Slapen overdag: gordijnen dicht of niet??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door heppiedepeppie, 16 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Overdag hebben wij de gordijnen open, snachts dicht.

2. cindy100

cindy100 Actief lid

16 okt 2010
    169
    0
    0
    helemaal mee eens!:)

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Overdag altijd open!
    Ze moet ook kunnen slapen bijv. in de wandelwagen of eens bij iemand anders. Dan is het niet handig als ze het altijd maar donker wil...

Ook vind ik het gewoon normaal dat het overdag licht is en snachts donker. En daar heeft ze zich dan maar aan aan te passen.

4. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja ik doe ze dicht, als ik dat niet doe slaapt ze moeilijk in en slaapt ze korter en wordt moe wakker..

5. Steluta

Steluta Actief lid

25 jun 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ze dicht omdat anders de zon recht in zijn bedje (en gezichtje dus) schijnt. Maar het zijn hele dunne gordijnen, dus echt donker wordt het niet.
    's Avonds als hij de nacht ingaat liet ik wel eens een klein lampje aan op de kamer (hij slaapt op mijn kamer en ik vond het wel handig dat ik dan niet in het donker mijn bed in hoefde kruipen als ik zelf naar bed ging). Maar sinds enige weken merk ik dat hij dan slecht inslaapt, en doe ik toch maar alles uit.

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Hier op een moment ook maar de gordijnen overdag dichtgedaan, scheelde toch echt wel met slapen. Onze dochter slaapt ook gewoon in de wandelwagen als ze moe is, geen probleem. Maar met licht is d'r kamertje toch net ff te interessant....

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    alleen als de zon schijnt zomers, maar dan zitten ze overal dicht binnen om het nog enigzins dragelijk te houden, door het ijzer word het toch al snel heet

8. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Gisteren de proef maar eens op de som genomen door het verduisterend rolgordijntje voor 3/4 dicht te doen. Hierdoor wordt het donkerder op zijn kamer, maar nog wel duidelijk dat het gewoon overdag is, je kunt nl alles nog goed zien en er komt dus nog wel wat licht naar binnen.

Ondanks dat ik mijn verjaardag vierde, heeft meneer 2x 1uur45min geslapen en 1x1uur15 minuten geslapen, echt heel super voor hem!!!

Ik las dat iemand schreef dat haar kindje te veel voeding kreeg en daardoor slecht sliep...dat zou hier ook wel eens kunnen. Hij weegt nu rond de 6400 gram maar zit nog altijd op 6 flessen omdat hij 's nachts nog komt....maar eens even met het CB overleggen!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Als hij overdag beter slaapt in het donker, zou ik dat eens proberen. Hoe beter hier overdag werd geslapen, des te beter er ook s nachts werd geslapen.
    Hier heeft ze een verduisterend rolgordijn maar komt wel iets licht nog aan de zijkanten er langs.

10. mroos

mroos Niet meer actief

Slapen in het kamertje is gewoon gordijnen dicht, dat doe ik bij mezelf ook. Bovendien zorgt donker voor weinig prikkels wat ook erg belangrijk is.

Ik lees ergens dat iemand zegt dat ze ook ergens anders in het licht moeten kunnen slapen. Dat hoeven ze van mij niet. Het eerste jaar draait bij mij voornamelijk om de behoeften van de baby en als dat is dat ze alleen in hun eigen donkere kamertje slapen, dan is dat zo.
    Een goed dag- en nachtritme gaat vanzelf, dat zit in de natuur. Als je er helemaal niets aan zo doen dan zouden ze het nog doorkrijgen.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    bij ons hoort het het dicht doen van de luxaflex en gordijnen bij het ritueeltje om naar bed te gaan. En hij heeft een prima dag en nachtritme.
    Dat hij toen hij klein wa szo ongelooflijk slecht sliep overdag had niks met het donker of niet donker maken van de kamer te maken. Dit had meer te maken met het feit dat hij bij mama wilde zijn en zijn eigen steeds wakker hield met zn zwaaiende armpjes en beentjes.

xx

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ik heb de gordijnen eigenlijk altijd dicht, omdat hij anders helemaal niet in slaap kan komen.
    Overdag slaapt hij zo'n 1 a 1,5 uur in bed, maar dan moet ik hem wel direct na de fles in bed leggen, anders krijg ik hem er niet meer in!

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier gewoon "open" (rolgordijn half open). Mijn zoontje kijkt juist even lekker rond en valt dan rustig in slaap, wordt hij wakker tuurt hij ook nog even rond voordat hij gaat jammeren..
    Doe ik ze dicht dan gaat hij meteen jammer en jammert hij zichzelf in en uit zn slaap.. Hij vind t te saai denk in t donker haha.. S'avonds totaal geen gejammer oid.

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

Altijd de gordijnen dicht en ons dochter heeft vanaf haar geboorte al een goed dag/nacht ritme gehad.
    Ook kan ze goed in de auto/kinderwagen slapen... Nooit geen problemen gelukkig.

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

HIer is het helemaal donker in de kamer. Een dag - nachtritme bepaal jij en zegt een baby niets. Slapen zegt een kind wel wat, en slapen doe je hier in een donkere kamer. Wel hebben we er voor gezorgd dat de kinderen ook gewend raakten om te slapen in lichtere omgevingen.. anders heb je dat punt weer.
    Oja, wij zijn wel bereid om onze kinderen wakker te maken. Kids hebben hier altijd goed geslapen (ochtend 1 - 1,5 uur) en 's middag 2 - 2,5 uur

Deel Deze Pagina