Hoe/waarin slapen jullie kindjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Barocky, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barocky

Barocky Actief lid

27 apr 2009
    160
    0
    0
    Ik ben eens benieuwd hoe en waarin jullie beebs van 5 maanden slapen of sliepen (als ze al ouder zijn). Hier eentje van 5 maanden die 's nachts erg onrustig slaapt en haar regelmatig boven uit haar bedje moet plukken. Omdat ze wel op haar buik kan rollen maar nog niet terug moet ik er wel steeds aan te pas komen en leg ik haar weer beneden. Omdat het bedje strak opmaken geen zin heeft denk ik dat een slaapzakje die ik bij haar voetjes instop een goed idee zou zijn. Hoe doen jullie dat?

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik gebruikte ook een slaapzakje bij mijn zoontje rond die leeftijd.
    Dat ging altijd prima.
    Bij mijn dochter ( nu 4 ½ maand) heb ik nog niets nodig. Die ligt ( nu nog) stil in haar ledikantje.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Onze oudste was ook heel 'roerig' in zijn bedje, die lag ook al met twee maand in een slaapzak. Wel iets te groot, maar ik had 'm onder de armpjes iets ingenomen. Ging prima.
    De jongste sliep pas sinds 7 maand in een slaapzak, want daarvoor lag hij altijd rustig te slapen.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Lucas ligt bij ons sinds dag 6 in een slaapzak, een echte woelwater hierzo.... Voordeel is dat ze altijd warm liggen! Vind het echt handig. Voor de koude nachten een dekentje er overheen, maar dat is nu al bijna niet meer nodig.

Succes!

5. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    Hendrik ligt vast in bed in een safetsleep
    bij jelle gebruik ik dit ook nog steeds
    en zo blijven ze mooi liggen onder hun dekentjes

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    bij jelle vond ik dit pas uit toen hij al bijna een jaar was, jelle is een ernstige hoofd bonker ik haalde jelle op een ochtend uit bed en deed hem in bad en zag bij het haar wassen bloed hij had een scheur in zijn hoofd zo had hij gebonkt later is hij in een campingbedje gaan slapen zodat hij zig niet kon bezeren maar hij ging de hele slaapkamer rond met campingbedje toen vond ik de safetsleep en kon hij weer in zijn ledikantje

hij ligt nu op een 1 persoonsbed vast, hij kan er zelf wel uit komen en komt dan 's ochtends bij ons. dit voelt bij jelle veilig hij wil beslist vast (en hij kan zo ook niet uit bed rollen )

toen hendrik begin februari in het ziekenhuis lag (rs virus) kwam ik terug op de kamer en lag hij andersom in bed met hoof vreemd onder de dekens, (schrok behoorlijk) bij thuiskomst is ook hij gaan liggen in een saftsleep

(safetsleep zit een soort pamper vorm in de midden bij hendrik gebruik ik wel tussen de benen de slip zodat hij op de rug blijft bij jelle gebruik ik alleen de zijkanten zodat hij wel kan om rollen , jelle is een echte buikslaper)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    In een slaapzak. Meeste babies en kinderen dwarrelen door het hele bed. Ik vond het ook nooit nodig om hem weer goed te leggen. Een paar minuten later zou hij toch weer anders gaan liggen.

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    In een slaapzak en nu nog alleen onder een laken om haar in te stoppen.

Mijn dochter is een buikslaper (zijn we sinds kort achter). Ze begon zich ook steeds om te draaien, kroop en schuifelde haar hele bedje door en toen kregen we hier van iemand de tip om haar op haar buik te laten liggen als ze steeds zo rolde. Sindsdien slaapt ze heerlijk op haar buik! Veel langer ook overdag én 's nachts, dus ik leg haar niet meer op haar rug te slapen.

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

slaapzak maar pas sinds een maand, daarvoor lag ze altijd keurig stil onder haar dekentje. ze is nu een jaar.

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier slaapt ze vanaf de 4 maanden in een slaapzak, omdat ze zelf wakker werd van dat gedraai. En ook haar slaapzak was toendertijd bij het voeteneind ondergestop, anders ging ze er nog vandoor ;). En over haar slaapzak kreeg ze een deken/laken die strak ingepakt (onder het matras) werd.
    Nu slaapt ze in een slaapzak met een laken, maar niet meer strak ingepakt, ze komt er toch wel onderuit en gaat dan staan als ze eens niet wil slapen, anders blijft ze netjes liggen.

11. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    Daan heeft vanaf de eerste dag gewoon in zijn bed geslapen. vanaf 3de maand in een trappelzak en dekens goed ondergestopt. en geen problemen hier Daan is erg bewegelijk en haalt gekke toeren uit maar niet als ie in zijn zak ligt.

12. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier vanaf heel snel al in een slaapzakje. En nog steeds!

13. Sjees

Sjees Niet meer actief

hier ligt ze in een dekentje 'losjes'ingebakerd dit vind ze een fijn gevoel als ik haar los onder de dekens leg wil ze niet gaan slapen;)

Deel Deze Pagina