Ontstoken oogje?/ Verborgen reflux?

Discussion in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' started by marleen4683, Jul 24, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Hoi!

2 vraagjes

- Onze dochter is nu bijna 4 weken oud en heeft vanaf de eerste week al troep in haar oogjes.
    Ik heb het netjes steeds schoongemaakt met afgekoeld, gekookt water. De dokter en cb-verpleegkundige adviseerden om de traanbuisjes goed te stimuleren aangezien haar oogjes niet rood zijn. 1 oogje is nu goed, de andere nog steeds niet. Is het toch ontstoken? Of gewoon zo doorgaan en moet het vanzelf over gaan?

- Romee slikt veel, vaak een uur of 2 na de fles. Ook heeft ze dan vaak de hik. Ze ruikt zuur uit haar mondje en lijkt het prettiger te vinden als ze rechtop zit. Ook steekt ze vaak even haar tongetje uit.
    Het drinken gaat verder wel goed (flesvoeding) maar ze maakt daar erg veel geluid bij. Ook kreunt ze veel tegen de tijd dat ze bijna weer een fles krijgt. Tegelijk met het slikken zeg maar.
    Ik heb gelezen over verborgen reflux. Geen idee of dit het is en ik weet ook niet of jullie hier iets in zien?
    Ze huilt verder niet veel en is redelijk ontspannen en makkelijk. Maar het lijkt haar toch dwars te zitten.
    Misschien dat jullie tips/advies hebben?

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Staff Member

Mar 9, 2010
    2,192
    5
    38
    Hoi hoi,

Tja, ik zou dat even laten onderzoeken bij een arts. Het lijkt er wel op moet ik zeggen. Dan kun je tegelijkertijd iets vragen voor het oogje. Dat zou binnen twee weken over moeten zijn. En het is nu al vier weken.

Groetjes Adrienne

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Dank je!
    Zal van de week even een afspraak maken bij de ha.

Share This Page