Ik weet het even niet...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sama1, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ik weet het even niet meer met onze dochter. Ze is nu 1,5 en de laatste maanden steeds verkouden, ziek en extreem hoesten. Ben al een aantal keren bij de huisarts geweest en 1x bij de huisartsenpost in het weekend. Is het niet koorts is het wel verkouden of diarree of hoesten. Voor 4 weken geleden begon ze weer met hoesten. 2 weken de longen uit het lijf gehoest en kreeg toen van de huisarts ab kuur. Dit werkte prima! Knapte helemaal op. Na de kuur flink aan de diarree. We hebben toen wel geteld 3 dagen genoten van een blij meisje en kreeg toen in het weekend hoge koort. 40,5 en de volgende dag helemaal een stijve nek. Naar de huisarts geweest en dubbele oorontsteking. Hij wou een kuur geven maar ze was net 1 week geleden gestopt met de kuur. Nu vond hij dat ze veel verkouden is vaak hoest en vocht achter in de oortjes heeft. Verwijzing voor de KNO arts om eventueel te kijken of ze last heeft van haar neusamandelen. Vanaf vorige week dinsdag ging het beter tot gister avond. Huilen en dit 1,5 uur lang. Weer troosten enz. Niks hielp. Ook het hoesten begint weer en de verkoudheid. Uit wanhoop maar weer zetpil gegeven waar ze zo ongeveer op leeft de afgelopen weken en na 20 min sliep ze. Vanmorgen weer de huisarts gebeld omdat ik dus niet zeker weet of de oorontsteking weg is maar ik ook niet aan de gang kan blijven met zetpillen. Standaard staat hier de neusspray en tissues op tafel. Nu heeft ze ook allemaal eczeem op haar handjes. Voor morgen een bel afspraak. Aankomende maandag kno arts. Nu heeft ze toen ze klein was tot 1 jaar nutramigen gehad ivm verdenking koemelk lactose intolerantie. Ik vraag mij ook af of dit het nog kan zijn. We moesten vanaf 1 jaar langzaam introduceren. Wij dachten dat het goed ging maar met alle kwaaltjes de afgelopen tijd weet ik dat ook niet meer. Soms durf ik gewoon niet meer te bellen naar de huisarts. Voel me een zeikerd maar ergens heb ik een niet pluis gevoel. De dagen dat ze niet ziek is, is het een vrolijk lief meisje en merk al aan de manier van wakker worden dat er weer wat aankomt. Wat zouden jullie doen? Vragen aan de huisarts? Ik weet het zelf even niet meer terwijl ik normaal hier erg standvastig in ben. Ook omdat ik het gevoel heb dat er iets niet klopt... maar wat??

2. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik zou sws altijd je onderbuikgevoel volgen!

MBT verdenking KMA is het heel eenvoudig om daar achter te komen, nietwaar?
    Een maandje KM vrij en eens kijken hoe ze dan fysiek functioneert.

3. yasmine04

yasmine04 Fanatiek lid

17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Het is net alsof het over mijn oudste dochter gaat ( nu 4 jasr)
    Vanaf 1 jaar ook continu ziek.. hoesten eczeem continu verkouden het hele jaar door en op en aan oorontsteking
    Met 2 jaar buisjes gekregen en amandelen eruit .. leek wat beter te gaan maar ondanks de buisjes nog vaak looporen en oorpijn. Ook haar verkoudheid bleef aanhouden.. welliswaar geen groen snot meer maar wel verkouden..
    Vorig jaar net voor haar 4e verjaardag eindelijk een allergie test gehad en daar kwam uit dat ze op alle inhalatie allergieën hoog scoorde..
    Met behulp van medicijnen en creme voor haar eczeem zijn de klachten nu redelijk onder controle ..
    Helaas blijft ze met haar oren kwakkeken en zal ze binnenkort voor de 4e keer buisjes krijgen :(
    Niet echt tips maar volg je gevoel!!
    Ik zat wekelijks bij de h.a. en werd elke keer naar huis gestuurd met het verhaal dat het er allemaal bij hoorde .. totdat ze van de koorts een heftige stuip kreeg en naar het ziekenhuis moest toen is alles pas in gang gezet en zei de kinderarts zovaak ziek is niet normaal..

Sterkte met je dochter

4. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.023
    10
    38
    Vrouw
    Social worker
    NULL
    pffff, lastig hoor.
    mijn zoon was ook om de haverklap ziek. toen hij 2,5 was, had hij al 8 (!) antibioticakuren gekregen, waarvan 1 keer tijdens een ziekenhuisopname, omdat hij een extreem hoge infectiewaarde had.
    Hij heeft vlak hierna buisjes gekregen + neusamandelen geknipt en sindsdien is hij niet meer ziek geweest! Ja, één keer een stijve nek gehad.

Vlak voordat hij buisjes kreeg, werd ik gebeld door het ZH dat de afspraak niet door kon gaan omdat er een ander kindje met spoed tussen moest. Heb me toen in eerste instantie af laten schepen, maar later teruggebeld en gezegd dat ik het er niet mee eens ben. Ook gevraag waarom mijn zoon eigenlijk geen spoedgeval is, aangezien hij de week ervoor nog opgenomen is geweest. En ja hoor, toen kon het opeens wel. Dan gingen ze wel een ander kindje bellen...
    Zie je maar hoe willekeurig ze hiermee omgaan...
    Soms moet je brutaal zijn.
    Je moet je nooit klote voelen om naar de ha te gaan. Dit heb ik ook wel geleerd. Ik weet niet hoeveel oorontstekingen ik gemist heb bij mijn zoon omdat ik niet gelijk aar de HA wilde gaan. Gewoon doen! We betalen er ook genoeg voor.
    En ik merk ook dat ze bij de HAP veel meer aandacht voor een kind hebben ,dus als het erop aankomt ga ik daar ook gewoon heen hoor.
    Beter een keer te veel dan te weinig!

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Bedankt voor de lieve reacties. Vanmorgen word ik gebeld. Na weer een nacht van huilen en hoesten ben ik er zo klaar mee. Het begon om half 9 en stopte om 11 na een zetpil. Om 4 uur vannacht begon het weer tot ik haar om half 7 eruit haalde. De dagen dat ze niets heeft slaapt ze gewoon en ze heeft er ook echt last van. Ik heb geen zin om weer 2 weken met een hoestend kind te zitten en wil dit dan ook gaan overleggen.

Deel Deze Pagina