Slapen op zolder/kraamtijd/baby

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Lilly, 16 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aries

Aries Niet meer actief

Even off topic uit nieuwsgierigheid.. ;) Waarom breng je er veel tijd door en vooral in de winter? En wat doe je er dan? Ik heb zelf een slaapkamer die echt alleen is ingericht om te slapen, is dat bij jullie anders? Gewoon benieuwd hoe het ergens anders gaat, want ik had het als kind denk ik best gek gevonden vroeger als mijn ouders overdag in de slaapkamer zouden zitten.

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Tutten ;) uitgebreid nagels lakken, maskertjes dat soort dingen. Meestal savonds of in het weekend ook weleens sochtends, als man bij de kinderen is.

3. Koon

Koon Niet meer actief

Series kijken met een wijntje erbij bijvoorbeeld.
    Doen we vaak liever in bed dan op de bank.
    Wel na bedtijd van de kinderen hoor haha!

4. Sweet87

Sweet87 Niet meer actief

Ik zie de voordelen eigenlijk niet voor de dingen die je opnoemt om op dezelfde verdieping te gaan slapen? Waarom zou dat makkelijker zijn om spelletjes te spelen? Bij elkaar kruipen of s' morgens samen naar beneden gaan doen ze toch wel, of ze daar nu een trap voor op of af moeten of niet.

In jou geval, met jou mogelijkheden, had ik 1 van mijn zoons wel op zolder laten slapen. Maar iedereen vind andere dingen beter of praktischer, het is een keus die jij en je man samen moeten maken.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik ben TS niet.

Als je naast elkaar slaapt, kan je toch veel meer inspelen op elkaar? Bovendien hebben wij gevaarlijke trappen, ik heb niet graag dat daar maar willekeurig op en af gelopen wordt tijdens het spelen.

6. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.225
    1.876
    113
    Kun je niet een deur er uit halen en daar een buro van maken.
    of miss eens op pinterest kijken voor leuke dingen voor de kast.
    of 1 deur er uit en operg vakken maken of de deur er in laten en alsnog opberg vakken maken.

dat scheeld weer een kast neer zetten voor al het speelgoed.
    maar om dat de kleine de eerste tijd bij julie gaan slapen hoef je dat niet te gelijk te doen.
    dus ik zou na de bevalling alvast die kamer aankleden en waneer het tijd is dat alleen julie bed er heen hoeft.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik lees eigenlijk alleen maar voordelen als hun oudste naar zolder zou gaan en zij op de eerste verdieping blijven, dan zou ik het dus belachelijk vinden als haar partner persé op zolder wil slapen, omdat de kamer zo mooi is. Wij overleggen hier heel veel, maar in sommige situaties is het gewoon heel duidelijk. Gelukkig is mijn man niet zo moeilijk en wel voor rede vatbaar.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Nou ja, ik zie dat niet als 'niet voor rede vatbaar zijn'.
    Als haar partner het echt graag wil, dan vind ik dat net zo goed zijn recht om daar dus niet mee akkoord te gaan.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou dat, wat tuc ook al scheef, kleutergedrag vinden. 'Ja maar wij zouden daar gaan slapen dus wij gaan daar slapen want ik wil persé die mooie kamer'
    Ik zie verder echt geen reden om persé op die zolder te gaan slapen.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.168
    8.897
    113
    Wij slapen bewust niet op zolder: ik vind het geen fijn idee dat we boven de kinderen slapen (als er iets is oid). Ook hebben we de kleinste slaapkamer: wij slapen er enkel en alleen, dus waarom hebben we dan een grote kamer nodig? Babykamer op de tussenverdieping vond ik ook erg prettig, ik moest toch vrij vaak een schoon shirtje of rompertje of wat dan ook halen, scheelde toch weer een trap.

11. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Heb de reacties niet gelezen, maar wij zijn in het verleden ook naar de zolder gegaan (dochter en babykamer dan op de eerste verdieping) op een gegeven moment tijdens de zwangerschap een emmer boven gezet hahaha maar hurken is ook niet echt n pretje meer..
    Uiteindelijk hebben we heel de boel weer om gegooid toen de baby een paar maanden was. Dochter is toen naar de zolder gegaan. Slaapt daar heel goed.
    zoontje is nog steeds vaak wakker snachts en ligt nu op de kamer naast ons. Veel makkelijker.

Dus ik zou een van de oudsten dus op de zolder laten slapen.
    In ieder geval niet zelf:)

12. Koon

Koon Niet meer actief

Ik vind je partner een kleuter noemen (of die van iemand anders) omdat hij iets graag wil en daar dan ook bij blijft, echt schandalig. Mijn vent zou al lang afgehaakt zijn als ik zoiets zou zeggen. Zo praat je toch niet over andere volwassenen?
    Waarom mag hij dat niet willen? Ik zal wel gek zijn.
    Ik vind wel dat hij dan moet meedenken hoe het praktisch ook allemaal fijn en goed voor iedereen geregeld kan worden.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik noem niemand een kleuter. Ik zou mijn man ook nooit kleuter noemen. Ik noem het kleutergedrag. Je zin door willen drammen omdat het ooit zo besloten is, terwijl alles erop wijst dat iets anders handiger is.
    Heb het mijn man eens gevraagd: hij zou ervoor kiezen oudste naar zolder te doen en over een paar jaar weer kijken wat handig is. En ja hij vindt het ook kleutergedrag als iemand vast blijft houden aan iets wat helemaal niet handig is. Is gewoon je zin doordrammen.
    Maar goed, dit is waar de man van ts bang voor is, misschien valt het wel mee.

14. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jij vindt het niet handig. Anderen denken daar anders over, zoals je ook in dit topic kan lezen.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ts geeft in 5 punten aan dat het niet handig is ;)
    Ik lees uit haar bericht dat ze liever hun oude kamer wil houden, maar ze is bang dat haar man daar anders over denkt.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ja, maar misschien ziet haar man wél voordelen. Aangezien er ook mama's in dit topic zijn die voordelen zien. Zijn mening telt toch ook?

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ts is 'bang' voor de reactie van haar man, aangezien ze het eerst hier gaat vragen. Ik kan me niet voorstellen wat haar man aan voordelen ziet wat de doorslag kan geven. Ik hoor ts alleen maar over hoe fijn de kamer is. Ze moet gewoon in gesprek met haar man ;), maar ik heb het idee dat ze bij voorbaat al het idee heeft het niet te gaan 'winnen'. Ik ben blij dat mijn man en ik over bijna alles hetzelfde denken, bij ons zou dit geen issue zijn, of ik zou niet bang zijn dat het een issue wordt.

TS, heb je het er al met je man over gehad?

18. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Hoi,

Wij hebben net een zolderverbouwing gedaan en slapen nu zelf op zolder. Bij ons waren de overwegingen iets anders maar misschien heb je er toch iets aan.

Wij hebben 2 grote slaapkamers en 1 kleine slaapkamer + de badkamer op de eerste verdieping. De zolder was voorheen studeerkamer + washok (wel met dakkapel en aan de andere kant dakramen).
    De kleine slaapkamer is in gebruik als kleedkamer. De grootste slaapkamer is van onze zoon en wij sliepen zelf op de andere grote slaapkamer. De reden dat wij naar zolder zijn gegaan is dat wij alleen ons bed daar kwijt hoeven en dat ik liever heb dat ik zelf een trap moet nemen om naar het toilet te gaan, dan dat ik dat straks mijn zoon laat doen. Daarnaast is mijn zoon echt ontzettend gek op zijn kamer. Ik wilde hem dus liever niet verhuizen. De baby krijgt onze oude ruime slaapkamer. Op die manier hebben beide kinderen straks een lekkere ruime kamer waar ze ook kunnen spelen.

We slapen er nu zo'n 3 weken en het bevalt ons heel erg goed. Moet ik er wel bij zeggen dat wij geen van beiden
    's nachts naar het toilet hoeven dus misschien scheelt dat ook. De baby zal de eerste periode bij ons op de kamer slapen. Dat we vervolgens meer trap moeten lopen nemen we voor lief.

Ik heb niet alles gelezen dus wellicht heb je dit al uitgelegd, is het geen optie om je zoon zijn huidige kamer te laten houden en dat jullie op zolder gaan slapen zodat de baby jullie oude slaapkamer krijgt?

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Dit vind ik ook de beste oplossing!

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij zijn tijdens de zwangerschap van de derde ook naar zolder verhuisd en dat ging prima. Ik ben gewoon thuis bevallen (op zolder); het ligt aan de breedte van je trap; of er wel of geen brancard past. Ik moest idd wel een trap af voor de badkamer, maar dat ging goed.
    Spullen voor de kleine stond allemaal bij ons (ruime slaapkamer) en de babykamer hebben we pas recent afgemaakt.

Deel Deze Pagina