harde ontlasting

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door caroline16, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caroline16

caroline16 Niet meer actief

mijn meisje heeft al een tijdje last van harde ontlasting..
    op het cb zeiden ze dat we dan iets meer water erbij moeten doen, maar dat haalt niks uit want ze heeft het nog steeds.. banaan ben ik ook al niet meer gaan geven.. maar toch blijft ze het houden..

tips?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Pruimen laxeren ook, die kun je ook al geven.

Vaak zie je dat het wel beter wordt als ze wat meer bijvoeding krijgen.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    krijgt ze al fruit hap? eventueel geen banaan geven dan.

4. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hier doet kindicol van Vsm prima zijn werk hihi.

5. caroline16

@kim0503 wat is dat dan?

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wij hadden het ook. inderdaad meer water erbij doen dat helpt hier goed in combinatie met water koken ipv flessen water geven een tip van een ouderwetse kraamhulp die hier wonderen deed. wij geven ook friso dat viel beter dan nutrilon. we hebben nu al maanden geen problemen meer. behalve van de week maar hij drinkt slechter. dus minder vocht binnen hé. nog eventjes dan kan je appeldiksap gaan geven. veel appeldiksap laxeerd. dus elke dag een beetje kan alleen maar de goede kant op helpen dan. en een beetje banaan in een potje fruit zal het hem ook niet echt doen hoor. kun je gewoon geven.

7. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Renate,

Kindicol is een drankje van Vsm die de darmen stimuleert om meer vocht op te nemen waardoor de ontlasting soepeler word.
    Ik heb allerlei trucjes uitgehaald, theelepel sinasappelsap 10cc meer water bij de fles fietsen enz enz enz en dit is het enige wat goed helpt. Je geeft 3x per dag 3 druppels ( die mijn ventje nog lekker vind ook hihi) en hij heeft er geen last meer van.

Suc6
    Groetjes Kim

8. jonibra

jonibra Niet meer actief

Jeetje ik weet eigenlijk zo snel ook niet wat je hier het beste aan kunt doen.
    Wij zijn extra water gaan gebruiken en pvergestapt op ander voeding.
    Krijgt je dochter bv of fv?

Zou wel uitkijken met banaan... bij de een laxeerd het maar ken ook genoeg mensen bij wie het juist stopt.

Liefs mij

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb ik ook gehoord dat dat goed kan helpen. Een vriendin van me heeft een dochterje en die zit ook heel verstopt ik kreeg op het forum toen de tip om olie door het eten te doen zodat het poepen makkelijker word. Hoop dat het snel over is.

10. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dat had mijn zoontje ook rond die leeftijd. Ik gaf hem van die druppels van vsm, dat hielp wel goed. Door fruithapjes kreeg hij juist zachte ontlasting hier. Maarja mischien is dat verschillend.

11. caroline16

@ooitmamavan3; ik geef flesvoeding van kruidvat, al vanaf het begin, en nooit problemen mee gehad..

@kim0503; dankjewel! kun je dat gewoon gebruiken of moet je eerst met de dokter overleggen? en hoe lang moet je dat gebruiken?

12. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Hoi Renate,

Nee hoor je kan het gewoon kopen in de bekende drogisterijen ( ze hebben het allemaal wel hoor) Volgens mij kan je het gewoon blijven gebruiken omdat het alleen vocht naar de darmen lijd en er niet voor zorgt dat de darmen lui worden ofzo.
    Straks als je meer bijvoeding gaat geven zal ook de ontlasting beter gaan en zal je zien dat je het niet veel meer nodig zult hebben.

Suc6
    Groetjes Kim

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oja Emma krijgt weleens het fruitpotje van olvarit met pruim en abrikoos, Emma moet dan altijd gelijk al poepen. Werkt blijkbaar laxerend.

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Wij hebben gemerkt dat yoghurt hier heeeel laxerend werkt. We hebben het een paar dagen niet gegeven en toen was zijn ontlasting gelijk harder.
    Mijn zoontje poept al heel erg lang slecht, meteen met bijvoeding,maar daarvoor eigenlijk ook al.
    Wij hebben van onze k.a speciaal voorgeschreven poeder, maar dat gebruik ik nu steeds minder.
    Hopelijk kan je kleintje weer gauw fijn poepen!

Deel Deze Pagina