slapen overdag: wel of niet in donker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mam2011, Jan 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

Nov 27, 2011
    1,098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    de kraamzorg raadde het hier af maar eerlijk gezegd...ik maak het gewoon donker in zijn kamertje hoor...vind het zelf ook veel fijner om in de schemering te slapen dan in het ligt dus kan me voorstellen dat baby's dat ook fijner vinden...

2. DeeDeeBowtie

DeeDeeBowtie Fanatiek lid

Jan 20, 2011
    3,890
    0
    36
    Ik was er in het begin ook bang voor maar sinds een week doe ik naast de gordijnen nu ook de rolluiken op een klein stukje na dicht. Het lijkt te werken.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

May 21, 2011
    2,278
    1
    0
    De reden waarom het verschil van licht en donker in het begin zo belangrijk is, is omdat ze dan nog het verschil mieten leren. Ik neem aan dat je zoon inmiddels 's nachts langer slaapt dan overdag, dan maakt het niet meer zoveel uit. Ondanks de gordijnen heb je toch wel licht binnen en je kan bijv. ook de radio aanzetten overdag, of stofzuigen zodat het duidelijk is dat her geen nacht en dus doodstil is (tip van onze kraamzorg :)). De tweede reden van in het licht slapen in de eerste week is het geel zien, bij veel daglicht kan de lever alle afvalstoffen beter afvoeren en verdwijnt het gele. Maar dat geldt dus vooral voor de eerste week.

Ik trek hier meestal de gordijnen zover dicht dat er geen zonlicht de kamer in kan komen, zo'n beetje half dicht. Maar ook met dichte gordijnen (met verduisteringsstof) is het. Erschil duidelijk te zien hoor, tussen dag en nacht.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij maken het overdag ook iets donkerder als fel daglicht hoor. Dat slaapt toch ook niet lekker anders denk ik. Enneh, met 3 maanden is een nachtvoeding ( Helaas voor mama! ) nog heel normaal hoor!!! ( Hier tot 5 maanden ruim nachtvoedingen gehad en tot 8 maanden de late avondvoeding )

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kids hebben altijd hun slaapjes in bed in het volledige donker gedaan en zaten met 10 weken volledig in ritme en sliepen voor de 7 weken door van 00:00 - 8:00 en met 4 maanden 12 uur achter elkaar. Ook overdag zijn het uitstekende slapers en dat doen ze ook wanneer het minder donker is.

6. Lineke81

Lineke81 Lid

Nov 24, 2011
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hetzelfde, overdag de (verduisterende) gordijnen een stukje dicht zodat het felle licht weg is. Al is het met dit weer haast niet nodig ;)

Share This Page