slapen overdag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door trotsemama, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Hallo,

Heb ff een vraagje,ik wil graag weten of ik er goed aan doe als ik me meissie de hele dag wakker houdt? Ze wordt meestal om 9uur in de ochtend wakker. Ik vraag dit omdat ze al drie weken weigert te slapen in de nacht! Ben inmiddels gesloopt....Vannacht was het ook weer half 3. Ze gaat wel gewoon normaal slapen om 7uur maar ze wordt wakker rond een uurtje of 12 en dan weigert ze nog om te slapen. Nu dacht ik dus dat ik haar misschien niet meer in de middag moet laten slapen,dus dat ze extra moe is voor de avond en nacht? Ze slaapt in de middag meestal 2uurtjes....

2. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Als je merkt dat jouw meisje dat redt overdag zonder te slapen en je merkt dat ze hierdoor 's nachts beter slaapt....gewoon doen! Toch een kwestie van uitproberen.

Wat doe je als ze wakker wordt 's nachts?

3. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    oke dan, bedankt voor je reactie! Vandaag redden ze het niet,dus ik heb dr ff laten slapen. En ze werd weer heel vrolijk wakker. Wat ik doe taj dit is al 3 weekjes aan de gang. Eerst haalde ik mijn meisje uit bed en uit haar kamer en gingen we samen naar de woonkamer en dan speelde ze wat. Maar paar dagen later werden dat meer nachten en langere nachten. Nu heb ik weer geprobeerd een fles te geven het leek te werken ze werd er moe van maar ze gaat dan toch niet slapen. Ik heb me meisje vannacht laten liggen en ze huilde heel hard en heel erg lang ik ben in haar kamer gaan zitten en ik keek de andere kant op. Ze werd moe van het huilen en ze viel zittend in slaap in haar bed ze viel zo om. Ik heb me meisje toen goed gelegt en toen werd ze weer even wakker. Gelukkig weer in slaap gevallen. Het was toen 3uur in de nacht en het begon al om 12uur. En vanmorgen om 9uur werd ze wakker. Het enigste wat hard is maar wat wel werk is negeren. Ik moet in haar kamertje blijven want ze is er een keer uitgeklomen van woede omdat ik toen weg ben gegaan toen ze huilde en ze lag in haar ledikant en slaapzak. Het enigste wat ik nu doe is negeren! Voor de rest werkt niks! Het is zielig want ze kan lang doorgaan maar ja s'nachts moeten we slapen.

4. jacolien

jacolien Actief lid

20 jan 2008
    389
    0
    0
    urk
    hoi
    ik denk dat je het gewoon moet proberen en kan ze echt niet meer wakker blijven jah dan neerleggen,maar dan zou ik proberen haar s'morgens nog te laten slapen en dan s'middags wakker houden!
    pff nachten wakker breekt je echt op!
    proberen kan nooit geen kwaad baad het niet dan schaad het niet!

5. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik zou inderdaad uitproberen of het helpt om haar overdag wakker te houden. Misschien om de dag een slaapje en de andere dag wakker blijven? Ze moet ook weer niet te moe zij, want dat kan het slapen 's nachts ook in de weg staan. Ik zou haar in elk geval niet mee naar beneden halen. Dan wordt haar dag en nachtritme verstoord en wordt het uiteindelijk alleen nog maar moeilijker denk ik.

Je hebt trouwens ook van die speciale lampjes met een slapend en een wakker konijntje. Als het konijntje wakker is, mag je kindje uit bed komen en als het konijntje slaapt, moet ze zelf ook weer gaan slapen. Weet niet of je dit al kunt uitleggen of dat ze daar te jong voor is, maar het schijnt goed te helpen.

Succes!

6. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik heb wel ergens gelezen dat kleintjes 's nachts beter slapen als ze niet TE moe zijn. Ze vallen makkelijker in slaap als ze overdag ook nog even slapen want in slaap vallen schijnt energie te kosten(?).
    Heel veel succes ermee!

7. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Je kan het uitproberen, maar het is wel jong om het zonder overdag-slaapje te doen. Misschien kan je haar eerst overdag eens na een uur wakker maken? Dat ze dus alleen wat korter slaapt?

8. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wat bij ons wel eens helpt als de dame zo'n''ik wil niet slapen maar ben stiekem wel moe'- periode heeft. Haar eerst 15 min laten huilen of ze zo in slaap valt. Als dit niet gebeurt, dan naar haar toe gaan, naast haar bed gaan zitten; niks zeggen en niet in haar ogen kijken (daar reageren ze anders weer op), 1 hand op de buik leggen en 1 hand bij t hoofdje en dan zo blijven zitten. 9 van de 10 keer valt ze vlot in slaap (al lijken die minuten wel lang). Dit omdat je er wel bij bent maar haar verder niet 'activeert'. We doen dit dan 2 a 3 dagen en dan slaapt ze gewoon weer.
    Misschien het proberen waard? Ze lijkt me nl best jong om de hele dag op te blijven.

9. trotsemama

trotsemama Actief lid

9 sep 2007
    408
    0
    0
    Verkoopmederwerkster
    Den Haag
    Ik denk dat jullie gelijk hebben want vandaag wilde ze ook wel slapen en toen heb ik me meissie wel in bed gelegt en ze sliep vrij snel....vandaag legde ik mijn dochter om kwart over 2 in bed want dat was echt de hoogtepunt dat ze zo moe was,ze huilde veel en werd een beetje kattig! Ik heb mijn dochter toen weer om 15:OO/15:15 wakker gemaakt. Ze werd heel erg vrolijk! Vanavond om 20uur naar bed en toen ging het niet zo gemakkelijk. Ze was helemaal overstuur heel hard huilen en echt krijsen. Ik lees altijd een boekje voor maar daar kreeg ik de kans niet eens voor! Ik heb het boekje weg gelegt want ik had het een paar keer gevraagt of ik nog moest lezen maar dat wilde ze niet! Ik ben toen wat van haar bedje af gaan zitten en toen bleef ze huilen maar ik negeerde het,en toen viel ze uiteindelijk in slaap met veel gesnik zo zielig....Maar ik mijn dochter gewoon nog lekker haar middag slaapje doen zo komt ze ook nog wat aan haar rust!

Deel Deze Pagina