Wakker maken voor laatste voeding rond 22:30u of niet (4½ wk oud)

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door DafMick, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DafMick

DafMick Lid

6 mrt 2012
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

wat kan je als beginnend moeder toch onzeker zijn over bepaalde dingen ....

Mijn zoon is nu 4½ wk oud en woog vorige week bij het cb 5020gr. In overleg met het cb zijn we overgestapt op voeding voor hongerige baby's en hij drinkt nu 6x 150/5cc.

Zijn schema is ong als volgt: 07:30/8:00/8:30 - 12:00/12:30 - 16:00/16:30 - 19:30/20:00 - 22:30 - 03:00/03:30.

Bij de laatste voeding van 22:30u moeten we hem echt wakker maken. Hij drinkt alle flessen volledig leeg binnen 10-15min (hebben al veel verschillende spenen geprobeerd, maar langzamer gaat het helaas niet).

Is het verstandig om hem voor de voeding van 22:30u wakker te gaan maken of kan ik hem beter laten slapen en dan kijken hoe laat hij komt.

Zou het kunnen dat ik hem juist uit een slaapritme haal door hem wakker te maken?

Ik ga er vanuit dat hij gewoon 's nachts komt, vooral omdat hij dan ook echt honger heeft, gezien hij de flessen allemaal helemaal leeg drinkt.

Hoor graag een advies :)

Groetjes,
    Daphne

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik zou hem zeker wakker maken voor de laatste voeding, anders heb je kans dat je er twee keer uit moet in de nacht. Hij zal de voeding van 3.00 steeds later gaan pakken, en zo gaat hij dan de nachtvoeding eruit gooien. Als je hem laat slapen om 23.00 zal hij de uren tussen 9 en 3 als nacht gaan zien, en heb je kans dat hij na drie uur niet meer wil slapen.

Hebben jullie de dr Brown fles al geprobeerd?

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina