Wij gebruiken katoenen luiers (wegwerp vaak niet te krijgen of niet de juiste maat, en hydrofielen heb je altijd in huis ) en voor het gemak ook inlegvelletjes. Die laatste zijn dan wel weer wegwerp. Zooo handig, als het nodig is kan de inhoud met inlegvelletje en al weggegooid worden. Bij een plasje spoel ik het inlegvelletje vaak uit, en gebruiken we nog een keer, of twee als het kan. WANT ook de inlegvelletjes zijn niet altijd te krijgen. En nu is onze voorraad inlegvelletjes op. Jammerrrr, NET nu ze weer op de 3x-per-dag-tandenluiers is overgestapt. kHeb nu een goedkope rol billendoekjes, zijn waardeloos als doekjes, maar opgedroogd vrij ok als inlegvelletje, alleen een beetje hard vergeleken met de inlegvelletjes. Heeft iemand een creatieve tip? Sterk keukenpapier of zo?
Ik heb even hard zitten denken, maar kan niet 123 wat bedenken. Keuken rol lijkt me ook niet ideaal, zon papieren ding in de luier. Die droge billendoekjes leken me nog het beste. Verder was mijn eerste gedachte tissue (van die zakdoekjes uit zo'n doos) maar die lijken me ook niet prettig tegen een babyhuidje. lastig hoor! Succes met de tandenpoep!
washandje? of een katoene of hydrofiele er nog eens ingelegd? al moet je ze wel wassen of weg gooien daarna
Haha, ja, stom probleem he.. nou ja... het wordt gewoon even kliederen denk ik, totdat die velletjes weer ineens verkrijgbaar zijn Bedankt voor het meedenken!
De inlegvelletjes voor katoenen (vouw)luiers zijn een groot gemak bij poepluiers, het velletje licht je er zo uit en gooi je weg, de luier is dan stukken minder smerig, dat scheelt enorm bij het wassen. Bovendien houdt het baby's kontje droger. We wonen niet in Nederland, maar hier heten ze "Baby-Dream" geloof ik (heb ze niet meer liggen dus kan het niet checken), in een pak van 100.
Bij bambino mio katoenen luiers heten ze mioliners inlegdoekjes hier staan ze: Bambino Mio : Benodigdheden
je kan de luierdoekjes eerst even wassen, daar worden ze lekker zacht van omdat je dat spul erin eruit wast. dan kan je ze prima gebruiken als inlegvel
In welk land wonen jullie dan dat er haast geen wegwerpluiers te krijgen zijn? Kunnen jullie niet 20 pakken pampers tegelijk bestellen via internet dan? Lijkt me een stuk makkelijker dan dat gedoe met katoenen luiers, inlegvellen, uitspoelen, hoop extra was etc. Als de inlegvellen op zijn, zou ik in eerste instantie aan inlegkruisjes of maandverband denken om in de luier te doen. Heb je weleens van Joppies luiers gehoord? Deze kun je alleen via internet bestellen en zijn iets goedkoper dan pampers, maar wel net zo goed. Kijk maar eens op de site Joppies - Night & Daycare | De "coolste" luier van Nederland Ziet er allemaal heel goed uit. Succes ermee.
Heb je geen oud laken oid. Dat zou je dan in stukken kunnen scheuren/knippen en in de luier leggen. Zou je eventueel ook nog dubbel of driedubbel kunnen doen.
Ik gebruik ook wasbare luiers, die inlegvellen op een rol van Kaatje Katoen of Twinkle on the web (en nog vele Engelse internetwinkels) kun je trouwens gewoon nog 2 x hergebruiken als ze er alleen op geplast hebben. Die kunnen bij de was, gaan niet pluizen zoals een zakdoekje. Wat je ook kunt doen, is zo'n goedkope lap fleece (die dingen kosten geen drol) in stukken knippen en daar wasbare inleggers van maken. Je hoeft er geen zoom in te leggen, want het rafelt niet, dan blijven de billen droog aanvoelen en eventuele poep gaat er makkelijk van af. Het kan alleen wel wat meer gaan broeien, dus ik weet niet wat voor klimaat je daar hebt, maar anders is dat ook nog te overwegen.
Jje kunt ze ook gewoon gebruiken zonder inlegvellen hoor. Hier gaan de luiers incl poep gewoon de wasmachine in, en word altijd schoon!
@Guppienl Ah, je bedoelt van die natte doekies wassen en gebruiken... toptip! @Arja We wonen in Oost afrika. Er zijn wel wegwerpluiers te koop, maar vaak is de juiste maat er niet, of heb je alleen een of ander prut merk. Zit je ineens weer zonder luiers. En de prutluiers zijn net zo duur als goede luiers in NL. Via internet bestellen is niet echt een optie. Een magazine hierheen sturen kost al 10 euro. Dus laat dan maar, een pak luiers, laat staan 2. @lotte82 thanks! @Jo79 Zelfs met de herherherbruikstrategie zitten we nu al een paar weken zonder... Fleece lijkt me niet echt lekker bij 30graden. Op zich zijn katoenen luiers best lekker koel trouwens vergeleken bij wegwerp. @Sinnamon Hihi, ja, luiers met poep en al de wasmachine in is bij een klein babietjes nog wel te doen, maar niet bij een dreumes van 1.5jr die behoorlijk "produceert". Ik heb dat toch liever niet ronddrijven in het waswater...