Slapen overdag en bv

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lolalili, 6 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lolalili

Lolalili Niet meer actief

Hallo,

Ons 2e kindje is nu 9 weken en ik geef borstvoeding
    Voeden op verzoek.
    Ze slaapt snachts bij ons op de kamer in haar wieg en overdag in de kinderwagen.

Ik vind het prettig om haar continu bij mij te hebben
    Zo herken ik de hongersignalen goed en vind het prettig om haar goed in de gaten te houden.

Maar nu komt het volgende soms is het best lawaaiig bij ons door onze peuter en heb soms het idee dat de baby er op reageert.

Nu zit ik in dubio om haar toch alleen te laten slapen over dag boven
    Maar heb ook geen idee hoe ik dit moet invullen kwa ritme
    Aangezien ze soms wel elk uur drinkt en soms wel om de 3 uur.

Hebben jullie ideeen hoe ik dit kan aanpakken?

2. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Gewoon in bed leggen zou ik zeggen. Als ze slaapt dan slaapt ze en kan/wil ze toch niet drinken. Zodra ze wakker wordt kijken naar hongersignalen en aan de hand daarvan wel/niet voeden. Of denk ik dan te simpel?

Pinkblossom vindt dit leuk.
  3. Lolalili

Als ze wakker is gaat ze vaak wat smakken duurt het te lang kan ik haar niet meer aanleggen dan is ze van slag

4. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.103
    3.491
    113
    Een cyclus duurt altijd ongeveer 45 min.
    Na de eerste cyclus laat ze de eerste kleine signalen zien, als je daar niet op reageert zal ze verder slapen in de volgende cyclus. Na weer 45 min zijn de signalen wat sterker.
    Je kunt na een minuut of 40/45 slaap natuurlijk gewoon ff bij haar kijken. Zie je signalen, leg je haar aan. Blijft ze rustig ga je weer weg en wacht je nog 45 min.

Dochter sliep hier altijd 45 min, dronk daarna en was dan 1,5 uur wakker en sliep dan weer 45 min.

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.026
    5.242
    113
    Structureel in een kinderwagenbak laten slapen mag niet. Staat ook op de bak ivm ventilatie en een te dun matras.

Daarnaast raakt je kind dus niet gewend aan de rust van een eigen kamer en kan dat later zorgen dat ze daar moeilijker gaat slapen. Ook zie je vaak dat ze in een drukke omgeving minder lang en diep slapen. Terwijl dat nodig is om goed te groeien en ontwikkelen.

Ik zou haar dus in haar eigen bedje leggen overdag. Je hebt een video babyfoon en kunt haar toch prima in de gaten houden?

Hier zeer langdurig borstvoedinggegeven en dat verliep echt prima. Op de babyfoon hoor je signalen ook wel hoor.

6. Lolalili

Dit kan zeker wel zolang je de kap open hebt staan en erop let dat ze niet gaan rollen!

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.026
    5.242
    113
    Alles kan, maar verstandig is het niet. Dat staat zelfs op de bak (of in de gebruikershandleiding). De kraamzorg heeft ook beleid dat het niet mag vanwege ventilatie en matras. Er is in een bak geen luchtcirculatie zoals in een wieg of ledikant. Geeft risico op wiegendood.

De kinderwagen is een vervoersmiddel (waar je best wel eens in kunt slapen) maar geen structurele slaapplek.

Pinkblossom vindt dit leuk.
  8. Lolalili

Als ze op hun rug liggen zie ik het probleem niet
    Maar iedeeen moet dat zelf wegen natuurlijk

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Onze zoon slaapt niet goed als ik hem beneden laat slapen waar zijn zusje bij is.. Hij doet zijn ogen wel dicht maar eigenlijk is hij er toch nog bij, maar sluit zich af.. Ik vind het overigens ook vervelend voor haar want ik zeg dan toch tegen haar dat ze rustig moet zijn.. Belachelijk natuurlijk, want zij moet gewoon kunnen spelen..

Dus ligt hij nu altijd boven en idd zoals hierboven staat wordt hij na een half uur a 3 kwartier wakker! Ik ben rond die tijd in de buurt en kijk of hij een nieuwe slaap cyclus in gaat of niet.. Zo niet dan mee naar beneden en dan voed ik hem..

Deel Deze Pagina