook je baarmoeder). Ik werd dan na 5 minuten al beroerd. Dus zo in slaap vallen ging al niet eens.

11. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    3,337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Dat is idd op het eind af te raden omdat je kindje zwaarder is en drukt op je organen enz maar mensen draaien in hun slaap daar doe je niks aan.
    Maar ik kan ook zat meiden die heel hun zwangerschap op de buik hebben geslapen en ging ook alles goed maar daar moest ik niet aan denken dan zou ik helemaal de lucht in gaan met mijn grote buik haha:D

12. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    pffff neee en mijn buik is ook vrij gevoelig
    dat is dus erg oncomfortablel als ik op mn buik zou liggen zelfs als ik er al beetje op hang haha!

ik slaap op beide zijen en rug....

en als t niet goed is, zal mn lichaam me dat vanzelf wel vertellen...

13. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Thanks allemaal. Ik heb een heel groot gedeelte van de nacht op mijn rechter zij gelegen en heb goed door kunnen slapen. Mijn kies/kaakpijn is een heel stuk minder dan gisteren en eergisteren. Vannacht ga ik lekker weer op mijn rechter zij liggen :)

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik denk dat TS dit onderzoek bedoelt:

Slapen op de linkerzij halveert kans op doodgeboorte - GezondheidsNet

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Belachelijk onderzoek, zo zullen vrouwen 3 maanden lang niet slapen..

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je mag gewoon slapen zoals jij wilt, op je limkerzij, rechterzij, rug en buik gedurende de gehele zwangerschap!!!!

Linkerzij wordt idd aangeraden, maar iedereen snapt dat je niet 9 mnd lang alleen op die zij kan slapen.

Wb slapen op je rug, dat dat niet mag op het eind is klinkklare onzin. Als je er last van hebt (duizelig, benauwd, wegvallen ed) dan is het af te raden, dit geldt echter voor een heel kleine groep vrouwen.
    Als je snachts vanzelf op je rug draait kan dat GEEN kwaad en hoef je je dus geen zorgen te maken.

Laat je niet gek maken, slaap zoals jij wilt.

17. Josephine76

Josephine76 Actief lid

Aug 31, 2011
    376
    0
    0
    Webdesign en tatoeëren
    Groningen
    Goed bericht. :)

Ik hoorde bij de voorlichtingsavond in het ziekenhuis aan het begin van de zwangerschap, dat het af te raden is als je er last van hebt, zoals ALLES af te raden is als je er last van hebt. Dus... slaap je het lekkerst op je rug en word je niet benauwd, misselijk of kortademig, schijnt dat geen enkel probleem te zijn.

18. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    eigenlijk logisch

ik heb t soms lig ik op mn rug bij mn man in zn armen en krijg ik t wat benauwd
    maar als je je benauwd voelt WIL je ook wel anders liggen....
    als je in je slaap op je rug draait, en zo blijft liggen betekend dat dat je er gee last va hebt en het dus gewoon kan
    anders draai je je automatisch wel om hoor :D

19. miepens

miepens Fanatiek lid

Nov 24, 2009
    1,160
    2
    0
    onderzoeker
    Limburg
    Ik ben echt zoveel meer gebaat met het op mijn rechterzij slapen. Ik merk dat sinds ik daar weer wat meer mee ben begonnen, dat ik 's nachts niet meer hoef over te geven. Mijn nachten zijn een stuk beter!

Tja, en dat onderzoek...de percentages zijn wel heel minimaal. Daar kan ik nog wel mee leven ;)

20. piri piri

piri piri Fanatiek lid

Sep 29, 2011
    1,769
    1
    0
    Beter op je rechterkant slapen, dan helemaal niet slapen.

Ik lig ook bij voorkeur op rechts, heb vorig jaar een operatie aan lever gehad en veel littekenweefsel, als ik op links lig trekt dat erg en kan moeilijker slapen.

Share This Page