Hoe leggen jullie 's nachts de kleine te slapen? Op zijn/haar zij/rug of buik? Met of zonder slaapzakje? Met of zonder dekentje? Overdag ligt Jamie meestal op zijn buikje, als ik hem kan zien. Hij slaapt zo het beste. 's Nachts moeten we hem nu op zijn rug leggen, maar als we dit doen is hij binnen een half uur wakker en schrikt hij steeds als hij in slaap valt en moet dan een beetje huilen, ik vind dat zo zielig! Steeds zie je dan die armpjes 'schrikken' en dan is hij weer klaarwakker. 's Nachts hebben wij hem dus op zijn zij met een rolletje achter zijn rug. Op zijn buikje vindt hij lekkerder, maar ik durf dat gewoon niet aan als we hem niet in het zicht hebben (terwijl hij opzich gewoon zijn hoofdje draait enzo, maarja..) Nu moeten we van het CB Jamie in zijn slaapzakje, zonder andere dingen in de wieg neerleggen. Geen dekentjes, rolletjes, knuffeltjes, niets! Ook geen knuffeltjes op zijn voeteneind (jaja, want stel je voor dat hij wakker wordt, zich omdraait in zijn wieg, de knuffeltjes van zijn voeteneind pakt en ze op zijn hoofd neerlegd.. ) ik vind het een beetje overdreven... We hebben hem nu in een slaapzakje, met een dekentje tot iets onder zijn schoudertjes en dat gaat prima. Ik ben erg benieuwd hoe jullie het doen!
Onze zoon van bijna 5 maand ligt op zijn rug in een slaapzak en een dekentje, niet dat het dekentje veel helpt want die schopt hij nog af maar het is voor mijn gevoel toch iets warmer. Groetjes Henriette
hier ook op haar rug met slaapzak en dekentje zonder iets in haar bedje maar uh jou kindje is 2 maanden zie ik dan moeten ze toch voortaan op de rug en niet meer op de zij met een rolletje? zo heb ik het geleerd tenminste. Maar kijk uit hoor, van de een op de andere dag liggen ze anders... succes
mijn ventje slaapt in een slaapzakje en daarover een dun dekentje. Hij begint op zijn rug en gaat dan van zij naar zij. Hij vindt dat echt heerlijk slapen.
mijn ventje slaapt in een slaapzakje en daarover een dun dekentje. Hij begint op zijn rug en gaat dan van zij naar zij. Hij vindt dat echt heerlijk slapen.
hier op zijn rug in een slaapzakje sinds kort, want hij danst zijn bedje door. Het liefst wil hij op zijn zij liggen maar dat vind ik nog wat eng.
Inge is nu een jaar en ik leg haar altijd netjes op haar rug te slapen. Maar als ik haar eruit haal ligt ze meestal op haar zij. Als ik haar neerleg draait ze meestal gelijk al op haar zij. Ook ligt ze regelmatig op haar buik en ondersteboven. Ze is nu zo groot dat ze zelf kan kiezen, hihi. Maar verder heb ik haar de eerste maand op haar zij gelegd, langer dan wordt aangeraden. En heeft ze 2 weken op haar buik geslapen, ze maaide zichzelf wakker, maar van inbakeren werd ze heeeeel boos (begon spontaan bijna op haar buik te rollen en dat vond ik ingebakerd eng). Na die 2 weken was de negatieve spiraal met slapen doorbroken en sliep ze ookw eer goed op haar rug. In bed heeft ze een pyjama en slaapzak aan. Onder een dekentje blijft ze toch niet liggen en ze woelt haar hele bed door.
Vigo ligt op zijn rug te slapen. Hij kan ook niet anders want ik moet hem vastleggen met een safety-sleep Verder heeft hij een slaapzak en een deken in bed.
Jasmijn slaapt ook op haar rug en met slaapzakje en dekentje. Waarom MOET je van het CB iets. Bij Jasmijn in haar bedje liggen ook enkele knuffels. Ze staan aan het hoofdeind en ter hoogte van haar hoofdje staat een groete vlinder tegen de zijkant van het bed. Ik ben ook niet bang dat dat eventueel op haar zou komen ofzo. Uiteindelijk geeft het CB advies en kun jezelf bepalen wat je hiermee doet. Eerst dacht ik altijd dat het CB heilig was, maar daar ben ik ondertussen echt vanaf gestapt.
Justin slaapt op zijn zij, opgerolde fleecedeken tegen zijn ruggetje en de deken ligt onder zijn safe t sleep. Deze heeft Justin nodig ivm plat linker achterhoofdje. En in n winterslaapzak. T is s nachts niet kouder dan 18 graden daar en niet warmer dan 21 graden.
Mijn zoontje sliep al snel op zijn buik. Ik heb dit zó eng gevonden.. maar het was toch echt zijn positie. Maandenlang hebben we hem met een camera in de gaten gehouden. Maar toen we doorhadden dat hij niet zou stikken, omdat hij al heel snel een sterke nek had en zich kon opdrukken (1 keer maar hoor, niet 20 keer achter elkaar haha) werden we er geruster op en is die camera naar de achtergrond verdwenen. Nu ik dit opschrijf, denk ik weer aan hoe benauwd en bezorgd ik om hem was. Honderd keer naar boven, kijken of hij echt wel oke was... Maar goed, een heel verhaal Hij is nu 10 maanden, en slaapt nog altijd op zijn buik, met een slaapzakje en een dekentje.
Hier hebben we 2 x een buikslaper, of eigenlijk een: knietjes-opgetrokken-en-kontje-in-de-lucht-slaper. En dan het liefst nog bij het voeteneind met het hoofdje tegen de achterwand aan. Groetjes van Kiki
op de rug met alleen slaapzak is wel een combisleeper (die is zo warm dubbele laag) dat er geen deken nodig is...
Als kinderen alleen slapen wordt op de rug slapen aanbevolen omdat dat veiliger is. Maar mijn kinderen deden geen oog dicht op hun rug (ik kan zelf ook niet op mijn rug slapen). Op hun zij sliepen ze als roosjes, dus dat hebben ze meestal gedaan. Met een goeling tegen het omrollen als ze alleen lagen.
offtopic@ HAHA ja net als hier, echt geweldig hoe ze ligt te slapen. Kan me niet voorstellen dat dat lekker ligt. Maar geloof het wel ze doet het elke avond weer.