overdag 6 uur slapen, en snachts niet doorslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bagbi, 26 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bagbi

Bagbi Lid

16 mrt 2012
    39
    0
    0
    verpleegkundige
    amterdam
    mijn zoontje van 8 weken krijgt borstvoeding op verzoek, en slaap overdag soms wel 5-6 uur.
    snachts wordt hij elke 3-4 uur wakker, en drikt dan 45 min, gaat dan zn bed weer in, vervolgens begint het speen ritueel, hj spuugt de speen uit,en huilt dan omdat hij zn speentje wil hebben, soms gaat dat wel 30-45 min door.
    Je kan je voorstellen dat ik werkelijk gesloopt ben smorgens.
    hebben jullie dit ook meegemaakt? en wat hebben jullie eraangedaan.
    Ik heb eraan gedacht hem overdag niet langer dan 4 uur te laten slapen, en dan hopen dat ie snachts wel wat langer doorslaapt.
    maar vind het soms zo zielig hem wakker te maken teweijl hij blijkbaar geen honger heeft.

2. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter sliep op die leeftijd ook nog niet door, en overdag vaak wel iets beter. Ik zou hem niet gaan wakker maken, blijkbaar heeft ie zn slaap nodig. Slaapt ie na een voeding wel weer goed in?

3. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, en als je de ruimte hebt, maak van een ledikantje een co-sleeper en laat hem naast je slapen, dat maakt de nachtvoedingen een stuk gemakkelijker en kan je tijdens het voeden gewoon doordutten en als hij klaar schuif je 'm zo de co-sleeper in. Het is ook vaak behoefte aan nabijheid. Mijn dochter heeft de 1e maanden op mijn borst geslapen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Lijkt me niet zo raar als hij overdag pas 5/6 uur wat krijgt.
    Als je graag wilt dat je kindje doorslaapt, wat niet altijd te sturen valt, zou ik er in elk geval voor zorgen dat hij overdag voldoende krijgt. Het is voor je productie ook beter om de eerste weken om de 3 uur te voeden. Vaak aanleggen in de eerste weken zorgt voor meer melk op langere termijn.

Hier drinkt ze overdag om de 3 uur en s nachts zit er 5-6 uur tussen.

5. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben het ritme van onze dochter ook geprobeerd te bepalen, net zoals dat toenmet ons zoontje prima kon. Maar bij onze dochter gaat dat niet. Juist als we haar wakker maken voor haar fles, blijft ze vaker komen en gaat ze juist niet snachts doorslapen. Haar doorslaapmoment is nu vaak begin van de avond en soms deels van de nacht. We laten het nu dus maar gewoon gebeuren in de hoop dat het gaat verschuiven straks. Het is slopend soms, maar ik vind haar ritme proberen te bepalen wat niet lukt, nog slopender!

Hoe moeilijk en vermoeiend het ook is, het gaat vast beter worden. Succes meid!

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat had mn oudste ook maar wat ik lees bij ts is dat er steeds veel tijd tussen de voedingen zit. Dan kom je overdag op weinig voedingen uit en wordt s nachts de schade ingehaald

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    onze zoon slaapt overdag het liefst ook een heel stuk achter elkaar (wel flesvoeding ) en toen zei het CB dat ik hem na 4 / 4,5 uur wakker moest maken om te voorkomen dat hij zijn ritme omdraait...
    Gelukkig slaapt hij hier s nachts wel goed maar overdag eigenlijk bijna alleen die 4 uur en wat korte hazen slaapjes

Dus ik zou proberen m wakker te maken!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hij slaapt overdag dus 5 a 6 uur achter elkaar zonder voeding? In dat geval zou ik 'm 'sturen' door hem na 3 uur wakker te maken en te voeden. Als hij niet echt wakker wordt, begin dan met hem eerst te verschonen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik maak mn zoontje overdag ook wakker na 4 uurtjes, als ik hem dan ga verschonen begint hij vaak al druk te smekkelen en met zn handjes te zwaaien. Doordat hij op zn buik slaapt, slaapt hij soms zo diep dat hij denk ik vergeet dat ie honger krijgt. 's Nachts kwam hij eerst ook elke 3 uur, nu zit er soms 5 uur tussen en dan 3 uur later de ochtend voeding.

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Als ook het verschonen niet helpt om wakker te worden. Voetjes masseren, hielp hier heel goed

11. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Mijn zoontje deed zijn lange slaapje altijd aan het begin van de avond. Meestal vanaf een uurtje of 19.00 tot 00.00/01.00. Daarna begon zijn dagritme weer, en dit betekend, kleine hazeslaapjes van 45 minuten en dan weer wakker.
    Ik kreeg hem niet gestuurd. Als ik hem na 19.00 wakker maakten voor voeding (ook een droomflesje) begon hij weer eerder aan zijn dag.
    Heeeeeeeeeeeeeeel vermoeiend, maar nu na 6 maanden lijkt hij soms de slag te pakken te krijgen dat je 's nachts ook kunt slapen.

Deel Deze Pagina