Mijn zoontje van 11 weken heeft tot deze week in de wieg op onze kamer geslapen. Sinds gisteren slaapt hij in zijn "grote" bed op zijn eigen kamer. Sliep hij op onze kamer vrijwel altijd door tot 7 uur..vanmorgen begon hij om 4 uur te huilen. Normaal op mijn kamer merkte ik het als hij onrustig werd en kon ik een speentje in zijn mond stoppen waardoor hij weer in slaap viel..wellicht is dit het probleem want dat lukte nu dus niet meer of ik moet heen en weer blijven lopen. Herkent iemand dit? Laten jullie je baby inslapen met een speentje? Als mijn zoontje naar bed gaat huilt hijh altijd een beetje en als ik dan naar hem toe ga om te troosten en zijn speentje in zijn mond te stoppen valt hij vrijwel meteen in slaap... dan zijn speentje erin stop valt hij in slaap.. soms moet ik dan nog wel een keer of 4 naar hem toe om de speen er opnieuw in te stoppen waarna hij uiteindelijk wel in een diepe slaap valt. Doen jullie dit ook zo of hebben jullie een andere ( betere?) manier? Alvast bedankt voor jullie reactie!
tot de 6 maanden hebben wij op en neer gelopen. Soms 1x per nacht, soms ieder uur... Vanaf de 6 maanden lukte het haar vaker om het speentje zelf te pakken. Dus vanaf die tijd liggen er meestal 3 in bed . Als ze snachts lag te huilen, en we wilde het speentje er in stoppen, dan sliep ze soms alweer voor het speentje helemaal in haar mond zat haha . Als ze hem al voelde met haar mondje, was ze alweer vertrokken
Gelukkig hoeven we sinds ze de nacht doorslaapt er niet meer uit voor haar speentje, want die heeft ze 'snachts niet nodig. Overdag kan ik bij haar dutjes om de driekwartier haar speentje geven.(zolang duurt volgens mij ongeveer de slaapcyclus van een kleintje) En als ik te laat ben (dat wil zeggen als het meer als 10sec duurt..) is ze weer klaarwakker. En overdag een knuffeltje bij haar leggen om te friemelen, werkt hier ook goed.Dan slaapt ze heel snel in.
ik blijf ook heen en weer lopen om de speen erin te stoppen tot ze slaapt, ik heb wel eens geprobeerd haar te laten huilen maar dan krijg ik haar niet meer rustig en als ik op tijd de speen erin doe wel
Ik heb bij mijn zoontje vanaf (bijna) dag 1 het speentje vlak voor het slapengaan uit zijn mond gehaald. Hij heeft heel snel geleerd zelf het speentje uit te spugen wanneer hij echt in slaap valt. We hebben ook nooit heen en weer hoeven lopen voor de speen (oh wel, één keer bij ziekte). Hij is nu 10 maanden en slaapt eigenlijk zonder speen
Heey, Ik leg Liam overdag altijd met speentje in bed, vaak moet ik nog 1 of 2 keer ernaar toe lopen om hem er weer in te doen maar daarna gaat het goed,, als ik dan kom om hem wakker te maken heeft hij zijn speen al uit en ligt er ergens in bed,, Snachts doe ik hem geen speen in als ik hem naar bed breng omdat hij door heeft dat als de kamer donker is het nacht is en dan slaapt hij wel zelf in,, Heel soms komt hij om half 5 en dan moet ik echt wel 8 a 9 keer lopen voordat hij slaapt,, en dan valt hij om kwart over 5 in slaap en om 6 uur krijgt hij de fles,, ( dit ligt er ook aan hoeveel hij overdag geslapen heeft anders slaapt hij door tot 6 ) Liefs
Bij ons was de eerste 3 maanden heen en weer lopen. We werden gewoon heel erg moe van. Ik heb toen alleen overdag speen voor het slapen gegeven. Toen hebben we 's avond 1 week niet gegeven, natuurlijk ging ze huilen gewoon een kwartier volgehouden en naar 1 week sliep ze zonder huilen en speen tot de ochtend door Soms zit ze in een sprong dan wordt ze wel eens wakker. Maar dan ook huilt ze s'nachts effe 5 min en dan slaap ze veder zonder dat ik een speen geef.
Als mijn kleine meid naar bed gaat dan zorg ik altijd dat haar speentje "klem" ligt tussen haar mong en bijv een knuffeltje. Ik schuif er en klein knuffeltje tegen aan, zodat als ze hem uitspuugd, 9 van de 10 keer weer zelf kan pakken. Als ze eenmaal slaapt haal ik sowieso de speen uit d'r mond en leg ik het knuffeltje weg. Maar de ideale speen in mond houder moet nog worden uitgevonden.. ( wat gaat die persoon rijk worden)
In de bibi spenen zitten 2 van die mooie gaatjes maar elastiekjes achter de oren mag zeker niet hè? Ik heb wat op en neer gelopen voor Jelle zijn tutjes... Pfft... Ik was zo blij dat hij hem zelf kon vinden en in zijn mond kon stoppen... Hij heeft er tegenwoordig 2 in bed liggen, 1 in zijn mond en 1 in zijn hand... Dat rare kind wil geen knuffel...
Hoii Wij hebben hier sinds kort ook dat probleem! Sinds afgelopen zaterdag heeft Jarno de laatste voeding zelf gescrabt! heel goed dus! Hij krijgt nu nog 5 BV Hiervoor 6 en dan sliep hij van 22-5 of 6 nu slaapt hij van 21:00 tot 7:00! Alleen.. Om een uur of 4 a 5 begint hij te jammeren en te mieperen en als we dan z`n speentje erin doen slaapt hij zo verder tot 7 uur.. Dus wie het eerst wakker is die loopt erheen stopt de speen erin en we slapen weer lekker verder.. nou ja Jarno dan haha papa en mama duurt weer ff voordat die slapen.. en als we slapen dan word meneer al weer bijna wakker.. Maar lees dat hier ook niet echt tips zijn? Ja misschien 1x goed doorhuilen.. @ Bluesky haha ja stiekjes door die gaatjes! super! Groetjesss
Whaha, jammer he, had hier ook wel handig geweest. Wij (nou ja eigenlijk mijn vriend ) hebben ook nachtenlang heen en weer moeten vliegen voor die (verdomde rot)speen. Vanaf dat ze 6 maanden is heeft ze haar speen 'snachts niet meer nodig. Regelmatig ligt ze zonder en slaapt ze tot de volgende ochtend.