Baby 11 weken kwijlt veel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kimmuh, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hi,

onze zoon is 11 weken+3 dagen vandaag, en kwijlt sinds 2 dagen behoorlijk veel.....
    Ook zit hij constant met zijn handjes in zijn mond. Vind het heerlijk als ik over zijn tandvlees heen ga
    Betekent dit dat hij nou al last krijgt van tandjes?
    Is toch veelste vroeg met 11 weken?

Hoor graag wat jullie er van vinden.....

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.063
    2.557
    113
    Limburg
    Het kan natuurlijk wel, sommige kindjes krijgen vroeg tandjes, maar het hoeft niet.
    Mijn zoontje begon rond die leeftijd ook flink te kwijlen maar kreeg zijn eerste tandje toch echt pas met 10 maanden.
    Kan ook gewoon te maken hebben met de ontwikkeling vd speekselklieren.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

hier begon het ook rond die tijd, kwijlen is nu zijn hobby!
    ik kan wel 50x per dag de handjes zuiver maken omdat hij ze vol kwijlt, inclusief mijn kleding, hij kwijlt dus ook graag op mij haha

soms denk ik dat hij in zijn vorig leven een hondje is geweest!
    kwijlen : check
    hijgen : check
    gulzig zijn : check
    hondenspeelgoed : check (sophie de giraffe is net hondenspeelgoed)

4. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij kwijlt ook al zo'n tijd, nog voordat hij 3 maanden was. Iedereen roept steeds 'o hij krijgt vast tandjes'. Nu met ruim 6 maanden nog geen tandje te bekennen :)

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn dochter kwijlt ook een tijdje heel erg maar toch nog geen tandjes. het kan overigens wel hoor mijn broertje kreeg zijn eerste tandjes al toen hij 2 weken was;)

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Kunnen inderdaad best tandjes zijn! Maar mijn dochter kwijlde rond de 3 mnd ook veel, telkens overal op knabbelen etc, eerste tandjes kwamen pas met 8 mnd.

7. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik heb vandaag even goed in zn mondje gekeken, je ziet wel echt afdrukjes onderaan.... Zulen het dan toch de tandjes zijn?
    Vanmiddag de fles gegeven, half uur daarna flink krijzen en met zijn vuisten in z'n mond dus had even gekeken en zag ik dat...
    Vind het wel erg vroeg..

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan ook door de ontwikkeling van de speekselklieren komen. Die ontwikkelen zich rond deze tijd ;) Hier ook enorm veel kwijl en vuisten die tot ver achter in haar mond gaan en kauwen kauwen kauwen. Had de middelste ook, maar tandjes kwamen toch echt nog niet (al kan het natuurlijk wel).

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Kauwen op vingertjes is ook een soort voorbereiding op kauwen op eten! En ze gaan de vingertjes/handjes ontdekken dus die gaan dan de mond in!

10. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Die van mij was rond die periode ook aan't kwijlen.. nu (met 13 weken) is het weer een heeel stuk minder.. Bij die van mij waren het dus de speekselklieren die zich aan't ontwikkelen waren (vandaag nog even nagevraagd op het CB), maar het kwijlen zou nu wel blijven in mindere mate doordat ze ook nu wat meer op hun handjes gaan sabbelen enzo.. maar het Kan ook de tandjes zijn, er zijn een hoop baby's wat daar dus ook al vroeg mee zijn :) Hier was het dus echt een kwestie van de speekselklieren

Deel Deze Pagina