heftig reageren op andere kinderen ..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kris8, 16 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hoi hoi..

Ben benieuwd of iemand dit herkend. Mijn dochtertje reageert vrij heftig op andere kinderen in die zin dat als ze verdrietig zijn ze dat ook wordt. Als ze een baby hoort huilen doet ze dat niet .. ze merkt het wel altijd op ;" oh mama Baby huilen.. zegt ze dan.. " ook bv in de supermarkt ..
    Maar kindjes van haar eigen leeftijd zeker als ze wat dichterbij staan ( zoontje van vrienden ) als die gaat huilen dan huilt ze gewoon mee. Ontroostbaar is ze dan.
    Vandaag zeiden ze het bij het ophalen weer ook op kdv dat ze wel erg gevoelig is voor de stemming van anderen. Ik herken het bij mezelf ook wel, maar herkent iemand het ook bij zijn of haar peuter .. ?

2. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    Lieve schat, hier een gezin met HSP'ers...
    High Sensitive Persons..
    Google daar eens op, ik denk wel dat je je kleintje er in zal herkennen ;)
    Het is niets erg, geen afwijking, maar wel interessant om te weten hoe je met een HSP kindje moet omgaan ;)
    Ik heb hier een boek liggen, ben zelf een HSP, maar mijn zoon dus ook...
    Als je er het fijne van wil weten, mag je me altijd Pb'n :)
    groetjes en veel succes,
    Cindy

3. Me312

Me312 Actief lid

2 feb 2012
    272
    9
    18
    Genieten van de kids
    Velsen
    Haha ja mijn dochtertje heeft dat ook!!
    Mijn neefjes helemaal niet dus ging er vanuit dat het een "vrouwenkwaal" was :D

4. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Herken het ook wel, is vanzelf weer over gegaan....

5. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ja dat doet mijn zoontje ook heel erg, mee huilen en dan helemaal overstuur raken, zelfs als de hond van opa en oma hard blaft, gaat ie eerst mee blaffen en dat heel hard huilen.
    Hij is ook super gevoelig voor sfeer enz. Dus het zal daar wel ee te maken hebben.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier had mijn zoontje dat ook heel erg rond die leeftijd maar nu met 3,5 jaar is dat gewoon over gegaan (in ieder geval niet meer extreem opvallend)

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    thanks voor de antwoorden !
    Fijn dat mensen het herkennen.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

I. begon laatst mee te huilen met een huilend jongetje toen ze tv zat te kijken....ik zat ook wel ff raar te kijken, haha, het was aan de ene kant grappig aan de andere kant heel zielig want ze was echt gewoon overstuur. Zal wel weer overgaan.

9. Dana

Dana Niet meer actief

ja herkenbaar, als een baby huilt is ze ook helemaal onder de indruk en ze huilt ook mee met leeftijdsgenootjes.

Deel Deze Pagina