Zwanger en kattenbak?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Noenoe, Feb 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Misschien bestaat er hier al een topic over maar die kan ik niet zo 123 vinden.

Er kan verder niemand de bak schoonmaken en zelf heb ik er totaal geen moeite mee. Normaal maak ik de bak 2x per dag schoon. Doe het nu om de dag met handschoenen om, maar begin de bak nu heel erg te ruiken. Mijn vraag is of het kwaad kan als ik de kattenbak schoonmaak met handschoenen om?

2. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Als ik het zo op internet lees, kan je bijvoorbeeld ook beter niet je handen in tuinaarde doen. Maar met handschoenen aan zou het wel kunnen. Dus ik denk dat je dan de kattenbak ook wel kan schoonmaken met handschoenen aan.
    Maar ik zou het voor de zekerheid even vragen aan je VK of huisarts. Ik laat mijn vriend de kattenbak schoonmaken, ik schep wel zelf de drollen eruit.

3. me83

me83 Niet meer actief

ik deed het ook zelf met handschoenen aan.. en daarna nog even ontsmetten..ik deed de bak gewoon elke dag even drolletjes scheppen.. des te sneller ben je weer klaar;)

4. MissSol

MissSol Bekend lid

Dec 20, 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Zolang je je handen goed wast zou ik me geen zorgen maken. Het is zelfs zo dat je via honden een grotere kans op besmetting hebt dan via de kattenbak;)

5. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ja ik doe het met handschoenen om en daarna was ik mn handen goed en daarna nog desinfecteren met dettol. Ben alleen bang dat ik toch nog iets via mn mond ofzo binnen krijg:)

6. eva33

eva33 Actief lid

Dec 23, 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het schijnt zo te zijn dat de bacterien pas na een of twee dagen gaan groeien. Dus elke dag doen is het beste.
    Doe het zelf ook met handschoenen aan, daarna was ik de handschoenen als ik ze nog aan heb en als ik ze heb uitgedaan nog een keer.
    Verder is ook hier zo, het zou kunnen, dus het moet vermeld, maar maak jezelf niet gek.

Groet Eva

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

met handschoenen elke dag en daarna goed wassen kan het geen kwaad hoor. gaat sowieso om oude poep en je hebt je handen goed gewassen. en via je mond? neem aan dat je de drollen niet op je boterham fijnprakt?

8. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Hahahaha om dat laatste moest ik dus echt hard lachen :D

Ik bedoel meer bij het scheppen en op zoeken gaan naar de drollen, dan komt er soms van die stoffigheid van de korrels naar boven, dus ben dan bang dat ik het via mn mond naar binnen krijg...jij nu begrijpen?

9. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Wij hebben kattenbak grid van classy cat, die klonterd echt super! En er komt met scheppen ook haast geen stof vrij. Je haalt complete klonten urine en andere uitwerpselen uit de bak. Dus misschien een idee....

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Denk er goed om, ben zelf besmet geweest met toxoplasmose!!! Draag iig handschoenen!

11. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Maar geldt dit ook voor binnenkatten? Onze kat komt nooit buiten....
    Mijn vriend doet gelukkig altijd al de bak.

12. Noenoe

Noenoe Bekend lid

Oct 14, 2010
    883
    33
    28
    Midden-Nederland
    Ik heb altijd die van catsan, ik ga toch even die ene proberen die je had opgenoemd.

13. lies84

lies84 Lid

May 30, 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat juist om de ontlasting die Toxoplasmose kan overbrengen. Om een besmetting op te lopen moet je de ontlasting via je mond binnenkrijgen. En dan met name jonge katten en/of kittens. Kinderen die vroeger veel in de zandbak hebben gespeeld hebben vaak wel de antistoffen te pakken...;)

Op zich kan de kattenbak verschonen met disposable handschoenen en goed handen wassen bijna geen kwaad. Echter ga ik het liever uit de weg.

14. eva1984

eva1984 Lid

Sep 3, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik zei dat ik al mijn hele leven katten en andere dieren heb gehad heeft de verloskundige ook laten testen of ik al in aanraking geweest was met deze bacterie. Ze zei namelijk dat de meeste mensen die al lang katten hebben dat wel zijn en dat het dan geen kwaad meer kan.
    Bij mij was dat inderdaad het geval, ik maak dus gewoon de kattebak schoon. Misschien is dat ook een tip, als je toch nog bloed moet laten prikken..

15. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

Dec 27, 2011
    671
    0
    16
    Kattenstrooisel en kattenaccessoires goedkoop bij zooplus: Classy Cat is de link waar ik hem altijd bestel, hier bij de dierenwinkel beweren ze dat hij vervangen is door een anderen. Maar dat is helemaal niet zo.
    Verzendkosten zijn ook gratis, vergis je alleen niet in hoe zwaar de doos is ;)

En nog een voordeel is dat hij in verhouding goedkoper is, ze kan er langer mee doen dan bijv. catsan, omdat je alles er mooi uit kan scheppen.

Share This Page