Hallo dames, Ik heb vorige week een onderwerp geopend schimmelinfectie. Die had ik dan ook vorige week. Donderdag kreeg ik eitjes. Ik heb er 2 van de 3 ingenomen en toen zaterdag was de pijn niet te houden dus ben ik naar de huisartsenpost geweest. Nou, de dokter schrok toen ze keek en gaf me een creme. Die heb ik 3 dagen gebruikt en vanochtend ben ik weer naar mijn eigen huisarts geweest en wat blijkt... Schimmelinfectie is weg, nu heb ik een bacteriele infectie en een blaasontsteking. Zo erg... Er komt groene snot uit mijn en ik zit hier op mijn werk (steeds naar de wc) te huilen van de pijn. Dit is nu echt ongelooflijk. Zitten, lopen, bewegen en vooral plassen is niet uit te houden. Nu heb ik amoxoline gekregen (en er is een kweek onderweg naar de lab) Maar zijn er nu nog andere vrouwen die dit hebben gehad en amoxoline voorgeschreven gekregen. Zo ja... hoe lang duurde het voordat de pijn minder werd?? Oh ja, heb ook zinkzalf om te verzachten, maar lijkt alleem maar meer te branden.
Ach meid ik weet precies hoe je je voelt.Had ook een schimmelinfectie die niet wilde over gaan. Ik ben zwaar allergisch voor amoxicilline dus die heb ik niet gekregen. Ik heb die eitjes en verschillende soorten creme gehad. Zinkzalf heb ik ooit begrepen dat dat niet op open wondjes mag dus dat zou ik niet doen als ik jou was. Het heeft bij mij ruim een week geduurd
heb er zelf geen ervaring mee .. gelukkig ook maar zo te lezen.. maar wilde wel even zeggen dat cranberry sap heel goed is bij blaasonstekingen.. veel drinken dus.. hopelijk slaat je anti b. snel aan! beterschap!!!
Bah wat vervelend! Lijkt me niet echt fijn. Misschien helpt bepanthen beter als sudocrem. Verzacht echt en zal ook niet zo prikken. Beterschap!
Nee niet doen. Kreeg van de week op me donder van mijn huid therapeute dat ik bepanthen op een open wondje had gesmeerd
Hoi Loes, ik moet stiekem een beetje lachen(niet omdat je pijn hebt hoor maar om alle typische zwangerschapskwaaltjes die wij blijkbaar hebben) want ik heb precies het omgekeerde. Ik had enorm harde buiken 2 weken geleden en het bleek om een ernstige blaasontsteking te gaan. Dus kreeg ik een kuur amoxiline. Na ongeveer 2 dagen gebruiken ging ik enorm aan de diaree met aambeien en een schrale poeperd (sorry) tot gevolg en tot overmaat van ramp kreeg ik ook onwijs pijn aan m'n schaamlippen en allemaal gekke wondjes rond m'n anus en vagina. Wat een verhaal maar goed... iig... ik heb dus nu een zalf sinds gister tegen vaginale infectie en voor die plekjes rond het oorlogsgebied en poeders tegen constipatie want dat kreeg ik ineens toen ik klaar was met de kuur amoxiline en zowaar is het al onwijs verbeterd in 1,5 dag tijd! Er is dus hoop! Verschoon jezelf gewoon goed, vooral niet met zeep wassen!! Alleen water is echt voldoende en blijf lekker lang op de wc zitten om uit te plassen. Draag alleen katoenen onderbroeken, ik had vorige week zo'n lycra zwangerschapsding aan van de hema en ik had het gevoel dat ik in de fik stond en slaap 's nachts lekker in je blootje. Het is er nu toch warm genoeg voor Heel veel sterkte en hopelijk neemt de pijn snel af! Liefs Sasja
Lieve allemaal, Ontzettend bedankt voor jullie reacties, ze doen me echt goed. En ik zal zeker jullie advies opnemen, alles om maar gauw weer lekker te kunnen plassen Ook erg bedankt voor jullie medeleven. Voel me zo af en toe toch zooooooooooo zielig en huil dan als een klein kindje zal vast ook door de hormonen komen Maar goed, ook fijn om te weten dat ik niet alleen ben en dat het toch wel weer over zal gaan (dacht van de week wel anders)
Maar kun je dan niet beter ziekmelden en thuis blijven als je zoveel pijn hebt? Erg productief zul je nu dan ook niet zijn? Verder geen ervaring met ontstekingen of schimmels aldaar, de enige blaasontstekingen die ik heb zijn tijdens de zwangerschappen en die heb ik dan niet eens door Succes!
Ziekmelden..... Ja heb ik geprobeerd. Ik werk nml als beveiliger/receptioniste en ben verplicht op mijn post te blijven hoe dan ook tenzij er vervanging is. Nu is het erg karig qua personeel, de helft is op vakantie of in het zh dus ik dacht gisterenavond (toen ik het piketdienst aan de lijn had) nou, het gaat wel, ik ben niet ziek maar heb alleen maar erg veel pijn. Nu vanmiddag eenmaal op mijn werk ging het echt even niet meer. Was er maar 1 collega die zou kunnen, maar die was ondertussen bijna thuis. Ze wist hoeveel pijn ik heb en ik vroeg of ze toch aub toch niet even wilde terug komen. zegt ze: Nee hoor, ga ik echt niet aan beginnen. Moest ik toch weer huilen ach, als ik eenmaal begin he Maar goed, morgen ben ik dan vrij maar als het dan niet minder wordt meld ik me toch lekker ziek en dan zoeken ze het vanuit het kantoor wel uit hoor. Zo medelevend zijn ze ook niet, maakt dat ik me dan ook minder druk maak hoe ze het dan moeten oplossen. Komt vaak van beide kanten toch?
Gelijk heb je hoor. Als het niet gaat gaat het niet. Inderdaad veel laten luchten ( klinkt dat stom zeg ) Dus geen onderbroek die de boel afsluit. Wat helpt als het heel erg brand of jeukerig is even een koud washandje er op leggen. Sterkte !
Kies voor jezelf hoor meid! Als het niet gaat op je werk, dan gaat het niet. Ik weet dat het makkelijk gezegd is (voel mezelf ook soms veel te verantwoordelijk voor mn werk), maar jouw lijf is echt veeeeeel belangrijker. Nood breekt wet, en er komt echt wel een oplossing als jij niet op je post kunt zitten. Dan huren ze maar een uitzendkracht... Zo erg als jij het hebt, daar heb ik geen ervaring mee, maar wel de nodige infecties gehad. Weet nog dat ik me geregeld compleet hopeloos voelde. Voelde me zo zielig en eigenlijk ook vies. En zo onzeker... Maar dit had ook te maken met het feit dat ik tot mn 30e maagd ben geweest (waar vind je ze nog), in die 30 jaar nooit problemen 'down under' heb gehad en toen ik sexueel actief werd had ik opeens om de haverklap wat. Dan haal je echt de wildste dingen in je hoofd. Uiteindelijk blijkt dat ik gewoon super-gevoelig ben daar en dat de boel bij het minste of geringste uit balans is. Ik hoop echt voor je dat de antibiotica snel aanslaat. Meestal is dat na een dag of 2/3. Hou het wel goed in de gaten, want antibiotica doodt niet alleen de bacterieen, maar zorgt ook weer voor een onbalans tussen bacterie en schimmels die van nature down under aanwezig zijn. Het is dus niet raar als je na je kuur opeens weer met een schimmelinfectie zit (die steken dan weer de kop op). Dan kun je er maar het beste vroeg bij zijn, anders blijf je in een cirkeltje rondlopen. Sterkte meid!!