Hoe slapen jullie kleintjes overdag? Onze zoon is nu 4 maanden en slaapt overdag erg weinig. Meestal is hij na een half uur al weer wakker. 's-Avonds en 's-nachts gaat het erg goed; hij slaapt al sinds hij 4 weken oud is door. Daar ben ik natuurlijk erg blij mee, maar ik vraag me af hoe ik hem overdag iets langer kan laten slapen. Hebben jullie een idee?
Nou, hier hetzelfde probleem. Kyra is pas 2 maanden en die is af en toe gewoon van 13.00 uur tot 23.30 uur (laatste fles) wakker. Ongelofelijk, en wat ik ook doe, ze valt echt niet in slaap. Ze slaapt 's nachts overigens wel al sinds een maand door, dus daar ben ik wel blij mee
Ilana slaapt overdag ook weinig en we hebben er maar aan toegegeven, want in het ritme duwen wat wij willen is zo sneu voor haar en ze lijdt niet onder haar huidige ritme. Ze wordt tussen 7 en 8 wakker, gaat dan wat spelen, rijstewafel en een stuk fruit eten en dan weer naar bed tegen 10 uur. Meestal slaapt ze dan tot 12 a 1 uur. Daarna gaat ze pas weer naar bed om 7 uur in de avond (BV) en slaapt ze om 8 uur. Als ik naar bed ga is ze nog een keer een half uurtje wakker voor BV. Ik heb het echt een aantal keer geprobeerd met haar om een uurtje of 3/4 in de middag (ook omdat ik dan wel eens aan een dutje toe ben), maar het is dan echt zwaar drama. Alleen maar huilen en krijsen. Dus daar maar mee gestopt. Dit ritme heeft ze van geboorte af al min of meer.
Hier kan het nog weleens verschillen per dag. Hij slaapt sowieso in de nachten al erg goed ongeveer 11 uurtjes en is meestal ook wakker vanaf uur of 15.00 uur in de middag tot 20.30 s' avonds. Ik denk maar zo hij zal ze slaap wel goed uit de nacht en ochtend halen.
Hier gaat het ook wat moeizaam. Mijn oudste sliep heel veel, maar de jongste een stuk minder. Hij slaapt 's ochtends tot een uur of 11, maar daarna is het drama. Rond 1 uur leg ik hem meestal wel in bed, en soms slaapt hij dan een uur of 1,5. Dan is hij weer wakker tot 5 uur en slaapt dan nog een uurtje. Daarna is hij wakker tot een uur of 9, half 10. Uiteindelijk slaapt hij wel zo'n 16-17 uur per etmaal en dat is redelijk normaal geloof ik, maar hij mocht van mij overdag ook wel wat langer achter elkaar slapen. Nu met die warmte is het overdag trouwens nog erger, want de laatste dagen slaapt hij soms maar 2x een half uurtje of zo. Ook doordat hij nu gewoon los in bed ligt, zonder slaapzak, en dat maakt hem blijkbaar toch wat onrustiger of zo. Hij was tot een paar weken terug zelfs nog ingebakerd, dus helemaal zonder iets, is niks voor hem, waarschijnlijk.
Op het kdv slaapt ze vaak 1,5 uur. Laatste week met die warmte heeft ze zelfs een keer 3 uur geslapen ! Thuis slaapt ze meestal 3 uur. Haar slaaptijd ligt tussen half 12 en half 4. PS. d'r kamertje is net als op het kdv niet helemaal donker.
Verschilt echt ontzettend per dag. Soms een half uur per week en soms 2 uur per keer. Gister bijv. 1 keer een half uur en 1 keer 2 uur. Soms slaapt ie ook 2 keer 2 uur. Soms slaapt ie 3 keer op een dag. Ach ja