osteopaat

Discussion in 'Baby en dreumes' started by chantal26, Nov 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Hoi meiden.

Vanaf de geboorte is ons jongste meisje al heel onrustig.
    Overstrekt huilen, ze is heel gespannen, Handjes de hele tijd in haar mondje als ze huilt.
    Ik krijg ze dan in geen mogelijkheid stil ze blijft dan door huilen, volgens de kinderarts heeft ze wel degelijk ergens last van.
    Want volgens hem heeft ze echt een pijnhuiltje.
    En wat het gekke is, het is dan ineens over.
    Ze is een paar weken geleden ruim een week opgenomen geweest omdat ze dachten dat ze een verborgen reflux had.
    Ze hebben toen een zonde ingebracht, maar daar is dus niks uitgekomen.

Na wat verdere onderzoekjes kwamen ze erachter dat het aan haar darmpjes lag.
    Want ze huilt erg vaak tijdens en na de voeding, ik heb het dan niet over gewoon huilen maar echt krijsen.
    Echt zo zielig.
    Volgens de kinderarts heeft ze dus overgevoelige darmen, dat houdt dus in dat ze haar eten niet goed kan verdragen.
    Hij durft ook geen andere voeding te geven omdat hij bang is dat het dan nog erger wordt.
    Ze willen wel proberen om met de 4 maanden, (dat is ze nu bijna) aan vaste voeding te beginnen.

Alleen ik vindt ze daarbij ook nog erg onrustig.
    Ze lacht ook wel veel, en ze kan fijn in de box spelen, maar toch komt ze naar mijn idee altijd een beetje gespannen over
    Nu zat ik dus aan een osteopaat te denken.
    Ik heb het er met de kinderarts over gehad, maar die wimpelde dat een beetje weg.
    Ik denk dat een osteopaat er in iedergeval voor kan zorgen dat ze iets meer relaxt is en niet zo gespannen.
    Wat denken jullie? Wat zijn jullie ervaringen met een osteopaat.
    Ik moet wel zeggen dat ik een heftige bevalling heb gehad, en ze hebben haar ook veel te lang laten zitten, ze is uit eindelijk met een vacuumpomp geboren.

Wat een verhaal :)

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier hele goede ervaringen met een osteopaat, dus ik zou het zeker doen! Ze kunnen kijken of er vanuit het nekje wat is, maar ook de darmpjes kunnen behandeld worden.
    Verder: ze krijgt dus KV, begrijp ik? Is het nog handig om te kijken of ze met een andere fles mogelijk minder lucht binnenkrijgt en dan ook minder last van haar darmpjes heeft?
    En als het niet over gaat: misschien toch even alert zijn op een mogelijke overgevoeligheid voor koemelk? Of misschien zelfs allergie? En dan misschien toch eens kijken of ze het niet beter doet op bijvoorbeeld pepti?

3. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Rozemarijke, bedankt voor je antwoord.
    Ik had ook al gevraagd of het geen koemelkallergie was, maar dat was het volgens hun niet.
    Ik gebruik nu de dokterbrown fles, schijnt de beste fles te zijn.
    Wat is Pepti?

Heb vanmorgen gebeld naar een osteopaat, kreeg voicemail dus ga het straks nog een keer proberen.

4. miep84

miep84 Niet meer actief

Ik ben ook naar een osteopaat geweest toen onze zoon 8 weken was. Ben er 2x geweest en zeer tevreden met het resultaat! Ik had wel andere problemen:
    -voorkeurshouding
    -problemen met inslapen
    (duurde soms wel 2 of 3 uur!Met krijsen en helemaal overstuur zijn!)
    -erg kort slapen
    (max. 30min en dan dus weer lang bezig met opnieuw in slaap brengen.)
    -overstrekken en buik spannen.

Na 1x ging het beter met de voorkeurshouding, was het inslapen 3 dagen later helemaal goed (max. 15min huilen, dan inslapen). 's avonds en 's nachts langer slapen. Buikje voelde meteen zachter aan!
    Na de 2x keer werd ook het overstrekken veel minder en gingen alle andere aandachtspunten weer wat beter. Ik kon nog een 3e keer komen, maar heb dat zelf afgezegd omdat ik het eigenlijk niet meer nodig vond!

Nu, 6 weken later:
    Voor overstrekken en voorkeurshouding krijgt hij nu nog fysio,maar dit gaat erg goed, zal binnenkort afgerond worden. 's nachts slaapt hij nu 14 uur, waarin hij 1 of 2x wakker wordt. Overdag slaapt hij nog vaak maar 45min per keer, maar is dan wel erg vrolijk! Heb dat dus gewoon geaccepteerd.

Kijk wel goed naar welke osteopaat je gaat, of ze zijn aangesloten bij het Nederlandse Register voor Osteopatie. En vraag anders in je omgeving rond, naar ervaringen met bepaalde osteopaten bij jou in de buurt.

5. Miekjepiekje

Miekjepiekje Bekend lid

Dec 29, 2011
    696
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een hele goede ervaring met een osteopaat.
    Wij hadden een heel onrustig meisje. Zware bevalling geweest, uiteindelijk heel snel met de vacuumpomp gehaald, daardoor gebroken sleutelbeen en in de couveuse beland. Daardoor voorkeurshouding ontwikkeld. Tijdens de eerste afspraak met de kinderfysio was ze heel erg aan het krijsen tijdens de fles. Ze zag dat ze zich ook overstrekte en omdat ik vertelde dat sowieso erg onrustig was heeft zij ons als tip gegeven naar een osteopaat te gaan.

We zijn vier keer geweest en hadden na de eerste keer een heel ander kind. De fysio is er steeds verbaasd over hoe ontspannen ze nu is in vergelijking met de eerste keer dat ze haar zag.
    Ook de kinderarts zag het verschil en erkende dat een osteopaat vaak helpt bij dit soort kindjes.

6. Loepie

Loepie Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,180
    0
    0
    ik ben er bij mijn zoontje na 8,5 maanden achter gekomen dat hij KISS SYNDROOM had... doordat ik een artikel las en dacht dat is precies wat er bij hem speelt!

veel informatie te vinden op Welkom op KISS-Kinderen.nl - Uw bron van informatie over het KISS syndroom en het KIDD syndroom

ik heb op internet gezocht en kwam uit bij De therapeut zit in Eenrum (Groningen) en scoort hoog op internet. Misschien wel de overweging waard?

Fysiotherapiepraktijk Praktijk voor Fysiotherapie en Manuele therapie A.J. Hansems - Eenrum - ZorgkaartNederland. Na 1 behandeling was het een ander kind!

Ik heb ook een zware bevalling gehad en dat speelt zeker mee! Heel veel sterkte!

7. raspberry

Nou, je hoeft er echt niet het hele land voor door te gaan rijden hoor ;) Een osteopaat die ervaring heeft met de behandeling van kiss-baby's is voldoende en kun je hier vinden: NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie
    Thirza had ook alle kenmerken van kiss en was er met 4 behandelingen van af.

Pepti is de mildste dieetvoeding bij koemelkallergie: bij een lichte allergie of een overgevoeligheid voor koemelk, doen kids het daar vaak goed op. Wel duur: ergens tussen de 20-25 euro per pak... (je krijgt het vergoed als KMA aangetoond is).
    Dat je KA denkt dat het dat niet is, is fijn, maar bij lichte allergieen zitten ze er dus nogal eens naast. Mocht de osteopaat geen verbetering geven, dan zou ik bij je KA toch aandringen op eliminatie en daarna provocatietest... je kunt het maar beter zeker weten.... ;)

8. Loepie

Loepie Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,180
    0
    0
    ik was eerst bij eentje in de buurt maar daar was geen verandering na een paar behandelingen... die in Groningen stond erg hoog aangeschreven en mensen kwamen vanuit het buitenland zelfs naar hem toe. Ik ben blij dat ik dat toch gedaan heb!

9. raspberry

Wij hebben dus dezelfde goede ervaringen bij een osteopaat gewoon hier in onze woonplaats :) Dus het halve land door zou ik niet zo 1-2-3 aan gaan raden. Hier op ZP kan TS eventueel even navragen of er een goede osteopaat zit bij haar in de buurt. Mocht dat niet zo zijn, dan kun je dan altijd nog bekijken of je er een heel eind voor gaat rijden...

10. mnonc

mnonc Fanatiek lid

Mar 9, 2012
    2,589
    0
    0
    Hier ook goede ervaringen met de osteopaat!
    Ben 3x geweest en moet woensdag weer.
    Ons verhaal ligt een beetje anders want ook ik word behandeld.
    Hier keizersnede gehad nadat k 6 uur in een weeenstorm lag (ingeleid) en haar hartslag dipte, ze huilde heel veel, niet alleen willen slapen, veel onrust, overstrekken, darmkrampen en nog heel veel andere dingetjes.
    Na de eerste behandeling reageerde ze erg heftig (is normaal dat t 2 dagen erger word) maar ook erna zag ik niks geen verbetering.
    Week later teruggekomen, haar lichaampje was in orde, maar mijne niet. En omdat we door heel veel stress moesten (vader heeft ons aan de kant gezet bijna meteen na de bevalling, nu geen eigen plekje etc) legde de osteopaat uit dat zij mijn tranen huilt. Zij reageert dus op mijn spanning ook al uit ik die niet. Ze had de 1e keer alles los gemaakt waardoor alle stress naar buiten gekomen is.
    Direct na mijn behandeling werd ze rustig!
    Na de derde behandeling zitten we beter in ons vel en zie ik mn dochtertje gelukkiger worden, ze kan nu zichzelf vermaken.
    Slapen gaat nog niet goed alleen, ze slaapt dan ook bij mij. Maar ook dit zal wel goedkomen.
    Maar wat een verschil! Van 5 uur per dag huilen naar 1.5! (Krampjes zijn nr 1 reden waarom ze nog huilt maar ook dit is aan t afnemen)

Osteopaat zei overigens, bij gebalde vuistjes met de duim in haar vuist is pijn, duim buiten de vuist spanning/actief, en los geen pijn, als ze dan huilt is t vaak verwerken.

Sorry beetje lang verhaal

11. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Nou ik heb een afspraak staan bij de osteopaat.
    Ik kan morgenmiddag al om 13:30 uur terecht.
    Vandaag weer een drama dag gehad, ze heeft weer flink gekrijst, en je ziet gewoon dat ze pijn heeft.
    Ik zie wel vortaan het verschil.
    Echt heftig.
    Kan een osteopaat erachter komen wat het probleem is?
    Ik hoop zo dat het helpt, en dat ons meisje lekker rust heeft.
    Ze is er nog maar 4 maandjes, en ze heeft al veel door moeten maken.
    Ze krijgt trouwens ook fysio vanwege een voorkeurshouding, maar dat gaat super goed.

12. raspberry

Osteopaten kunnen veel sneller dan fysio iets doen aan een voorkeurshouding. Thirza is daar 4 keer op behandeld en toen was het over... als ik dan hoor hoe lang de fysio daarmee bezig is bij anderen :(
    Succes! Houd er rekening mee dat de eerste paar dagen na de behandeling het kan verslechteren, omdat ze bij moeten komen van de behandeling. Thirza had dan altijd 2 slechte dagen en daarna zagen we een gigantische verbetering!

13. Lwal

Lwal Bekend lid

Jun 2, 2011
    662
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben met mijn meisje ook bij een osteopaat geweest, en het heeft geweldig geholpen! Ze huilde veel, overstrekken, krijsen en was dan ontroostbaar. Wij dachten ook steeds dat het puur door de darmkrampen kwam. De osteopaat zei dat ze overprikkeld was. ze kon alles om zich heen niet goed verwerken, dus ook de darmkrampjes niet en daardoor reageerde ze zo heftig. Hij heeft haar 2 keer behandeld en het advies gegeven om haar wanneer ze moe wordt meteen in haar bedje te leggen na elke voeding. Dit doen we nu nog en we hebben nu een super vrolijke dochter! Zodra ze begint te mopperen gaat ze naar bed en slaapt ze, en de darmkrampen zijn helemaal weg.
    Wij gebruiken overigens ook de dr brown fles, en vind deze erg fijn. Heb er wel de speen van difrax op gedaan (die past precies) want daar kan ze beter uit drinken.
    Succes ermee! Hoop dat de osteopaat jullie kan helpen

14. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

Nov 5, 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi chantal,

Het zou mijn verhaal kunnen zijn over ons meisje ze is nu nd en 2 weken ook in het ziekenhuis gelegen met kma...ze krijgt nu speciale voeding neocate dit gaatwel iets beter..maar de osteopaat heeft bij ons heel erg goed geholpen!

Ik hoop dat je meissie ook snel rustig wordt!
    En anders toch weer terug naar de arts en toch vragen voor andere voeding neocate is voor kma maar zorgt ook dat de darmen minder te voortduren hebben....

Xxx

15. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

Jun 25, 2007
    4,181
    0
    36
    Ik ben vandaag dus naar de osteopaat geweest.
    Wat een geweldige aardige man is dat zeg, ik heb een zeer goed gevoel bij hem.
    Hij was rustig, luisterde rustig naar mijn verhaal.
    Hij wist ook al heel erg gauw waar haar klachten zitten, de klachten zitten bij het maagje.
    Ze kan haar eten niet goed kwijt, en daardoor krijgt ze hele erge maagpijn.
    Ze heeft daar ook zo moeten huilen zoals ze thuis ook doet, en hij zei ook dat ze echt wel pijn heeft.
    Hij merkte ook dat het bij haar nekje ook niet helemaal goed zit.

Nu moet ik overstappen naar andere voeding, ik heb nu omeo gekocht, heb ik daar goed aan gedaan?

Zo apart, nu we er geweest zijn is ze ineens heel ontspannen, terwijl ze eerst altijd heel gespannen was.
    Ze heeft sinds we thuis zijn alleen nog maar gelachen.
    Nu ligt ze lekker te slapen, en ben nog niet 1 keer naar boven gehoeven, terwijl ik haar normaal heel moeilijk in slaap krijg.
    Het kan toch niet zo zijn dat ze er nu al baat bij heeft?

16. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Ja hoor, ze kan prima baat hebben bij slechts 1 behandeling!

Hier hebben we er maar 2 nodig gehad. Ze ging van een krijsbaby naar een lachbaby. Letterlijk :) En die eerste dag heb ik haar voor het eerst zo ontspannen gezien! Ik was ook helemaal verbaasd.

Meestal zijn er wel meer behandelingen nodig, maar zijn ze de eerste dag gewoon erg uitgeput van de behandeling en slapen ze daardoor veel. Ze zijn moe. Dan kunnen 1 of 2 dagen volgen die juist slechter zijn en daarna zal het beter zijn als het goed is. Maar het kan ook dat het meteen al beter gaat.

Omneo hielp hier goed tegen krampjes. Zelfs toen ze 4 maanden was en we probeerden over te stappen op standaard merkten we dat ze daar last van kreeg. Dus terug op de Omneo. Vanaf 6 maanden wel langzaam afgebouwd naar Standaard en toen ging het wel goed.

Moeten jullie nog terug voor een 2e behandeling?

Share This Page