Slapen overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door simke, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    He meiden,

Jesse weigert overdag in zijn eigen bedje te gaan slapen. 's Nachts wil hij dit wel, maar overdag dus niet. Hij slaapt bij mij op de arm of in de buikdrager en als je hem dan in zijn bedje wilt leggen is hij wakker of wordt wakker en begint te huilen. Hij blijft 9 van de 10 keer huilen tot je hem haalt (al laat je hem 45 minuten liggen, hij blijft huilen) Dit is erg vermoeiend en ik kom nergens aan toe.
    Misschien heeft iemand tips, want ik zit er toch wel behoorlijk mee. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Jesse is wel zichtbaar moe!

Wij weet er misschien een oplossing?

Groetjes Simke

2. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Wij hebben hetzelfde gehad. 's nachts geen problemen maar overdag alleen bij mama of papa. Het huishouden deed ik dan 's avonds als mijn man er was. Boodschappen deed ik wel, want dan sliep hij in de wagen.
    Ik heb hem steeds maar lekker bij me genomen en samen op bed gaan liggen. Hij lekker warm op mijn buik. Zo deed ik zelf ook lekker een middagdutje. Heb hem wel steeds op bed gelegd en dan max. 10 minuten laten huilen. Op een gegeven moment is hij lekker in zijn eigen bed gaan slapen. Dit was na 3 maanden.

Je kind kan nu ook in een sprongetje zitten. Dan slapen ze ook wat moeilijker en willen ze ook alleen maar bij je zijn.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    En als je hem in de box zou leggen of in de wandelwagen en die dan in de kamer zetten?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Hier ligt ze 's nachts in haar bedje en overdag slaapt ze om en om in haar wandelwagentje in de woonkamer of weer in haar bedje.
    Eerst vond ze het overdag ook niet zo fijn in haar bedje, heb haar er dan ingelegd en ben er even bij in de kamer blijven rommelen. Of maakte haar bedje eerst even aangenaam warm met een kruikje. Nu vindt ze het niet zo erg meer. Soms moppert ze nog even 5 minuten, maar slaapt dan.

5. jinx

jinx Actief lid

26 nov 2006
    381
    0
    0
    kapster
    maarssen
    heel herkenbaar,hier precies hetzelfde!
    ik probeer tara toch wel altijd op bed te leggen,maar vaak begint ze na 20min alweer te jengelen wat over gaat in huilen.nu heb ik haar ingebakerd met een hydrofiel luier en het gaat al iets beter.
    toch wel apart dat je hier heel veel over hoort,en ik maar denken dat ik een van de weinige was die dit had :)

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ja dat dacht ik ook....en `s avonds is hij ook vaak wakker dan wil hij gewoon niet slapen...gelukkig gaat `s nachts meestal wel goed!

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Als ze wel slaapt in de kinderwagen bak. is het dan iets om de bak in haar bedje te zetten? Misschien het geborgenheid die ze overdag mist door de grote ruimte om haar heen die ze 's avonds niet ziet ivm de donkerte.

8. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik heb een cd speler bij Marleen op de kamer gezet. Ik had nog een cd met hele rustgevende muziek. Je hoort de zee op de achtergrond. Als Marleen erg onrustig is, maar wel slaap heeft, dan zet ik die cd op. Werkt heel kalmerend en er is toch een beetje herrie om d'r heen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier hebben ze overdag vrijwel nooit op bed gelegen. Een bed is voor de nacht, tenminste zo voelden wij het. Overdag sliepen ze gewoon in onze nabijheid in de woonkamer. In de box, de wagen, op een kleed of in de draagdoek.

10. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    De eerste 2 maanden is het sowieso moeilijker voor die kleintjes om in slaap te vallen. Bij mijn dochter was dat ook, ze sliep alleen in mijn armen. Na een tijdje (denk na 2 maanden) ben ik ieder 5 minuten naar haar toegelopen en speentje gegeven, aaien. Maar soms ging het echt niet en ging ik haar wiegen. Ze zijn nog zo klein nl. ze vinden het gewoon fijn om dicht bij mama te zijn. MIsschien draagdoek? Weet je in het begin verwen je ze echt niet, je merkt vanzelf wel dat na een tijdje ze wat makkelijker daarin worden.

Bij mij heeft ze nooit in box geslapen of beneden. Natuurlijk wel in de kinderwagen maar dat was als ik het aan wandelen was met haar.

11. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Helaas helpt inbakeren hier ook niet echt, hij wordt er alleen maar nog onrustiger van. In de babybjorndraagzak slaapt hij wel, maar dit lijkt mij niet goed elke dag maar weer. O,ja in de maxicosi(in de auto) slaapt hij ook als een roos en kun je rustig gaan winkelen.

In de box en wandelwagen in de kamer werkt ook niet, hij blijft dan huilen.

Ik word er zelf ook erg onrustig van, want ik zie gewoon dat hij bekaf is en hij wordt er zlef ook chagarijnig van en wil dan ook niks meer.

Simke

12. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Oh hier momenteel precies hetzelfde al heel lang zelfs! Ik ben vanaf vandaag begonnen met meer structuur aan te brengen in alles. Mijn zoontje drinkt daarbij ook nog eens onregelmatig dus ik ben terug naar de 90+3scheppen voeding precies om de 3 uur. Dan laat ik hem even in de box spelen daarna even met mama knuffelen en spelen en dan in bed. Dan is het meestal huilen en dat laat ik dan even daarna speentje erin en hij viel in slaap! Ik heb nog nooit mijn huishouden overdag klaar gehad en nu is alles gedaan wat een opluchting zeg. En ik moet zeggen dat mijn zoontje in de tijd dat hij wakker is echt super lief en gezellig is!

13. simke

simke Bekend lid

23 jan 2007
    525
    0
    0
    Flevoland
    Aan de meiden die ook een kindje hadden die overdag moeilijk sliep.

Werd het beter naarmate ze ouder werden, sliepen ze dan wel overdag?

Groetjes Simke

14. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Rond 6 weken hebben ze een sprongetje. Dit duurt een paar dagen (soms iets langer) en dan is het weer over.
    Hier kun je je aanmelden voor de sprongewekker: http://www.oeiikgroei.nl/aanmelden.asp

Deel Deze Pagina