Hoi allemaal! Mijn dochtertje (bijna 11 weken) slaapt overdag heel moeilijk. Nu zou dat niet zo'n probleem zijn als ze vrolijk was, maar dat is ze niet Het lukt ons ondertussen goed om haar weg te leggen voor een slaapje. In onze armen of de draagdoek sliep ze nooit. Ongeveer 4x per dag slaapt ze 1 cyclus van 45 minuten, en is daarna klaarwakker. Maar ook doodmoe (gapen, ogen wrijven, wegkijken). En heel erg ontevreden, zeker aan het einde van de dag. Wil dan niet drinken, niet knuffelen, niet in de draagdoek, niet in de reiswieg (wandelend danwel stilstaand), wordt ook niet stil in de auto, geen speen, en wil bovenal absoluut niet opnieuw slapen tot een paar uur later. 's Nachts geen probleem, slaapt ong. 10 uur in de nachturen met tussendoor 1 voeding. Ze slaapt 's nachts en overdag in een wiegje op onze slaapkamer. Overdag met de gordijnen open. Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat ze beter doorslaapt?
Ellendig hè! Wat dingen die je kunt proberen, voor zover je dat niet al hebt gedaan : Overdag ook donker, muziekje of projector, inbakeren, buikslapen.
Overdag ook donker zijn we nu aan het proberen. Tot nu toe (maar nog maar 1 poging gedaan ) geen succes. Muziekje of projector is een goede, ga ik als volgende proberen. Inbakeren durf ik niet zo want ze probeert al te draaien. Buikslapen vind ik eng i.v.m. wiegendood Dank voor het meedenken!
Wilde ook zeggen: buikslapen 😊 Ons kleintje had precies hetzelfde. Hij sliep overdag in de box en dan durfde ik het wel aan op zijn buik, omdat ik er dan bij was. In de nacht durfde ik het niet, tot hij bleef huilen en ik nog geen oog had dicht gedaan...uit pure wanhoop heb ii het toch gedaan. We hadden overigens wel aerosleep. Binnen een minuut sliep meneer prinsheerlijk en sindsdien geen 'last' meer van het slechte slapen. Bij ZL was het overdag ook belangrijk dat het donker was. Op dit moment heeft hij een periode van niet willen slapen terwijl hij supermoe is. Ik maak het dan even goed donker en dan tukt hij zo in. Geef niet na 1x proberen op. Je kindje heeft tijd nodig om te wennen. Edit: ZL kon zijn hoofdje omdraaien en baby's gaan vanuit instinct niet op hun neus liggen. Als ze hun hoofdje zelf kunnen omdraaien (dit gaat wel houterig maar is normaal), dan kunnen ze gewoon goed ademhalen.
Ik ga het donker maken zeker langer volhouden. Ik lees op internet allemaal positieve verhalen! Ik kan buikslapen overdag eens proberen onder toezicht. Denk dat ze het niets vindt, want van het "oefenen" op haar buik komt ook weinig terecht omdat ze heel kwaad wordt als we haar op haar buik leggen (jaaaa... mevrouw heeft een temperamentje, hoor )
Dat temperamentje ken ik. Vaak leuk maar soms ook erg vermoeiend. Nu loopt meneer langs de tafel en box. Zit hij ergens aan wat niet mag, wordt hij toch boos. Gewoon eens proberen. Je bent erbij dus dan kan er niets gebeuren 😊
Bij ons hielp ook de combinatie van donker in de kamer en dan een ageeprojector met muziekje aan. Maar hij heeft eigenlijk nooit meer geslapen dan jij aangeeft over jou kindje😐
Mijn zoontje is 15 weken en ik ben op een gegeven moment gestopt om hem overdag in bed te leggen. Hij sliep dan misschien 45 min of helemaal niet, terwijl hij beneden wel sliep. Weet je wat hier heel goed werkt? In de kinderwagen buiten laten slapen. Dan is hij zo vertrokken en slaapt hij zo 2-3 uur achter elkaar. Aangezien hij 's nachts wel in bed slaapt geloof ik dat het overdag wel komt, hij kan het immers wel en dat heeft jouw dochtertje blijkbaar ook. Zoontje slaapt hier trouwens ook vaak 45 min hoor, dat is hun natuurlijke slaapcyclus. Als hij dan niet meer wil pak ik hem, gaat hij dan weer huilen dan wieg ik hem door de kamer of op schoot en valt hij vaak nog wel in slaap. Soms leg ik hem dan weg of hij blijft op m'n schoot liggen. Op deze leeftijd ben ik al blij als hij überhaupt slaapt overdag, dat in bed slapen en langere periodes komt vanzelf wel.
Wij hebben overdag ook een slaapritueeltje gemaakt. slaapzakje aan, gordijnen dicht, nachtlampje aan, muziekje aan. Na een paar weekjes had ze het wel door, bij het inslapen huilt ze altijd even 1 of 2 minuutjes.
Dank allemaal voor de tips. De gordijnen dicht werkt misschien wel wat, want gisteren naast 3 hazeslaapjes ook een slaap van 2,5 uur! En daadwerkelijk een vrolijker meisje. Ik ben inderdaad begonnen met een ritueeltje, natuurlijk te vroeg om te concluderen of dat werkt Vanochtend helaas weer na 45 minuten wakker en zó enorm ontevreden Word er soms een beetje moedeloos van en vind het ook erg zielig voor haar...
Mijn zoon van nu 5 maanden slaapt ook altijd maar 45 minuten, ik heb ook alles al geprobeerd. Maar als ik de uren slaap tel van s nachts en overdag bij elkaar komt hij uit op de 14-15 uur, dit hebben ze nodig volgens mij. Dus ik ben gestopt me er druk over te maken. Wel vervelend dat ze ontevreden is dit maakt het dan een stuk lastiger!