ervaring pepti, koemelkallergie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pass, 2 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Het is niet zeker of mijn zoontje kma heeft maar hij heeft veel symptomen die daar wel op lijken. Ik ga vandaag dus pepti halen en kijken hoe hij hierop reageerd. Maar nu was mijn vraag:
    In pepti zitten geknipte koemelkeiwitten dus helpt dit dan wel...
    En als mijn zoontje nog steeds de zelfde symptomen blijft houden heeft hij dan geen kma of moet ik dan andere voeding zonder koemelkeiwitten? hij heeft ook last van voeding wat omhoog komt, kan ik door de pepti nutrition gebruiken? Ik probeer eerst zonder om te kijken wat de pepti doet maar dit wil ik wel gaan gebruiken zodat de voeding niet zo makkelijk omhoog komt.

alvast bedankt

groetjes

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Pepti is meestal voldoende voor baby's met KMA, omdat het lichaam die verknipte eiwitten niet identificeert als koemelkeiwitten. Bij ons ging het met pepti een week goed en toen kreeg mijn dochter opnieuw last. Met Neocate was alles meteen verholpen.

Pepti mag hè indikken met nutriton.

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Mijn zoontje heeft KMA en Pepti helpt afdoende :D.

Al zijn klachten verdwenen na de Pepti (diarree, eczeem, krampjes, rare geluiden bij de ademhaling etc).

Daar kun je aan zien of het voldoende is de Pepti:
    1. alle klachten verdwijnen. Duurt soms wel week of 2 à 3 hoor.
    2. Klachten blijven weg en komen niet na een paar weken terug.

NB: M'n zoontje heeft altijd eczeem gehouden hoor, maar stukken minder, was wel onder controle met hormoonzalf. Maar voor de rest was Pepti prima.

4. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vind ik fijn om te horen.
    Maar nu is het zo dat ik hem net pepti gegeven heb en hij 70 ml gedronken heft en de rest weigerde hij. hij drinkt normal 150 a 180 ml. hij wilde het absoluut niet meer drinken. niet eens proberen meer. Ik heb een flesje gemaakt met zijn standaard voeding en hij dronk het gelijk. Ik had geen nutrition door de pepti gedaan.

Ik heb het daarna nog een keer geprobeer met een schepje nutrition zoals ik het bij zijn standaard voeding doe en hij dron nu 100 ml en de rest wilde hij ook absoluut niet opdrinken. Weer een flesje standaard gemaakt en gelijk opgedronken.

Waarom zou hij de pepti niet willen drinken? kan het zijn dat hij het niet lust of dat hij zo gewend is aan zijn voeding...
    Ik vind het in elk geval erg jammer en hoopte dat die voeding zou werken.

5. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag het gaat mischien om iets anders maar mischien heeft het ook met kma te maken??

Ik zag net dat hij op zijn hoofdje rode stipjes heeft, onder het haar. best grote. ik ben best geschrokken.
    het zijn Hele duidelijke rode stipjes. niet erg klein.
    Het zijn niet meerdere bij elkaar maar stuk of 5 verspreid over zijn hoofdje. Op zijn achterhoofd en nekje heeft hij ook een soort rode uitslag soort stipjes/vlekjes en dan wel veel bij elkaar. maar
    Dat was eerder vandaag niet zo...Hij heeft ook allemaal kleine rode stipjes op zijn wangetjes maar niet rood rood. en die zijn volgens mij wel normaal. mischien van de warmte...maar kunnen die andere ook van de warmte zijn of?? dat lijkt me beetje raar. Hij kwijlt ook erg veel de afgelopen dagen en ik maak me wat zorgen. Ik was wat informatie aan het lezen over koemelk allergie en daar stond wanneer 112 raadplegen: opgewollen oogjes of lippen, veel kwijlen en kortademigheid. Hij heeft al weken aan een kant een opgezwollen ooglid wat soms lijkt te hangen en vanzichzelf is hij altijd verkouden maar de laatste weken lijkt het gelukkig niet tot kortademigheid te leiden. maar hij kwijlt dus wel enorm veel en nu maak ik me zorgen...moet ik dit doen of is dat niet nodig. weet iemand dit

6. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Als je t niet vertrouwd, gewoon de ha-post bellen. Onze dochter is ook begonnen met pepti (dit overigens niet op eigen houtje, anders krijg je het ook niet vergoed) Zij was toen drie weken oud, twee weken later overgestapt op de nutramigen en 6 weken later een provocatietest gehad, bewezen koemelkallergie. Ze zit helemaal onder de eczeem en dit wil niet verdwijnen. Volgens kinderarts en diëtiste ligt dit ook niet aan de voeding. Wij blijven dus vrolijk smeren. Vaak gaat kma samen met reflux, daar werd bij mijn dochter ook aan gedacht, ook medicatie voor gehad. Maar door het vele huilen vanwege haar onrust kwam er ook veel naar boven. Uiteindelijk de rust gekregen enn geen medicatie meer nodig gehad. Nutriton kun je gewoon mengen. Succes

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dieetvoeding heeft niet bepaald een aangename smaak, dus het kan wel zijn dat hij het niet meteen lust. Hoe oud is hij? Misschien kan je beter even stapsgewijs overstappen, dus een mengeling maken van Pepti en je oude fv, zodat hij gaandeweg wat went aan de smaak.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dieetvoeding smaakt heel vies, dus dat hij daar even aan moet wennen, is niet zo gek. Even stug volhouden, meestal is het met een paar dagen dan wel klaar. Ik zou niet gaan afwisselen: zo blijft hij de lekkerder smaak van de standaardvoeding steeds proeven en wordt wennen alleen maar lastiger. Even tijdelijk wat minder drinken is geen ramp en meestal zie je na een dag al dat je kind meer gaat drinken en na een paar dagen op normale niveau zit.
    En, als je standaardvoeding ernaast blijft geven, ga je geen verbetering zien als hij eventueel dus een KMA heeft. Dan weet je nog niks... :(

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij deze symptomen gaat het dus om echt redelijk heftige symptomen. Wat jouw zoontje heeft, valt daar volgens mij niet onder: je hoeft je iig geen zorgen te maken.
    Die pukkeltjes: als je je zorgen maakt gewoon even de HAP bellen en overleggen. Kan warmte-uitslag zijn, maar dat is met enkel een beschrijving lastig te beoordelen zo. Een arts of de assistente weet waar ze op door moet vragen en kan goed beoordelen of het iets is waar je wat mee moet, of dat het een doorsnee probleempje is wat vanzelf over gaat :)

10. pass

pass Lid

26 feb 2013
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij is nu negen weken oud. kan ik dan gewoon de friso comfort die ik gebruik met de pepti mengen?
    bijvoorbeeld 3 schepjes pepti en 3 schepjes friso comfort..
    Ik durf hem eigenlijk met deze warmte niet minder te laten drinken...
    De pepti is inderdaad niet zo lekker...:p

bedankt voor jullie advies, heb voor zekerheid toch maar ff gebeld en er werd gezegd dat het waarschijnlijk door de warmte kwam. die rode stipjes. Zolang hij goed drinkt en plast was het goed zei ze.

ik weer met mijn overbezorgde gevoelens....;)

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    M'n zoontje had ook rode vlekjes en ook op z'n hoofd. Bij hem was dat echt KMA. En dikke oogleden ook.
    Pepti vond hij ook niet zo lekker in het begin.
    En toch heb ik het nooit gemengd, hij moest er ff doorheen en nu vind hij het heerlijk! :D
    Ik kon namelijk voor mijn gevoel geen voeding meer aan hem geven waar hij zo ziek van werd.

Je kunt ook wat vaker een kleiner flesje geven om te wennen. En zo krijgt hij voldoende vocht binnen.
    Nutriton kun je vaak gewoon in de supermarkt halen. Baby's met KMA vaak verborgen reflux. Nutriton doet een hoop goed werk!
    Pepti is ook nog 's dunner dan normale voeding.

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Het beste is om gewoon 'even' door te zetten. Niet mengen, niet andere voeding blijven geven. Gewoon voor 100% over op pepti. Als het kea is zullen de klachten het snelst verdwijnen en heeft je kindje er minder lang (op dit moment) last van de huidige klachten.

Pepti is minder lekker ;)

En je kunt gewoon nutriton toevoegen. Pepti is wel dunner, dus miscchien wat meer gebruiken.

Deel Deze Pagina